Consiliul Local al municipiului Turda întrunit în şedinţă extraordinară din data de 19.12.2011 .
Luând în dezbatere proiectul de hotărâre cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Municipiului Turda, pe trimestrul IV 2011 elaborat din iniţiativa d-lui Primar, Ştefănie Tudor;
Având în vedere raportul de specialitate al Directiei economice nr. 17.640 / 15.12.2011 cu privire la executia bugetara pe trimestrul IV 2011 :
În conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2006, art. 57, aliniatul 1, privind finanţele publice locale cu modificarile ulterioare.
Ţinând seama de avizul Comisiei de specialitate nr. 1, buget – finante a Consiliului Local al municipiului Turda;
În temeiul prevederilor art. 36, alin. 2 lit. d şi art. 45, alin. 1, alin. 2 şi alin. 6 si ale art. 115 alin. 1 lit. b din Legea nr. 215/2001 privind Administraţia Publică Locală, republicată cu completarile ulterioare şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Local al municipiului Turda.
H O T Ă R Ă Ş T E:
Art. 1. Se aprobă contul de execuţie al bugetului pe trimestrul IV 2011 potrivit raportului Directiei Economice nr. 17.340 / 15.12.2011 parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Comunicarea şi ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Primarului municipiului Turda, Viceprimarului municipiului Turda, Secretarului municipiului Turda, Direcţiei Impozite si Taxe Locale, Directiei Economice, serviciilor, unităţilor şi instituţiilor subordonate Consiliului Local al municipiului Turda.
PREŞEDINTE DE SEDINŢĂ
Florea Daniela
CONTRASEMNEAZĂ
SECRETARUL municipiului TURDA
Jr. Paula Popa
VOTURI :
– pentru 17
– împotriva
– abţineri
Numărul total al consilierilor în funcţie este de 21.
Numărul consilierilor prezenţi este de 17.
ROMĂNIA AVIZAT PRIMAR,
JUDEŢUL CLUJ ŞTEFĂNIE TUDOR
PRIMARIA
MUNICIPIUL TURDA
DIRECŢIA ECONOMICA
NR. 17.340 /15.12.2011
RAPORT DE SPECIALITATE
privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Turda pe trimestrul IV 2011
Conform prevederilor Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale cu modificarile si completarile ulterioare, art. 49, alin. 12, in lunile aprilie, iulie şi octombrie, pentru trimestrul expirat, şi cel târziu în decembrie, pentru trimestrul al patrulea, ordonatorii principali de credite au obligaţia de a prezenta în şedinţă publică, spre analiză şi aprobare de către autorităţile deliberative, execuţia bugetelor întocmite pe cele două secţiuni, cu excepţia bugetului împrumuturilor externe şi interne, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, prin rectificare bugetară locală, astfel încât la sfârşitul anului:
- să nu înregistreze plăţi restante;
b) diferenţa dintre suma veniturilor încasate şi excedentul anilor anteriori utilizat pentru finanţarea exerciţiului bugetar curent, pe de o parte, şi suma plăţilor efectuate şi a plăţilor restante, pe de altă parte, să fie mai mare decât zero.
Bugetele au fost intocmite pe structura urmatoare:
- la venituri: prevederi bugetare initiale, prevederi bugetare definitive, incasari realizate;
- la cheltuieli : credite bugetare initiale, credite bugetare definitive, plati efectuate.
Bugetul local
Pentru venituri, bugetul local pe anul 2011 a fost fundamentat pe baza Legii nr. 273/ 2006 privind finantele publice locale cu completarile si modificarile ulterioare, a Legii nr.571/ 2003 privind codul fiscal cu completarile si modificarile ulterioare, a H.C.L nr. 197/2010 privind impozitele si taxele locale pe anul 2011, a Legii nr. 286/2010 a bugetului de stat pe anul 2011 , adresei nr. 960/10.01.2011 a Directiei Generale a Finantelor Publice CLUJ privind comunicarea cotelor defalcate din impozitul pe venit si din T.V.A.
Bugetul initial anual aprobat a fost de 64.607,000 mii lei iar bugetul rectificat la 08.12.2011 a fost de 80.708,914 mii lei.
