Proces verbal incheiat azi 23.01.2019 cu ocazia sedintei de indata a Consiliului Local al municipiului Turda

Proces verbal incheiat azi 23.01.2019 cu ocazia sedintei de indata a Consiliului Local al municipiului Turda

In conformitate cu art. 40, alin. 1 si 2, art. 42, alin. 1 si 2, art. 43 alin. 1 din Legea nr. 215/2001, privind Administratia Publica Locala si Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Local, d-na Secretar, jr. Paula Mic face prezenta si constata ca, din totalul de 20 consilieri in functie ai Consiliului Local, sunt prezenti 13 consilieri, in persoana urmatoarelor doamne si domni: Anca Doru Paul Ioan, Bogdanffy Gabor-Norbert, Crişan Sorina-Mihaela, Moldovan Adrian Petru, Moldovan Emil, Năstase Paul, Nemeş Lucian-Bogdan, Pîrlea Daniela, Riter Marius, Roş Nicolae, Sălăgean Aron-Adrian, Sărmăşan Marius-Adrian, Sămărtinean Iuliana Maria.

Consilierii Cordiş Lucian, Csep Leylla, Felezeu Cristian George, Giurgiu Nicolaie, Micu Ovidiu Dorel, Nap Adrian si Zoltan Radu-Cosmin sunt absenti.

Se intoneaza imnul de stat al Romaniei.
Participa ca invitati sefi sau angajati ai serviciilor de specialitate din cadrul Primariei municipiului Turda si reprezentanti ai presei.

D-na secretar jr. Paula Mic arata ca sedinta a fost convocata prin Dispozitia Primarului nr 73/ 22.01.2019 in conformitate cu prevederile art. 39, alin. 4 din L 215/2001 si este legal constituita fiind prezenti 13 consilieri.
Convocarea consilierilor locali s-a facut telefonic.
Pentru buna desfasurare a sedintei, d-na Secretar arata ca, in conformitate cu art. 35 alin. 1 din Legea 215/2001 privind Administratia Publica Locala, presedinte de sedinta ales este dl. consilier Moldovan Adrian Petru.

Dl. presedinte de sedinta: Stimati colegi, declar deschisa sedinta de indata de azi, 23.01.2019 daca sunt probleme la ordinea de zi?

Supune la vot ordinea de zi:
In urma votului rezulta : 13 voturi pentru.
Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

1. Probleme ale Serviciului Administratie Publica Locala;

1.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea contributiei financiare lunare a municipiului Turda catre Asociatia Club Sportiv STICLA ARIESUL Turda pe o perioada cuprinsa intre 01.01.2019 – 01.07.2019.

– initiatori: primarul municipiului Turda, dl. Matei Cristian Octavian si consilierii locali Anca Doru Paul Ioan, Micu Ovidiu Dorel si Nap Adrian.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 1.1, PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea acontributie financiare lunare a municipiului Turda catre Asociatia Club Sportiv STICLA ARIESUL Turda pe o perioada cuprinsa intre 01.01.2019 – 01.07.2019.

Dl. Emil Moldovan:” Noi am fost intotdeauna de acord cu tot ceea ce inseamna sport, cultura, dar am o nedumerire. In 09.07.2018 am ridicat cuantumul la 100.000lei. S-a facut o analiza a activitatii clubului si am fost de acord cu aceasta suma propusa, acum sa fie alocata pana in iulie.
De ce pana in iulie cand noi avem de aprobat un buget unde va fi analizata si activitatea clubului si cuprinsa in acest buget ?
Cand se va face o analiza a clubului poate sa spuna ca are nevoie de mai multi bani sau mai putini. Dezbaterea importanta va fi in proiectul de buget. Nu ar fi mai cuminte sa propunem aprobarea sumei pe primele 3 luni, noi putem veni apoi cu alta hotarare sa mergem mai departe cu urmatoarele 3 luni…
Sa nu ne hazardam acuma sa aprobam pe asa de mult timp, dar nici nu putem bloca activitatea fotbalistica nevotand acest proiect. Il voi vota , dar cu amendamentul pe perioada de 3 luni, 01.01.2019-01.04.2019.

Dl. Doru Anca” In calitate de initiator de proiect trebuie sa precizez ca activitatea competitionala se desfasoara pana in iulie, cand se termina turul. Nu poti lasa din aprilie neonorat acest contract care il avem incheiat cu clubul.
Nu vad ce ne impiedica pe noi sa mergem pana la jumatatea anului, conducerea si antrenorii vor stabili un alt obiectiv pentru 2019 si s-ar putea sa vina cu sume mai mari.
Sub nicio forma nu va afecta bugetul, pentru ca acest contract initial este de 100.000 lei. Noi, consilierii vom da dovada de clementa si daca obiectivele sunt mai valoroase in a doua perioada a anului sa majoram contributia Consiliului local, respectiv a Primariei la aceasta asociere.
Activitatea fotbalistica se desfasoara incepand cu luna februarie si inceput de martie, cand echipa intra in cantonament si desfasoara activitati cu caracter fotbalistic. Trebuie sa tinem cont si intre contractul incheiat intre jucatori si asociatie.
Nu se poate lua o pauza…”

Dl. Marius Riter:” Vreau sa fac o alta propunere, sa nu-l votam azi, sa le cerem celor de la fotbal sa ne prezinte o situatie financiara pe anul viitor si saptamana viitoare in cadrul sedintei ordinare vom avea o dezbatere cu ce s-a cheltuit anul trecut, poate au nevoie de mai putini bani sau mai multi si atunci in sedinta ordinara putem decide, cand avem toate datele pe masa si stim despre ce e vorba.”

