Locație ideală pentru evenimente, conferințe și întâlniri
Rezervă acum

P R O C E S – V E R B A L incheiat azi 26.11.2024 in localul de sedinte al Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia SEDINTEI extraordinare cu convocare de INDATA a Consiliului Local al municipiului Turda

R O M A N I A

JUDETUL CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

CONSILIUL LOCAL

P  R O C E S – V E R B A L

incheiat azi  26.11.2024  in localul de sedinte al

Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia

SEDINTEI  extraordinare cu convocare de INDATA

a Consiliului Local  al municipiului Turda

 

Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 18.10.2024, prin transmiterea invitatiei nr. 42.457 / 26.11.2024 si  a Dispoziţiei nr. 1151 / 26.11.2024 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emisă de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei pe grupul Consiliul Local 2020-2024, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021  privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.

 

Participa ca invitati:dl.Adrian Fagadar – director executiv; dl.Ovidiu Gaina– sef serviciu Ecologie urbana si servicii publice, dl.Bogdan Matei – jurist SAPL.

 

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda  : Bună ziua! Ședința extraordinară cu convocare de îndată a Consiliul Local al Municipiului Turda de azi, 26 noiembrie 2024, se deschide cu intonarea Imnului de Stat al României.

 D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : Având în vedere prevederile Codului Administrativ, precum și Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Turda.

 Precizăm că ședința a fost convocată conform Dispoziției Primarului nr.1151 din data de 26 11 2024 și este legal constituită, având în vedere că sunt întrunite condițiile legale declar deschisă ședința extraordinară cu convocare de îndată a Consiliului Local al Municipiului Turda de azi, 26 noiembrie 2024.

Se constata ca, din totalul de 21 consilieri locali in functie ai Consiliului Local, sunt prezenti fizic 21 consilieri, in persoana urmatoarelor doamne si domni:

Baba Sebastian Adonis, Blăniță  Gabriela, Budugan Cosmin Marius, Felezeu Cristian George,

Gherman Alina Iudita, Hudrea Horea, Kolozsi  Atilla, Muraru Claudiu Alin, Nagy Oana Florina, Nap Adrian, Năstase  Paul, Nemeş  Lucian  Bogdan, Pîrlea  Daniela, Rigman  Ciprian Doru, Riter  Marius, Russu Gabriela Aurora, Sălăgean  Aron-Adrian, Sârbu  Paul Marius, Şipoş  Arpad, Ţifui  Florin George, Vălean  Teodora.

Conform prevederilor articolului 123 din Codul Administrativ solicităm din partea membrilor Consiliului Local al Municipiului Turda propuneri cu privire la numirea președintelui de ședință pe o durată de 3 luni.

Dna Daniela Pirlea: Bună ziua tuturor, stimați colegi il propun pe domnul consilier local Paul Sârbu pentru funcția de președinte de ședință pentru următoarele trei luni. Mulțumesc.

  Dl. Ciprian Rigman : « Bună ziua! Mă bucur să vă văd, vă salut și aș face ca și propunere pentru calitatea de președinte de ședință, aș face propunerea către colega mea Gabriela Blăniță. Mulțumesc mult!

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : Supunem la vot numirea domnului Sîrbu Paul Marius în calitate de președinte, pentru o perioadă de 3 luni.

In urma votului rezulta : 10 voturi pentru( PNL, UDMR, PSD),

                                           5 impotriva( ADU),  6 abtineri ( AUR)

 

Dl. Sarbu Paul nu a intrunit numarul minim de voturi pentru a fi numit presedinte de sedinta.

 

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : Supunem la vot numirea doamnei Blanita Gabriela în calitate de președinte de sedinta, pentru o perioadă de 3 luni.

In urma votului rezulta : 15 voturi pentru( AUR, ADU, PSD),

                                                    6 abtineri ( PNL, UDMR )

 

Se adopta HOTARAREA  nr.  213 /  26.11.2024.

***

 

Dna presedinte de sedinta Blanita Gabriela  preia lucrarile sedintei de Consiliu.

 

Dna presedinte de sedinta:” Bună ziua! Mulțumesc pentru voturi. Mă bucur să fiu aici pentru prima oară în această calitate. Avem ordinea de zi, sunt propuse două proiecte si va supun la vot introducerea pe ordinea de zi…. Da, domnule consilier Hudrea.

