PROCES – VERBAL încheiat azi 15.05.2020 în localul de ședințe al Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia ședinței extraordinare cu convocare de îndată a Consiliului Local al municipiului Turda

PROCES – VERBAL încheiat azi 15.05.2020 în localul de ședințe al Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia ședinței extraordinare cu convocare de îndată a Consiliului Local al municipiului Turda

In conformitate cu art. 134, alin. 1 si 4 din OUG nr 57 / 2019, privind Codul Administrativ si Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Local, d-na secretar general, jr. Elena Mihaela Mărginean face prezenta si constata ca, din totalul de 21 consilieri in functie ai Consiliului Local, sunt prezenti 20 consilieri, in persoana urmatoarelor doamne si domni: Anca Doru Paul Ioan, Bogdanffy Gabor-Norbert, Cordiş Lucian, Csep Leylla, Felezeu Cristian George, Micu Ovidiu Dorel, Miheşan Ioan Vasile, Moldovan Adrian Petru, Moldovan Emil, Mureşan Valer, Nap Adrian, Năstase Paul, Nemeş Lucian-Bogdan, Pintilie Andrei, Pîrlea Daniela, Ploscar Minerva Aurelia, Roş Nicolae, Sălăgean Aron-Adrian, Sărmăşan Marius-Adrian si Sămărtinean Iuliana Maria.
Dna consilier Crişan Sorina-Mihaela,nu s-a putut loga in momentul in care s-a efectuat prezenta.

Se intoneaza imnul de stat al Romaniei.
La sedinta Consiliului Local participa dl. primar – Cristian Octavian Matei.
Participa ca invitati: dl.Alin Popescu – director societatea Transport Urban Public SRL, dna.Adriana Chintovan- contabil sef TUP SRL; dna.Bianca Vascan- sef SEP GIS; reprezentanti ai presei.

D-na secretar general, jr. Elena Mihaela Mărginean arata ca sedinta a fost convocata conform Dispozitiei Primarului nr. 420 / 14.05.2020 si este legal constituita fiind prezenti 20 consilieri.
Convocarea consilierilor locali s-a facut telefonic.

Pentru buna desfasurare a sedintei, d-na secretar general arata ca, in conformitate cu art. 123, alin. 1 din OUG nr 57/2019 privind Codul Administrativ, presedinte de sedinta ales este dl. consilier Lucian Cordis.

Dna consilier Crişan Sorina-Mihaela s-a logat, sunt prezenti online 21 consilieri
Dl. presedinte de sedinta: Stimati colegi, declar deschisa sedinta extraordinara de azi, 15.05.2020, daca sunt probleme la ordinea de zi?

Supune la vot ordinea de zi:
In urma votului rezulta : 19 voturi pentru, dl. Moldovan Adrian si dna Crisan Sorina nu au conexiune la internet

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

1. Probleme ale Serviciului Administratie Publica Locala:

1.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea unor masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 in transportul public local al municipiului Turda
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

1.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea situatiilor financiare la 31.12.2019 precum si a raportului administratorului si repartizarea profitului aferent anului 2019, la societatea Transport Urban Public SRL.
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

1.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea si completarea Anexei la Hotararea Consiliului local nr. 58 din data de 27.02.2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului Local al Municipiului Turda
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

2.Probleme ale Serviciului Evidenta Patrimoniu si GIS :

2.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea reglementarii situatiei juridice a imobilelor teren situate administrativ in Turda, str. Intrarea Negru Voda fn, inscrise in CF nr.63996 Turda, nr. cad. 63996; CF nr.63997 Turda, nr cad.63997 si CF 63998, nr cad 63998 si a documentatiei de alipire a acestor imobile.
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.
***
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 1.1, PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea unor masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 in transportul public local al municipiului Turda
Dl. Doru Anca –presedintele comisiei 1 : Noi am dat aviz pozitiv in comisie la acest proiect.
Dl. Nicolae Ros : » Buna ziua, comisia s-a intrunit azi la orele 11.45, a analizat proiectul si a avizat favorabil.