Dl. Doru Anca:” Activitatea asociatiei a inceput in 10 ianuarie si acesta este motivul. Daca azi nu aprobam acest proiect, nu se pot face platile dintre jucatori si asociatie, dar acolo este gaz, apa calda, daca nu aprobam azi, si asa e tarziu.. trebuia aprobat in decembrie sa aiba continuitate.
In 31 ianuarie dl. Tothazan- presedintele asociatiei va veni in fata Consiliului local si va prezenta felul cum si-a facut executia bugetara pe 2018, rezultatele obtinute de juniori la categ III. Fiti fara grija ca raportul va fi prezentat in 31 ianuarie si acolo puteti avea diferite opinii.
Trebuie sa vina cu sume la transport, masa, etc. clauze prevazute in contract.”

Dl. Emil Moldovan:” Am subliniat faptul ca nu putem bloca asociatia, am fi ipocriti sa spunem ca nu le dam banii, dar sa vedem analiza financiara a anului 2018 si apoi nu ne impiedica nimic sa le aprobam si pana la 31 decembrie daca e cazul.
Eu am aceasta parere si mi-o asum.
De exemplu, ieri am avizat programul Casei de Cultura pentru primul trimestru 2019 , l-am aprobat fara probleme sa nu blocam activitatea Casei de cultura, este Ziua Unirii si alte activitati pe acest prim trimestru si se incadreaza in bugetul de anul trecut. ”

Dl. Doru Anca:” Aici nu poti intrerupe activitatea la 3 luni de zile ca ai zburat din Campionat! Nu este doar argumentul meu, dle profesor, dar acesta este circuitul fotbalistic.

Dl. Marius Riter:” Prima data trebuia stabilit ce s-a consumat prima data, sa vedem o situatie financiara si apoi sa aprobam suma de azi.
Cei de la Handbal nu au avut o urgenta, si ei sunt in aceeasi situatie, dar nu au venit azi sa convoace Consiliul local la sedinta, le este suficient in sedinta ordinara.

Dl. Doru Anca:” Cred ca faceti o confuzie…Acolo este un contract pe perioada de 12 luni, asta e contract de asociere si acolo este un parteneriat cu handbalul, care merge in continuare, vine Sasaeac aduce facturile, isi ia paralele si plateste serviciile; asta e situatia. „

Dl. Nicolae Ros:” Cand a spus dl Anca ca se face o confuzie, cred ca se referea la dl. Riter, pentru noi lucrurile sunt destul de clare.
In ceea ce priveste scoaterea proiectului de pe ordinea de zi nu indeplineste conditiile legale, anume art 43, alin 1din Legea administratiei publice locale care precizeaza ca scoaterea de pe ordinea de zi a unui proiect de hotarare se poate face numai cu acordul initiatorilor. Nu sunt de fata ceilalti doi initiatori, Dl Micu si dl. Nap, si atunci va trebui sa-l discutam azi.”

Dl. Adrian Salagean:” Avand in vedere calitatea pe care o am in conducerea clubului as vrea sa va spun ca nu mi se pare normal sa punem in discutie argumentele aduse de colegii nostri, deoarece la momentul asocierii mun Turda cu ACS Sticla Ariesul Turda ne-am asumat toti cei care am votat, cei care nu au votat, nici astazi nu-si asuma!
A aproba bugetul pe 3 luni sau pe 6 luni, nu vad diferenta, deoarece returul dureaza 6 luni.
Referitor la executia bugetara, nu poti sa vi in 31 decembrie cu executia pentru ca iti vin facturi si in ianuarie, ori noi pana la sfarsitul lunii ianuarie tot platim facturi pe decembrie 2018. „

Dl. Marius Riter:” Ca drept la replica, nu am cerut scoaterea de pe ordinea de zi a proiectului, am cerut doar sa nu-l votam. „

Dl. Nicolae Ros:” Sa ne spuneti ce ati propus ca nu se regaseste in legislatie ? Care este termenul de drept al cererii dvs?

Dl. Marius Riter:” Nu am niciun termen, dar am cerut discutarea lui saptamana viitoare. Pentru ca nu erau aici initiatorii sa–l scoatem de pe ordinea de zi, am cerut sa votam impotriva si aduceam proiectul inapoi saptamana viitoare.”
Daca dadeam vot negativ, proiectul nu trecea si initiatorii impreuna cu asociatia puteau veni saptamana viitoare cu actele necesare. „

Dl. presedinte de sedinta supune la vot amendamentul dlui Moldovan „aprobarea sumei pe primele 3 luni”

In urma votului rezulta: 2 voturi pentru (Moldovan E, Riter) si 11 impotriva.
Amendamentul nu a intrunit numarul necesar de voturi.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.
In urma votului rezulta : 12 voturi pentru
1 impotriva ( dl Riter)

Se adopta HOTARAREA nr. 1 / 23.01.2019.

***

Intrucat toate problemele de pe ordinea de zi au fost dezbatute si nu au mai fost alte probleme, dl. presedinte de sedinta declara sedinta de astazi inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA,
dl. Moldovan Adrian Petru Jr.

SECRETARUL municipiului Turda,
Paula Mic

X