Newsletter-ul nostru te ține informat!
Abonează-te acum

Hotărârea nr. 249 privind impozitele şi taxele locale pe anul 2014

In temeiul art. 36 alin.(1) din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001 cu modificările şi completările ulterioare;

Luând în considerare prevederile art. 9 pct. 3 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985 şi ratificată prin Legea nr.199/1997.

Având în vedere prevederile:

-art.45 alin.(2) lit.c) din Legea administraţiei publice nr.215/2001 cu

modificările şi completările ulterioare;

-Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale;

-Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal cu completările şi modificările ulterioare, H.G. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu completările şi modificările ulterioare, analizând nomenclatura stradală aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Turda nr.283/18.12.2006 cu completările ulterioare precum şi planul urbanistic general aprobat prin H.C.L. 160/1999;

-H.G Nr. 1309 din 27 decembrie 2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul 2013;

-O.G. Nr. 1 din 9 ianuarie 2013 pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale în domeniul impozitelor şi taxelor locale;

-O.G. Nr. 8 din 23 ianuarie 2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale;

Ţinând seama de necesităţile de creştere a veniturilor proprii ale bugetului local pentru anul 2014 în scopul asigurării finanţării cheltuielilor publice locale, pe de o parte precum şi de condiţiile locale specifice zonei pe de altă parte;

Din iniţiativa d-lui primar al municipiului Turda şi în baza Raportului de specialitate – expunere de motive întocmit de Direcţia impozite şi taxe locale- Serviciul Constatare, Impunere, Control nr.3142/2/06.11.2013, cu avizul Comisiei de specialitate nr. 1 a Consiliului Local;

În temeiul Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Local al municipiului Turda

H O T Ă R Ă Ş T E:

 

Art. 1. Se stabilesc impozitele şi taxele locale pentru anul 2014 după cum urmează:

  1. nivelurile stabilite în sume fixe sunt prevăzute în ,,Tabloul cuprinzând impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate acestora precul şi amenzile aplicabile în anul fiscal 2014” – constituie ANEXA 1;
  2. cota prevăzută de art. 253 alin (2) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stabileşte la 1,5%;
  3. cota prevăzută de art. 253 alin (6) lit. a) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stabilieşte la 10%;
  4. cota prevăzută de art. 253 alin (6) lit. b) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stabilieşte la 30%;
  5. cota prevăzută de art. 253 alin (9) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stabilieşte la 5%;
  6. cota prevăzută de art. 270 alin. (4) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stabileşte la 3%;
  7. cota prevăzută de art. 279 alin. (2) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stabileşte la 1% din valoarea totală a cazării/tarifului de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, care se încasează de persoanele juridice prin intermediul cărora se realizează cazarea, odată cu luarea în evidenţă a persoanelor cazate.

Art. 2. Bonificaţia prevăzută de art. 255 alin.(2), art. 260 alin.(2) şi art. 265 alin. (2) se stabileşte după cum urmează:

  1. în cazul impozitului pe clădiri aparţinând persoanelor fizice la 10%;
  2. în cazul impozitului/taxei pe teren aparţinând persoanelor fizice la 10%;
  3. în cazul impozitului pe mijloacele de transport aparţinând persoanelor fizice la 10%.
  4. în cazul impozitului / taxei pe clădiri aparţinând persoanelor juridice la 5 %;
  5. în cazul impozitului/taxei pe teren aparţinând persoanelor juridice la 5 %;
  6. în cazul impozitului pe mijloacele de transport aparţinând persoanelor juridice la 5 %.

Art. 3. Majorarea prevăzută de art. 287 alin.(1) din Legea 571/2003 cu completările ulterioare se stablileşte după cum urmează:

  • în cazul impozitului pe clădiri:

a1) în cazul impozitului pe clădiri-persoane fizice la -%;

a2) în cazul impozitului pe clădiri- persoane juridice: la -%;

  • în cazul impozitului pe teren:

b1) pentru terenul intravilan încadrat la categoria ,, terenuri cu construcţii’

( curţi ) apartinând persoanelor fizice la -%;

b2) pentru terenul intravilan încadrat la categoria ,, terenuri cu

construcţii”(curţi ) aparţinând persoanelor juridice la -%

b3) pentru terenul situat în intravilanul localităţii încadrat la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii la -%;

  1. în cazul taxei asupra mijloacelor de transport prevăzute la art.263 alin.(6) la -%;
  2. în cazul taxelor pentru:

d1) eliberarea certificatelor de urbanism, la – %;

d2) eliberarea autorizaţiei de construire, la – %;

d3) eliberarea autorizaţiei de foraje şi excavări, la – %;

d4) eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrări de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, la – %;

d5) eliberarea autorizaţiei de amenajare de corturi, căruţe sau rulote ori campinguri,la – %;

d6) eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a filmelor şi reclamelor, la -%;

d7) eliberarea autorizaţiei de construire pentru orice altă construcţie decât cele prevăzute în alt alineat, la – %;

d8) eliberarea autorizaţiei de desfiinţare totală sau parţială a unei construcţii, la -%;

d9) eliberarea autorizaţiei privind lucrările de racorduri şi branşamente, la -%;

d10) prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizaţii de construire, la -%;

d11) avizarea certificatului de urbanism de către Comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, la – %;

d12) eliberarea cetificatului de nomenclatură stradală şi adresa, la – %;

d13) taxa pentru eliberarea unei autorizaţii pentru desfăşurarea unei activităţi economice, la -%;

d14) taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de funcţionare, la -%;

d15) taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale, la -%

  1. în cazul taxei pentru folosirea mijloacelor de reclamă şi publicitate, la – %;
  2. în cazul impozitului pe spectacole, la -%;
  3. în cazul taxei hoteliere, la -%;
  4. în cazul altor taxe locale, la -%

Art. 4. Pentru determinarea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor fizice, precum şi a impozitului pe teren pentru anul 2014 se va avea în vedere H.C.L 283/18.12.2006 privind încadrarea terenurilor pe zone, în cadrul municipiului Turda.

Art. 5. Lista actelor normative prin care sunt instituite impozitele şi taxele locale inclusiv hotărârile Consiliului Local al Municipiului Turda prin care s-au instituit/stabilit impozite şi taxe locale pe o perioadă de cinci ani anteriori anului fiscal curent este prevazută in ANEXA nr.2.

Art. 6. Lista cuprinzând actele normative, inclusiv hotărârile Consiliului Local al Municipiului Turda, în temeiul cărora s-au acordat facilităţi fiscale pe o perioadă de cinci ani anteriori anului fiscal curent, este prevazută in ANEXA nr. 3.

Art. 7. Anexele 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotarare;

Art. 8. Comunicarea şi ducerea la îndeplinire a prezentei se încredinţează Primarului Municipiului Turda, Secretarului Municipiului Turda, Direcţiei Impozite şi Taxe Locale, Serviciilor şi Instituţiilor subordonate Consiliului Local al Municipiului Turda.

Art. 9. (1) Prezenta hotărâre se comunică la Prefectura Judeţului Cluj în vederea exercitării controlului cu privire la legalitate şi se aduce la cunoştinţa publică prin grija Secretarului Municipiului Turda.

(2) Aducerea la cunoştintă publică se face prin afişare la sediul autoritătilor administraţiei publice locale.

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,

Crişan Rozalia

CONTRASEMNEAZĂ

SECRETARUL municipiului TURDA,

Jr. Paula POPA

VOTURI:

pentru 20

împotriva –

abţineri 1

Numărul total al consilierilor este 21.

Numarul de consilieri prezenti este 21.

X