Dl. Horea Hudrea: Domnule primar, domnilor consilieri. Doamnă președintă, domnilor consilieri, grupul Partidului Social Democrat îl roagă pe inițiator să retragă de pe ordinea de zi ultimele două proiecte, deoarece ar trebui să fie studiate, iar în cazul în care inițiatorul, potrivit Codului administrativ, nu va face acest gest, noi ne vom abține de la vot și nu vom vota proiectele prin care ni se solicită să ne expunem votul pe niște probleme de sute de pagini, pe care nu am reușit să le parcurgem.

Consider că, așa cum a fost convocată, această ședință extraordinară, cu convocare de îndată, poate să fie convocată una mâine, chiar cu participare online. Eu cred că trebuie să votăm în cunoștință de cauză ceea ce votăm.

Am și o altă mențiune referitoare la proiectul privitor la STP; la prelungirea contractului de transport. E vorba de acel studiu de oportunitate, eu aș vrea să fie prezenți la discutarea acestui proiect și juriștii.

După cum probabil știți, există un proces pe rol prin care autoritatea publică locală este acuzată că a falsificat studiul de oportunitate vechi. Eu vreau garanții din partea aparatului tehnic al primăriei, din partea juriștilor și aparatului tehnic, că acest studiu de oportunitate este corect întocmit, nu are probleme din punct de vedere juridic sau tehnic.

Răspunderea este colectivă și individuală în Consiliul Local și eu vreau ca lucrurile să fie foarte bine puse în rând încă de la început.

Apoi mai am, doamnă președintă, o propunere de suplimentare a ordinii de zi cu un punct de probleme urgente. Potrivit articolului 135, alineatul 3 din Codul administrativ, Ordinea de zi poate să fie suplimentată cu orice probleme de interes local.

Pe de altă parte, atunci când sunt probleme urgente, noi nu ne putem adresa Consiliului Local decât în ședințele ordinare. Acest lucru eu îl consider de neacceptat și grupul consilierilor PSD solicită și celorlalți colegi să facem un mod de lucru bine așezat, în care să putem aduce în timp real problemele locuitorilor în municipiul Turda.

Baza legală există, așadar, să avem un punct de probleme urgente, așa cum avem un punct de diverse pe ședințele ordinare. Mulțumesc.

De asemenea, solicit să supuneți la vot această a doua solicitare a noastră, aceea de includerea pe ordinea de zi a unui punct de probleme urgente. Mulțumesc.

Dl Bogdan Matei– jurist SAPL:” Bună ziua! După cum știți sau după cum ați lecturat din materialele de ședință proiectul de hotărâre privind aprobarea studiului de oportunitate și a unui act adițional prin care se prelungește contractul de delegare a gestiunii serviciului public de transport prin concesiune Municipiul Turda este o consecință a Hotărârii Consiliului Local 252 din 22 noiembrie 2019, când Consiliul Local a aprobat delegarea acestui serviciu pe o durată de 5 ani către Compania de transport public local.

Contractul acela incheiat pe cinci ani, va expira mâine. Aceasta a fost și urgența convocării ședinței Consiliului Local în ședință extraordinară, de îndată.

Vi s-au anexat, pe lângă proiectul de hotărâre care a detaliat prevederile legale ce permit prelungirea contractului, s-au atașat o serie de documente obligatorii, analiza de oportunitate și un raport de expertiză contabilă care fac referire la respectarea condițiilor prevăzute de legislația în vigoare, pentru a se putea prelungi acest contract. Mai mult, există corespondență purtată cu Consiliul Concurenței și chiar și chiar avizul acestei instituții, prin care se constată că sunt îndeplinite condițiile legale pentru prelungirea contractului. În rest, din punct de vedere juridic, nu sunt îndeplinite toate condițiile raportat la cele două chestiuni analiza de oportunitate, raportul de expertiză contabilă. La momentul în care se va dezbate proiectul, realizatorii acestor înscrisuri vor intra online și vă vor prezenta ce informații doriți dumneavoastră.