Situatia privind contul de executie al bugetului local pe trimestrul IV al anului 2011 (la 13.12.2011) pentru venituri se prezinta in anexa nr.1 si executia pentru cheltuieli anexa nr.2.
Bugetul veniturilor pentru trim.IV 2011 a fost de 80.708,914 mii lei iar încasările conform contului de execuție de la 13.12.2011 au fost de 72.319,541 lei, gradul de încasare al veniturilor fiind de 89,60 %.
Pe cele două secțiuni de funcționare și dezvoltare situația este următoarea:
MII LEI
Nr.
Crt |
DENUMIRE INDICATORI | BUGET
trim.I-IV 2011 |
REALIZĂRI
trim.I-IV 2011 |
%
Col.3/ Col.2 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1. | BUG.LOCAL FUNCTIONARE | 57.519,176 | 59.437,246 | 103,33 |
2. | BUG.LOCAL DEZVOLTARE | 23.189,738 | 12.882,295 | 55,55 |
3. | TOTAL TRIM. IV 2011 (rd.1+rd.2) | 80.708,914 | 72.319,541 | 89,60 |
Situația încasărilor la bugetul local pe capitolele de venituri, grupate pentru calculul indicatorilor privind execuția bugetului cf. Ordinului M.F.P nr. 2651/ 2010 se prezintă astfel:
MII LEI
Nr.
Crt |
Denumire indicator | Cod
clasif |
Buget
Trim.I-IV. 2011 |
Încasari
Cf.cont Executie Trim.I-IV 2011
|
%
Col.4/ col.3 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | IMPOZIT PROFIT | 0102 | 192,000 | 103,013 | 53,65 |
2. | IMPOZIT PE VENIT | 0302 | 450,000 | 415,571 | 92,35 |
3. | IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE | 0702 | 11.395,000 | 10.676,784 | 89,46 |
4. | ALTE IMP.SI TAXE GENERALE | 1202 | 50,000 | 39,663 | 79,32 |
5. | TAXA PE SERV.SPECIFICE | 1502 | 208,000 | 135,233 | 65,01 |
6. | TAXE PE UTILIZAREA BUNURILOR | 1602 | 2.319,000 | 2.004,713 | 86,45 |
7. | ALTE IMPOZITE SI TAXE | 1802 | 363,000 | 323,666 | 89,16 |
8. | ALTE VENITURI DIN PROPRIETATE | 3002 | 2.837,100 | 1.815,514 | 63,99 |
9. | VENITURI DIN PRESTARI SERVICII | 3302 | 546,560 | 567,893 | 103,90 |
10. | VENITURI DIN TAXE ADMINISTRATIVE | 3402 | 310,500 | 298,699 | 96,20 |
11. | AMENZI,PENALITATI,CONFISCARI | 3502 | 1.072,000 | 1.000,304 | 93,31 |
12. | DIVERSE VENITURI | 3602 | 1.862,845 | 682,985 | 36,67 |
13. | TRANSFERURI VOLUNTARE-DONATII | 3702 | 164,030 | 164,030 | 100,00 |
14. | VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI | 3902 | 717,400 | 717,335 | 99,99 |
A. | TOTAL VENITURI PROPRII (autofinantari) | 22.487,435 | 18.945,403 | 84,25 | |
15 | COTE ȘI SUME DEFALCATE DIN IMPOZIT PE VENIT | 0402 | 24.101,000 | 24.664,505 | 102,34 |
COTE DEF.IMP.VENIT | 040201 | 13.800,000 | 13.504,095 | 97,85 | |
SUME ALOCATE DIN SUME DEF.IMP PE VENIT | 040204 | 10.301,000 | 11.160,410 | 108,34 | |
16. | SUME DEFALCATE DIN TVA | 1102 | 25.017,000 | 23.122,800 | 92,43 |
17. | ALTE TRANSFERURI VOLUNTARE | 3702 | 1.331,000 | 0,000 | 0,000 |
18. | SUBVENTII DE LA BUG.DE STAT | 4202 | 7.315,855 | 5.005,236 | 68,41 |
19. | SUME PRIMITE DE LA UE | 4502 | 456,624 | 581,597 | 127,37 |
B. | TOTAL ALOCARI BUG.STATULUI | 58.221,479 | 53.374,138 | 91,67 | |
C | TOTAL GENERAL ( A+ B ) | 80.708.914 | 72.319,541 | 89,60 |
INDICATORII CU PRIVIRE LA EXECUȚIA VENITURILOR pe trim.I-IV 2011:
Gradul de realizare a veniturilor…………………………….89,60%
Gradul de realizare a veniturilor proprii……………………84,25%
Gradul de finanțare din venituri proprii……………………..59,56%
Gradul de autofinantare……………………………………..26,20%