Dl. Doru Anca : » Dle presedinte as vrea sa fac cateva precizari, proiectul are la baza Decretul 195 privind gratuitatile pe mijloacele de transport si HCL 88/2020. Sunt unele probleme, am iesit la un laborator sa-mi fac analizele medicale si in autobuze eram cetateni faca masca, fara distanta intre ei.
Ce pedepse se iau impotriva celor care nu respecta legea ? Cine ii amendeaza pe cei care nu au masca si cum face distantarea in autobuz ?
L-am rugat pe dl director Popescu ca pana la sedinta ordinara din mai sa-mi dea o situatie cu numarul de persoane cu gratuitati, fara elevi, doar pensionari. «

Dl. Cristian Felezeu : » Buna ziua, as avea de facut un amendament la art 1 : … ‘cu exceptia intervalului orar 15-17‘ , iar restul ramane neschimbat.
Propun asta pentru a evita aglomeratia in autobuze, intre 15-17 oamenii se intorc de la munca.

Dl. primar Cristian Matei : »Buna ziua, multumesc dlui consilier, ne-am gandit si la acest aspect, intoarcerea de la servici, sunt oameni care termina la 2, la 4, daca luam din statistica ultimelor 2 luni, eu personal am urmarit acest fenomen al propagarii pandemiei, atat Piata din centru cat si cele din Oprisani , am constatat ca dupa ora 13 nu mai sunt persoane varstnice.
Vor fi restrictii de alt ordin aparute in urma recomandarilor CNSU, fiecare autobuz va avea restrictionate anumite scaune, recomandarea este sa se circule cu jumatate din locurile existente.
S-a dotat cu niste autocolante lipite pe scaune, astfel incat nu se pot ocupa acele scaune. Ele vor functiona de luni, vom avea paza cu Politia locala, care va urca instantaneu si vor controla aceste lucruri, ar fi o masura redundanta sa restrictionam circulatia pensionarilor dupamasa.
O sa constatati ca dupamasa sunt putini cetateni in oras si ne bucura ca au inteles acest lucru. «

Dl. presedinte de sedinta : » Dle Felezeu va mai mentineti amendamentul ?

Dl. Cristian Felezeu : » Imi retrag amendamentul, dar trebuie urmarit cum se desfasoara transportul in comun.

Dl. Doru Anca : « Proiectul face referire la transportul persoanelor peste 65 de ani, eu sunt de acord cu proiectul, pe noi ne intereseaza sa nu aglomereze mijloacele de transport.

Dl. Ovidiu Micu ; « Buna ziua, as avea 2 amendamente :
– fiecare societate care transporta forta de munca dintr-o parte in alta a orasului sa-si contracteze serviciul de conventie si astfel nu se imbolnavesc oamenii si este sanatos pentru restul turdenilor. Fiecare intreprindere care transporta muncitori in Turda, sa-si achizitioneze serviciul de conventie de transport, cei de la ASA Cons nu se contamineaza cu cei de la Kaufland, de exemplu.

– La art 1 sunt persoane de peste 65 de ani care ingrijesc nepotii, e necesar ca acestia sa se deplaseze Daca ei se deplaseaza justificat sa le dam voie si mai repede de 8.30.

Dl. presedinte de sedinta : »Daca are doar cativa angajati ? Ce facem ?

Dl. Ovidiu Micu : » Haideti sa nu fim carcotasi, ne referim la cele cu numar mare de angajati, cele de pe str 22 decembrie.
Suntem for legislativ si putem impune chestiile astea, ne protejam familiile, batranii.

Dl. Doru Anca : » Are dreptate consilierul, dar sa vedem cate autobuze are TUP ? la al doile amendament, nu se respecta prezenta bunicilor, daca intre 6-8 circula ei, mai cerem si conventie…

Dl. primar Cristian Matei : » Cred ca ne prea diluam, noi discutam despre un proiect care afecteaza transportul public, nu de Kaufland, ei au curse fixe.
De ce vorbim de Armata rosie…
Noi am spus unde pot merge si cand, pentru a nu aglomera, se vor deschide institutii. Sa discutam de TUP Turda, noi nu putem controla pe alte tipuri de transport, daca omul acela are bilet sau nu.
Nu ne-am propus sa rezolvam printr-o clauza de HCL, sa rezolvam problemele Turzii.

Dl. Cristian Felezeu :» Amendamentul nu poate face obiectul acestui proiect, care se refera la transportul public local, nu are legatura cu agentii economici. Se poate face alt proiect de hotarare care sa reglementeze acest lucru.