Dl. Lucian Nemes:” Bună ziua tuturor! Eu cred că ar trebui să votăm propunerea domnului Hudrea și să vedem, în măsura în care proiectul nu va ieși de pe ordinea de zi, îl vom dezbate și îl vom aproba. Dacă va ieși de pe ordinea de zi, nu va mai face obiectul acestei ședințe.

Deci, eu cred că dumneavoastră trebuie să supuneți la vot propunerile domnului Hudrea. Propunerea de suplimentare a ordinii de zi. Mulțumesc.

Dl. Horea Hudrea:”Doamnă președintă, deși aș fi încântat să susțin propunerea domnului Nemeș, nu este legală. Singurul mod prin care un proiect poate să fie scos de pe ordinea de zi, în acest context, având toate avizele și aprobările, este acela că îi este retras de către inițiator.

Eu îl rog pe domnul primar pentru 24 de ore că nu e o catastrofă să amânăm discutarea acestor proiecte, ca să ne putem consulta și cu specialiștii noștri. Avem și noi specialiști, să știți, chiar dacă nu credeți. Și ne putem întreba ce anume? Cum anume să votăm politic și tehnic? Singura soluție posibilă este ca domnul primar să retragă până mâine acest proiect de pe ordinea de zi.

 

Dl. Ciprian Rigman:” Mulțumesc mult. Eu aș întreba Departamentul juridic dacă acest proiect poate fi votat în plenul Consiliului Local, fără avizele comisiilor de specialitate? Mulțumesc.

Dl Bogdan Matei– jurist SAPL:” Având în vedere că este prima ședință a Consiliului Local după ce el a fost declarat legal constituit prin ordinul prefectului și având în vedere ordinea de zi care prevede la unul dintre punctele sale alegerea comisiilor de specialitate, în practica desfășurării consiliilor locale în astfel de situații, după alegerea consiliilor de specialitate se va lua o pauză și se va aviza proiectul de hotărâre favorabil sau nefavorabil.

Avizul, după cum știți, este consultativ, dar el trebuie să existe la momentul dezbaterii. Deci avizul acela nu va lipsi, pentru că nu poate fi dezbătut proiectul fără a fi exprimat avizul comisiei sau comisiilor de specialitate.

Dna presedinte de sedinta:” Mulțumesc. Propun suplimentarea ordinii de zi cu PROIECTUL DE HOTĂRÂREprivind prelungirea termenului de depunere a cererilor pentru acordarea amnistiei fiscale, aprobată prin HCL 172 din 30 ianuarie 2024, referitoare la aprobarea Procedurii pentru instituirea unor facilități fiscale, respectiv anularea majorărilor de întârziere datorate de contribuabili către bugetul local al municipiului Turda, prevăzute de O.U.G. 107 2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanțelor bugetare și a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Inițiator primarul municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Cine este pentru? In urma votului rezulta: 12 voturi pentru ( AUR, PNL, Riter)

9 abtineri ( Blanita, Rigman, Felezeu, Tifui, Hudrea, Baba, Valean, Russu, Sipos)

Proiectul a fost introdus pe ordinea de zi.

Dna presedinte de sedinta:” La propunerea domnului Hudrea, propun suplimentarea ordinii de zi cu punctul Probleme urgente.

 Cine este pentru? In urma votului rezulta: 15 voturi pentru ( PSD, AUR, USR)

6 abtineri ( PNL, Sipos)

Punctul a fost adaugat  si introdus pe ordinea de zi.

          Dl. Horea Hudrea:” De asemenea, doamnă președintă, vreau să solicit Secretariatului Consiliului Local să respecte prevederile articolului 26, alineatul 2, care prevede că în cazul unor intervenții procedurale în care se stabilesc chestiuni procedurale, menționarea acestor situații procedurale, precum și rezultatul votului trebuie să fie obligatoriu parte din procesul verbal al ședinței.

Mulțumesc.

Dna presedinte de sedinta:” Înainte de a trece la votarea ordinii de zi, rog grupurile prezente politice prezente în Consiliul Local să-și desemneze liderii de grup.

 – Partidul PNL il desemneaza pe dl consilier Sălăgean Adrian ca lider de grup.

– UDMR , fiind un singur consilier se afilieaza PNL.

– Grupul PSD o propune pe doamna Rusu Gabriela

– Alianța Dreapta Unită îl propune pe domnul profesor Regman Ciprian.