Gradul de autonomie decizională……………………………58,17%
Bugetul cheltuielilor pe trim. I,II,III si IV 2011 a fost de 80.708,914 mii lei, iar cheltuielile efectuate conform contului de execuţie al bugetului local sunt de 71.339,219 mii lei. Efectuarea cheltuielilor s-a făcut cu respectarea nivelului aprobat în bugetul local, fiind justificate din punctul de vedere al necesităţii asigurării funcţionalităţii instituţiilor şi serviciilor publice subordonate, precum şi realizării unor activităţi de interes local ce intră conform prevederilor legale.
Pe cele două secțiuni de funcționare și dezvoltare situația este următoarea:
MII LEI
Nr.
Crt |
DENUMIRE INDICATORI | BUGET
trim.IV 2011 |
REALIZĂRI
trim. IV 2011 |
%
Col.3/ Col.2 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1. | BUG.LOCAL FUNCTIONARE | 64.581,362 | 58.722,638 | 90,93 |
2. | BUG.LOCAL DEZVOLTARE | 16.127,552 | 12.616,581 | 78,23 |
3. | TOTAL TRIM. IV 2011 (rd.1+rd.2) | 80.708,914 | 71.339,219 | 88,39 |
La capitolul 51 „Autorităţi publice” faţă de un buget aprobat de 6.763,599 mii lei, plăţile efectuate sunt de 6.245,864 mii lei, cu următoarea structură:
- Cheltuieli de personal : 4.057,986 mii lei
Cheltuielile de personal au la bază structura organizatorică, statul de funcţii şi numărul de personal aprobate de Consiliul Local al municipiului Turda, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2011.
- Cheltuieli materiale şi servicii : 939,374 mii lei
reprezentând: cheltuieli cu utilităţile, furnituri şi rechizite de birou, materiale gospodăreşti, cheltuieli poştale şi de telecomunicaţii; materiale şi servicii cu caracter funcţional; obiecte de inventar de mică valoare şi scurtă durată alte cheltuieli (calificare personal, protocol, cotizaţii la organisme şi asociaţii, materiale de curăţenie).
- Cheltuieli de capital: 1.251,784 mii lei
- Plati din anii precedenti – 3,280 mii lei
La cap. 54 „ Alte servicii publice generale” faţă de prevederile bugetului de 3.045,000 mii lei plăţile efective sunt de 2.669,224 mii lei :
din care:
1.cheltuieli de personal 202,645 mii lei
2.cheltuieli materiale 1.271,766 mii lei
3.proiecte FEN(GIS) 1.194,993 mii lei
4.plati din anii precedenti 0,180 mii lei
Din sumele alocate s-au finanţat următoarele activităţi: serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor; alte servicii publice generale.
La cap. 55 „Tranzacţii privind datoria publică şi împrumuturile ” faţă de prevederile bugetului de 1.310,000 mii lei plăţile efective sunt de 1.300,755 mii lei :
din care:
- dobanda credit extern Dexia 1.300,755 mii lei
La cap. 56 „ Transferuri cu caracter general între diferite niveluri ale administraţiei faţă de prevederile bugetului de 473,500 mii lei plăţile efective sunt de 254,166 mii lei:
din care:
- transferuri din bugetele locale pentru finanţarea centrelor pentru protecţia copilului: 254,166 mii lei
La cap. 61 „ Ordine publică şi siguranţă naţională” faţă de prevederile bugetului de 2.430,000 mii lei plăţile efective sunt de 2.171,217 mii lei:
din care:
1.cheltuieli de personal 253,830 mii lei
2.cheltuieli materiale 80,784 mii lei
3.transferuri 1.836,763 mii lei
4. plati din anii precedenti -0,160 mii lei
Din sumele alocate s-au finanţat următoarele activităţi: poliţia comunitara; serviciul de urgenta si voluntariat.