Dl.Ovidiu Micu : » In raportul de specialitate scrie : Pentru a evita aglomeratiile din mijloacele de transport este necesar sa limitam deplasarile unor categorii de persoane. In prisma acestui raport de specialitate am avut propunerea mea.

Dl.Emil Moldovan :Daca conducerea TUP ar sta de vorba cu asociatia pensionarilor sau cu patronatele sa vada ce nevoi au si daca se iau aceste masuri, nu s-ar fi ajuns la aceste discutii.

Dl. Doru Anca : «Fiind in stare de alerta pe baza ordonantei, noi nu putem executa transportul decat pe baza celor decise de Comitetul de situatii de urgenta.

Dl. primar Cristian Matei « Ma bucur ca dl Moldovan are intotdeauna solutii, dar azi noapte la ora 1 primeam acte de la Prefect, apoi le-am transmis personalului de specialitate din Primarie, ca azi dimineata sa fim pregatiti cu toate anunturile catre populatie sa o informam.
Nu este vremea consultarii populatiei, s-a conferit UAT cateva prerogative sporite pentru a se lua decizii urgente pentru combaterea CO Vid.
Nu avem vreme de consultari, de fapt ne aducem contributia la bunul mers al municipiului si oamenii sa circule la o distanta sociala cat mai buna.

Dl. Micu Ovidiu : « ASA Cons are 400 de angajati, cum asigura transportul ? De cate masini este nevoie.

Dl presedinte de sedinta : « Fiecare societate sa-si contracteze serviciul de transport , cu peste 10 angajati

Dl. Primar Cristian Matei :Cum credeti ca vom implementa amendamentul dvs ? nu putem intra in activitatea firmelor, fiecare raspunde pentru ceea ce face. Nu putem impune o conduita functionala a unei firme.

Dl. Ovidiu Micu :Acum 2 ani am introdus pentru societati o taxa de 100 lei pentru transportul de pe 22 decembrie.

Dl. Nicolae Ros : »Un amendament pentru a putea fi supus la vot trebuie sa indeplineasca unele conditii :sursa legala si sursa financiara.
Depasind obiectul de activitate al Consiliului local, nu poate fi calificat ca fiind amendament, doar un punct de vedere al colegului.

Dna Ioana Iftime-sef SAPL : » Buna ziua, vreau sa va spun ca in noua ordonanta care va aparea luni, este prevazut ca societatile cu peste 50 de angajati sunt obligate sa-si aranjeze activitatea in asa fel incat sa nu circule un numar mare de angajati odata.
Oricum si ei au directiev in acest sens, noi nu putem interveni in activitatea privata, proiectul se refera ca pensionarii peste 65 ani nu beneficiaza de gratuitate intre 5.30 si 8.30, daca vor sa circule, pot cu plata biletului.
Nu e interdisctie de circulatie, nu beneficiaza de gratuitate intre 5.30-8.30.
La art 2 am prevazut pe cei angajati, daca dovedesc ca sunt angajati.

Dl. presedinte de sedinta : »Va propun sa retragem azi aceste amendanmente, sa votam proiectul asa cum a fost propus, iar daca doriti unele completari putem face acest lucru in sedinta ordinara.
Dl. Ovidiu Micu : » Sunteti foarte dragut pentru a inchide gura consilierului, asa ca imi voi retrage ambele amendamente, dar doresc sa am punct de vedere legal din partea Secretariatului si a oficiului juridic pentru amandoua amendamentele, sa vad din ce cauza « legala » nu se incadreaza sa avem astfel de amendamente. «

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.
In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.
Dl. Micu a iesit de pe platforma online