– Alianța AUR propune pe domnul Nap Adrian.

Dna presedinte de sedinta: Propun votarea ordinii de zi. Cine este pentru?

In urma votului rezulta: 19 voturi pentru, 2 abtineri ( Hodrea, Baba)

***

 

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

 

  1. Probleme ale Serviciului Administrație Publică Locală ;

     

        1.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind constituirea comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al unității administrativ-teritoriale Municipiul Turda, Județul Cluj.

  – iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

 

       

        1.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea studiului de oportunitate și a actului adițional la Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local prin concesiune în Municipiul Turda, inclusiv anexele acestuia.

  – iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Direcției Impozite și Taxe Locale ;

        2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind prelungirea termenului de depunere a cererilor pentru acordarea amnistiei fiscale, aprobată prin HCL nr. 172/30.09.2024 referitoare la aprobarea procedurii pentru  instituirea unor facilități fiscale, respectiv anularea majorărilor de întârziere datorate de contribuabili către bugetul local al municipiului Turda,  prevăzute de OUG.107/2024 pentru reglementarea  unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creantelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative..

  – iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

 

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 1.2, PROIECT  DE  HOTARARE privind privind constituirea comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al unității administrativ-teritoriale Municipiul Turda, Județul Cluj.

 

Dl. Ciprian Rigman : » Mulțumesc mult cu privire la acest proiect de hotărâre de Consiliu Local aș dori ca, 15 minute să ne consultăm între liderii grupurilor prezenți aici, pentru că avem unele inadvertențe, cu trimitere directă la Codul administrativ.

 Avem un proiect de hotărâre care vine deja cu președinți și cu secretari inclus, ceea ce încalcă aliniatul 1 al articolului 126, care spune clar că mă rog, comisiile de specialitate iși aleg prin votul membrilor, președintele și secretarul.

Or, ceva nu este în regulă cu acest proiect de HCL. Cred că ar trebui prima dată stabilită configurația prin consultare cu liderii grupurilor și după aceea votul pentru fiecare membru în parte și ulterior, alegerea președintelui și secretarului fiecărei comisii prin votul celor cinci membri care compun comisia cu pricina.

 În momentul de față avem un proiect de HCL care încalcă acest aliniat 1 al articolului 126 și cred că e nevoie să discutăm un pic. Mulțumesc mult!

Dna presedinte de sedinta supune la vot o pauza de 15 minute.

In urma votului rezulta : 21  voturi pentru

***

 

Se reiau lucrarile sedintei extraordinare la minutul 1.39.00.

 

Dna presedinte de sedinta : » Da, putem începe, putem continua? Suntem la punctul pe ordinea de zi privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Turda, județul Cluj.

Liderii de grup s-au întors, deschid dezbaterile pentru acest în cadrul acestui proiect.

Dl. Adrian Salagean : Cu o singura mentiune, la comisia 3 retragem propunerea dnei Gherman. Ramane doar in comisia 2.

Dna presedinte de sedinta : » Dar lipseste un membru in comisia 5. Conform legii, locurile in comisii sunt alocate conform rezultatelor alegerilor:

  • AUR are 7 locuri
  • PNL are 6 locuri
  • ADU are 6 locuri
  • PSD are 5 locuri
  • UDMR are 1 loc

Dl. Adrian Salagean : Numarul este maxim, putem face propuneri pentru 2 membrii, nu e obligatoriu 6, PNL a propus 5 locuri . Nu suntem obligati sa punem maxim de locuri.

Dl. Lucian Nemes:” Dl. Salagean haideti sa deblocam situatia asta..

Dna presedinte de sedinta:” Toti liderii de grup sunt de acord comisiile respecta locurile, conform alegerilor? In acest caz sunteti de acord cu proiectul de hotarare, fara nominalizarea presedintelui si a secretarului, conform listei agreata de toate grupurile .

Dna. presedinte de sedinta supune la vot amendamentul cu

structura comisiilor care a reiesit din intelegerea liderilor de grup.

In urma votului rezulta : 21  voturi pentru .

 

 

Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare cu amendamentul

In urma votului rezulta : 21  voturi pentru

Se adopta HOTARAREA  nr.  214 /  26.11.2024.