La cap. 65 „ Învăţământ ” faţă de prevederile bugetului de 23.139,025 mii lei plăţile efective sunt de 21.564,417 mii lei, structurate astfel:
1.cheltuieli de personal : 17.062,816 mii lei
2.cheltuieli materiale şi servicii : 3.913,679 mii lei
3.burse 89,252 mii lei
4.cheltuieli de capital : 492,504 mii lei
5. plati din anii precedenti: – 3,134 mii lei
6. Fonduri FEN 9,300 mii lei
Cheltuielile de personal au fost finanţate din surse alocate de la bugetul statului, respectiv sume defalcate din TVA, iar cheltuielile materiale, de capital si bursele din veniturile bugetului local.
La cap. 66 „ Sănătate ” faţă de prevederile din buget de 1.091,914 mii lei, plăţile efective sunt de 657,680 mii lei. La acest capitol s-au prevăzut cheltuieli materiale si de capital pentru Spitalul municipal, precum si pentru Cabinetele medicale scolare, cheltuieli pentru plata salariilor si cheltuieli cu materialele sanitare.
La cap. 67 „ Cultură, religie şi acţiuni privind activitatea sportivă şi de tineret” s-a prevăzut suma de 11.217,875 mii lei şi s-au efectuat plăţi în sumă de 10.046,526 mii lei, structurate astfel :
1.cheltuieli de personal : 229,474 mii lei
2.cheltuieli materiale şi servicii : 6.426,948 mii lei
3.transferuri: 1.892,039 mii lei
4.proiecte cu finantare fonduri
externe nerambursabile 104,168 mii lei
5.cheltuieli de capital 1.406,640 mii lei
6. plati din anii precedenti -12,743mii lei
Sumele alocate au fost utilizate pentru finanţarea : bibliotecii municipale; muuzeului de istorie; teatrului municipal;casei de cultură; altor servicii culturale; activităţilor sportive; activităţilor de tineret; zonelor verzi si bazelor sportive; serviciilor religioase;altor instituţii şi acţiuni privind cultura, religia , activitatea sportivă şi de tineret.
La cap. 68 „Asigurari si asistenţă sociala” în buget au fost prevăzute cheltuieli în sumă de 6.405,960 mii lei, iar plăţile efectuate sunt de 5.798,174 mii lei.
Pe structură cheltuielile se prezintă astfel :
1.Cheltuielile de personal : 3.705,496 mii lei
2.Cheltuieli materiale şi servicii : 820,287 mii lei
3.Transferuri între unităţi : 190,937 mii lei
4.FRDS 29,376 mii lei
5.Asistenta sociala 1.051,434 mii lei
6.Cheltuielile de capital 0,644 mii lei
Din aceste fonduri s-a asigurat finanţarea următoarelor activităţi : asistenţă persoane în vârstă (din care: centrul de zi si căminul de bătrâni); drepturile asistenţilor persoanelor cu handicap; asistenţă socială pentru familie şi copii; creşe; locuinte protejate; cantina de ajutor social; alte acţiuni privind asistenţa socială, pensii, ajutoare şi indemnizaţii.
La cap. 70 „Servicii şi dezvoltare publică şi locuinţe”, prevederile din buget sunt de 13.736,855 mii lei, iar plăţile efective de : 11.581,733 mii lei din care :
1.Cheltuieli de personal : 482,094 mii lei
2. Cheltuieli materiale şi servicii : 2.126,696 mii lei
3.Transferuri : 497,000 mii lei
4.Cheltuieli de capital : 6.341,449 mii lei
5.Rambursări de credite 2.134,975 mii lei
6.Plati din anii precedenti – 0,481 mii lei
Sumele consumate pe categorii de servicii publice au fost : dezvoltarea sistemului de locuinte; administrarea patrimoniului imobiliar (API); iluminat public; alte acţiuni privind serviciile, dezvoltarea publică şi locuinţelor (parc zoo, rambursări de credite).