Se adopta HOTARAREA nr. 110 / 15.05.2020.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 1.2, PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea situatiilor financiare la 31.12.2019 precum si a raportului administratorului si repartizarea profitului aferent anului 2019, la societatea Transport Urban Public SRL.
Dl. Doru Anca ‘ Am dat aviz favorabil, societatea este cu asociat unic CL Turda, noi cunoastem activitatea si nu a avut niciodata profit, dar veniturile cele mai mari le are din prestari servicii, adica facturi catre Consiliul local, dar acestea facturi…, doresc ca pana in 28 mai sa fie defalcate. In afara sumei care reprezinta transportul pensionarilor sa vedem ce incasari mai au ? daca traiesc doar din sumele facturate catre pensionari, este o problema !
Daca se evidentiaza consumul de curent electric sa vedem ce profit va mai avea ?
Sa ni se puna la dispozitie aceste documente si o urmarire mai buna, cine circula fara bilet din Poiana pana in Micro trebuie dat jos, trebuie amendati ! Aceste probleme ma framanta atat pe mine cat si pe locuitorii Turzii.
A aparut in presa facturi de 460.000 lei pe luna, cine da asemenea date presei ? Nu suntem oameni seriosi ! Eu vreau o situatie exacta, daca in luna aprilie si mai, sub incidenta starii de urgenta, elevii nu au circulat din 16 martie, de unde se ridica factura la aceasta suma ?
Rog ca aceste probleme sa se verifice si sa se dispuna un control riguros.

Dl. presedinte de sedinta : »Eu cred ca, conducerea societatii isi noteaza si la sedinta ordinara veti primi raspuns.

Dl. Nicolae Ros : » Comisia 2 a avizat favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.
In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.
Dl. Micu a iesit de pe platforma online

Se adopta HOTARAREA nr. 111 / 15.05.2020.

***
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 1.3, PROIECT DE HOTARARE privind modificarea si completarea Anexei la Hotararea Consiliului local nr. 58 din data de 27.02.2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului Local al Municipiului Turda
Dl. Nicolae Ros : » Comisia a analizat si votat, a dar aviz acestui proiect.

Dl. Cristian Felezeu : » Am o intrebare pentru Secretariat, nu am vazut cum este reglementat votul secret online ?
Cum se desfasoara si cum se asigura secretizarea votului ?

Dna Mihaela Marginean -secretar general: » In cursul zilei de ieri a fost promulgata Ordonanta de urgenta nr 20, care aduce modificari codului administrativ, pe aceasta baza s-a facut si acest proiect de hotarare.
Votul secret nu este mentionat, este vorba de folosirea aplicatie electronice precum si desfasurarea sedintelor Consiliilor locale si judetene. «

Dl. Cristian Felezeu : » Revin cu intrebarea, cum se asigura secretizarea votului in cazul votului secret? Nu uitati ca exista un principiu al tardivitatii masurilor…

Dna Mihaela Marginean -secretar general: » Colegii nostri de la IT care ne asigura partea tehnica a platformei online, ne vor da un raspuns privind aceasta procedura de vot si o sa vi-l transmitem.

Dl. Doru Anca : Acest proiect trebuia odata cu intrarea starii de urgenta, in toata luna martie, dar sa-i dam drumul de urgenta.

Dna Ioana Iftime-sef SAPL : »Toata luna martie si aprilie, sedintele s-au desfasurat conform codului administrativ care prevede la art 138 si art 139 posibilitatea exprimarii votului online. Noi am functionat dupa Regulamentul de organizare al CL Turda, dar in urma OUG 60/2020 care a aparut la 1 mai, am decis sa facem aceste modificari.
Noi am functionat legal toata luna martie si aprilie.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.
In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.
Dl. Micu a iesit de pe platforma online

Se adopta HOTARAREA nr. 112 / 15.05.2020.

***
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1, PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea reglementarii situatiei juridice a imobilelor teren situate administrativ in Turda, str. Intrarea Negru Voda fn, inscrise in CF nr.63996 Turda, nr. cad. 63996; CF nr.63997 Turda, nr cad.63997 si CF 63998, nr cad 63998 si a documentatiei de alipire a acestor imobile.
Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.
In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.
Dl. Micu a iesit de pe platforma online

Se adopta HOTARAREA nr. 113 / 15.05.2020.

***
Dl. primar Cristian Matei ;’ Dati-mi voie sa-i transmit un ‘La multi ani’, dnei secretar general al UAT Turda, dna Mihaela Marginean pentru implinirea unei frumoase varste. La multi ani !

Intrucat toate problemele de pe ordinea de zi au fost dezbatute si nu au mai fost alte probleme, dl. presedinte de sedinta declara sedinta extraordinara cu convocare de indata, inchisa.
Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA, 
dl. Lucian Cordis

Secretar general
al municipiului Turda,
jr. Elena Mihaela Mărginean

Intocmit,
Insp spec Mariana Marginean

X