***

Dna. presedinte de sedinta : Suspendam lucrarile, va rog comisiile sa se intruneasca si sa-si aleaga presedintele si secretarul.

Si apoi sa avizeze si proiectele de pe ordinea de zi.

Pauza .

****************

Se reiau lucrarile sedintei de Consiliu local.

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul  1.3 PROIECT DE HOTĂRÂRE  privind  aprobarea studiului de oportunitate și a actului adițional la Contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local prin concesiune în Municipiul Turda, inclusiv anexele acestuia.

 

Avizul comisiei nr 2 si al comisiei nr 3 este favorabil

Dl. Horea Hudrea:” Doamnă președintă, doamnelor și domnilor consilieri, aș vrea să adresez câteva întrebări Executivului cu privire la acest proiect de hotărâre. Prima dintre întrebări este de ajunge acest proiect de hotărâre în ultima zi pe masa Consiliului Local, în condițiile în care documentațiile tehnice și contabile sunt înregistrate undeva prin luna octombrie?

Aceasta este o primă întrebare. Am să le pun pe toate și apoi o să îi rog pe cei din Executiv și pe domnul director care este prezent aici, să ne răspundă.

A doua întrebare pe care o am face referire nu știu, este vreun expert pe aici, vreun jurist? Aș vrea să pun o întrebare referitoare la modalitatea de prelungire a acestui contract de delegare a serviciului, potrivit regulamentului european.

Mai precis, de câte ori poate să fie prelungit, nu durata, pentru că durata o cunosc, ci de câte ori?

Apoi, aș dori să întreb de ce nu există la acest proiect de hotărâre și un raport de execuție al contractului anterior? Pentru că înainte să aprobi o prelungire a unui contract în anumite condiții, care sunt aceleași, ar trebui să știi cum au fost executate anterior aceste prevederi?

 Și eu mă refer în special, spre exemplu, la frecvența curselor care au fost prevăzute în vechiul contract. Și noi, și eu, și colegii mei am primit pe parcurs, de-a lungul timpului, în campania electorală, sesizări că oamenii stau în stații și transportul din Turda este aglomerat și insuficient.

Și atunci noi am constatat că există o frecvență a curselor de transport, care nu este satisfăcătoare pentru municipiul Turda și regăsim aceeași frecvență de transport, din câte știu eu, neschimbată în acest contract.

Deci aș vrea să întreb cum a fost îndeplinită, respectată procentual frecvența de transport și dacă aceasta nu cumva ar trebui să fie modificată în noul contract, iar dacă ar putea să fie modificată în viitor, cum anume s-ar putea face această modificare a frecvenței de transport în așa fel încât să nu mai fie aglomerație în stații?

De asemenea, mai am o întrebare referitoare la supra compensație. Eu nu am reușit să citesc contractul pentru că l-am primit în urmă cu două ore, cu 3 ore, 130 de pagini. Și eu aș dori ca cineva să îmi explice care este procedura de acordare asupra compensației și dacă, spre exemplu, dacă tot vorbim de executarea  vechiului contract, dacă aceasta a fost plătită?

 De asemenea, aș mai dori să îl întreb pe domnul director dacă sistemul de e-ticketing finanțat de Uniunea Europeană este funcțional și dacă rapoartele generate de acel sistem de e-ticketing sunt folosite în decontarea în decontare a compensațiilor care sunt acordate?

 Deci, dacă folosiți acele rapoarte ale sistemului de e-ticketing care a fost finanțat de Uniunea Europeană și dacă el este funcțional?

Cam atât. Au mai fost niște întrebări, dar le-am lămurit cu domnul director în discuția din pauză. Mulțumesc.

Dl. Bogdan Matei– jurist SAPL:” Bună ziua! Din nou cu privire la prezentarea acestui proiect de hotărâre în această ultimă zi de valabilitate a contractului, in preambulul actului proiectului de act Administrativă sunt precizate o serie de adrese care au fost emise către diverse autorități și instituții ale statului Instituția Prefectului, Consiliul Județean, dar și avizele și corespondența avută cu Consiliul Concurenței.

Consiliul Concurenței a eliberat un aviz în cursul lunii noiembrie, aviz care a fost eliberat în urma prezentării tuturor materialelor menționate în preambulul proiectului de hotărâre.