La cap. 74 „ Protectia mediului ” prevederile în buget sunt de 2.528,400 mii lei, iar plăţile efective 1.981,514 mii lei, din care :
- cheltuieli materiale 1.405,426 mii lei
- transferuri 94,354 mii lei
- cheltuieli de capital 481,734 mii lei
Cheltuielile materiale reprezintă cheltuieli cu salubritatea municipiului, iar transferurile reprezintă sume destinate angajaţilor pe programul de ecologizare, iar cheltuieluile de capital reprezinta modernizare, reabilitare si extindere canalizare in municipiul Turda.
La cap. 83 „Agricultura, silvicultura” prevederile în buget sunt de 139,000 mii lei, iar plăţile efective 134,660 mii lei, din care :
- Programe FEDR 134,660 mii lei
Cheltuielile reprezintă cheltuieli cu programul Natura 2000.
La cap. 84 „Transport şi comunicaţii” prevederile în buget sunt 8.427,286 mii lei, iar plăţile efective 6.933,289 mii lei, din care :
1.cheltuieli materiale 2.245,386 mii lei
2.subvenţii 2.282,466 mii lei
3.programe FEN 135,926 mii lei
3.ajutoare sociale in natura 1.544,900 mii lei
4.cheltuieli de capital 724,611 mii lei
Cheltuielile de la acest capitol, au fost destinate acoperirii gratuităţilor acordate prin lege unor categorii de persoane: veterani de război, văduve de veterani de război, foşti deţinuţi politici, persoane cu handicap, nevăzători, pensionari, precum şi subvenţii pentru acoperirea diferenţelor de tarif, precum si pentru întreţinere, reparatii si cheltuieli de capital la strazi.
Toate cheltuielile au fost efectuate pe capitole şi subcapitole în limitele bugetului aprobat pe trimestrul IV 2011.
INCATORII CU PRIVIRE LA EXECUȚIA CHELTUIELILOR pe trim.IV 2011:
1. Rigiditatea cheltuielilor: 36,92 %
2. Ponderea plăţilor din secţiunea de funcţionare în total plăţi: 82,31 %
3. Ponderea plăţilor din secţiunea de dezvoltare în total plăţi: 17,69 %
4.Excedentul secţiunii de funcţionare: 714,608 mii lei
5. Excedentul secţiunii de dezvoltare: 265,714 mii lei
DIRECTOR EXECUTIV,
Ec. ADACE DANIELA
SEF SERVICIU CONTABILITATE,
Ec. MIRON CAMELIA
Bugetul activitatilor finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul local
La venituri bugetul aprobat pe trimestrul IV 2011 a fost de 31.824,790 mii lei, iar incasarile efective au fost de 18.901,526 mii lei.
Bugetul cheltuielilor pe trim IV 2011 a fost de 31.848,960 mii lei, iar cheltuielile efectuate conform contului de execuţie al bugetului local sunt de 19.032,166 mii lei. Efectuarea cheltuielilor s-a făcut cu respectarea nivelului aprobat în buget, fiind justificate din punctul de vedere al necesităţii asigurării funcţionalităţii instituţiilor şi serviciilor publice subordonate, precum şi realizării unor activităţi de interes local ce intră, conform prevederilor legale.
La cap. 61 „ Ordine publică şi siguranţă naţională” faţă de prevederile bugetului de 1.989,500 mii lei plăţile efective sunt de 1.321,562 mii lei:
din care:
1.cheltuieli de personal 1.116,228 mii lei
2.cheltuieli materiale 205,334 mii lei
Din sumele alocate s-a finanţat poliţia locala (comunitară)
La cap. 65 „ Învăţământ ” faţă de prevederile bugetului de 1.024,460 mii lei plăţile efective sunt de 733,425 mii lei:
- Învăţământ preşcolar şi primar: 377,364 mii lei
- Învăţământ secundar : 203,528 mii lei
- Învăţământ postliceal : 21,305 mii lei
- Internate si cantine: 131,228 mii lei
Pe structura economică, totalul cheltuielilor de 733,425 mii lei se prezintă astfel :
1.cheltuieli de personal : 22,627 mii lei
2.cheltuieli materiale şi servicii : 708,798 mii lei
3.burse: 2,000 mii lei
La cap. 66 „ Sănătate ” faţă de prevederile din buget de 20.680,000 mii lei, plăţile efective sunt de 14.427,895 mii lei. La acest capitol s-au prevăzut cheltuieli de personal, materiale si de capital pentru Spitalul municipal.
Pe structura economică, totalul cheltuielilor de 14.427,895 mii lei se prezintă astfel :
1.cheltuieli de personal : 9.203,520 mii lei
2.cheltuieli materiale şi servicii : 5.177,912 mii lei
3. cheltuieli de capital: 46,463 mii lei
La cap. 67 „ Cultură, religie şi acţiuni privind activitatea sportivă şi de tineret” s-a prevăzut suma de 3.361,500 mii lei şi s-au efectuat plăţi în sumă de 2.079,880 mii lei, structurate astfel :
1.cheltuieli de personal : 978,138 mii lei
2.cheltuieli materiale şi servicii : 857,788 mii lei
3.cheltuieli de capital 243,954 mii lei
Sumele alocate au fost utilizate pentru finanţarea: muzeului de istorie; teatrul municipal; casa de cultură; parcul zoo.
La cap. 68 „Asigurari si asistenţă sociala” în buget au fost prevăzute cheltuieli în sumă de 255,000 mii lei, iar plăţile efectuate sunt de 115,972 mii lei.
Pe structură cheltuielile se prezintă astfel :
1.Cheltuielile de personal : 66,830 mii lei
2.Cheltuieli materiale şi servicii : 49,142 mii lei
Din aceste fonduri s-a asigurat finanţarea caminului de batrani.
La cap. 70 „Servicii şi dezvoltare publică şi locuinţe”, prevederile din buget sunt de 1.097,500 mii lei, iar plăţile efective de : 353,432 mii lei din care :
1.Cheltuieli de personal : 102,801 mii lei
2. Cheltuieli materiale şi servicii : 239,807 mii lei
3.Cheltuieli de capital : 10,824 mii lei
Din aceste fonduri s-a asigurat finantarea Pietei si Oborului, precum si a blocurilor aflate in administrarea A.P.I.
La cap. 74 „ Protectia mediului ” prevederile în buget sunt de 3.241,000 mii lei, iar plăţile efective 000,000 mii lei.
La cap. 83 „ Agricultura, silvicultura, piscicultura si vanatoare ” prevederile în buget sunt de 200,000 mii lei, iar plăţile efective 000,000 mii lei.
Bugetul fondurilor externe nerambursabile
La venituri bugetul aprobat pe trimestrul IV 2011 a fost de 228,000 mii lei, corespuzand sumelor preluate din anul anterior.
Bugetul cheltuielilor pe trim IV 2011 a fost de 228,000 mii lei, iar cheltuielile efectuate conform contului de execuţie al bugetului local sunt de 99,193 mii lei. Efectuarea cheltuielilor s-a făcut cu respectarea nivelului aprobat în buget, fiind justificate din punctul de vedere al necesităţii asigurării funcţionalităţii instituţiilor şi serviciilor publice subordonate, precum şi realizării unor activităţi de interes local ce intră, conform prevederilor legale.
La cap. 68 „Alte cheltuieli in domeniul asigurarilor si asistentei sociale” faţă de prevederile bugetului de 228,000 mii lei plăţile efective sunt de 99,193 mii lei:
din care pentru F.R.D.S: 99,193 mii lei
Din sumele alocate s-a finanţat centrul comunitar de igiena pentru romi.
DIRECTOR EXECUTIV, SEF SERVICIU CONTABILITATE,
Ec. ADACE DANIELA Ec. MIRON CAMELIA