 Practic, ulterior prezentării solicitării de către TUP, s-a impus să se realizeze cele două acte menționate în preambul raportul de expertiză contabilă și analiza de oportunitate privind posibilitatea prelungirii contractului inițial.

Cu privire la ritmicitatea cu care poate fi prelungit contractul, reglementările legale prevăd că, în anumite condiții, el poate fi prelungit printr-un act adițional cu o perioadă de cel mult jumătate din perioada inițială, o singură dată.

Dacă se menționează că contractul poate fi prelungit cu cel mult jumătate din perioada

inițială.

Dl. Horea Hudrea:” Cu alte cuvinte, îmi spuneți că, din punct de vedere juridic, acest contract nu poate să fie reînnoit secvențial, de mai multe ori. Spre exemplu, pentru o lună și apoi pentru un an și opt luni. Deci asta este opinia dvs juridică, foarte important. Am înțeles. Bun exemplu pentru cei doi ani, am înțeles de ce, în opinia noastră juridică, nu poate să fie prelungit, spre exemplu, până la sfârșitul lunii decembrie, urmând ca apoi să-l prelungim.

Dl.Alin Popescu – director al societatii Transport Urban Public (TUP):” Bună seara! Spunea domnul consilier de aglomerație în autobuze, de stat în stații; știm foarte bine cu toții că Turda a trecut printr-o transformare și am ocolit suficient de mult și am reușit să ajungem la stadiul inițial și de acum ne străduim să nu mai facem, să întârzie, să respectăm programele.

Știm cu toții, de asemenea, circulația care este în zonă și care duce la anumite întârzieri, cu siguranță au fost mai accentuate în momentele aglomerate când a început școala, o să fie cu siguranță și de sărbători.

Trebuie să avem în vedere că sunt aceleași vehicule ca acum 5 ani și peste care au trecut kilometri, au acumulat între 200.000 – 300.000 de kilometri. Și ne străduim să continuăm acest transport în condițiile optime și cu temperatura ambientală, vară/iarnă și cu absolut toate ce decurg din funcționarea, din funcționarea lor.

O să vedeți că acum nu o să mai fie…sau cel puțin la noi,m nu au mai ajuns reclamații de când s-a deschis complet ruta cea mare , linia principală.

Intrebați de sistemul e-ticketing? Să știți că funcționează, facem foarte multe lucruri cu e-ticketing, dar decontarea ce spuneați anumitor lucruri nu se poate face din cauză că așa este prevăzut.

Deci nu pot să deconteze călătoria, pentru că de context abonamentul.

Există studii în sensul ăsta, dar la fel, Consiliul Concurenței a prevăzut exact același lucru, pentru că o să migreze anumite sume dinspre persoanele defavorizate care primesc aceste abonamente înspre partea de compensație.

 La fel se decontează în orașe mult mai mari și n-a inventat Turda asta, cu siguranță este cel mai corect să deconteze călătoria. Bănuiesc că la asta vă refereați decontatul călătoriei, se decontează abonamentele care vin și își fac abonament, acela se decontează.

 În rest funcționează biletul, funcționează plata cu cardul, funcționează și abonamentele acestea că sunt vizate.

Există o diferență într-adevăr, pentru că decontăm abonamentele emise.

Dl. Horea Hudrea:” In ce consta aceasta diferenta?

Dl.Alin Popescu – director al societatii Transport Urban Public (TUP):” Păi în ce constă… călătoria este un număr, abonamentele sunt alte numere, dar suma totală care vine dinspre aceste decontări, că este în felul ăsta, că decontăm călătoria…rezultatul final este același.

 Deci migrează sumele dintr-o parte într-alta; dinspre sumele decontate pe abonamente sau în cadrul compensației.

Deci, dacă o să decontez călătorie, de călătorie, o să fie diferența de tarif mai mică. Și ce lipsește din această diferență o să intre în cadrul compensației, socotită lunară.

Deci totalul e același, pentru că Consiliul Concurenței a stabilit profitul TUP-ului să fie 4,44 la sută. E un algoritm din care le-a ieșit socoteala asta, că circulă pensionarii, circulă elevii… nu circulă. Profitul trebuie asigurat din transportul de persoane, pentru că mai sunt și alte activități care nu intră în algoritmul ăsta de 4,44 la sută.

Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 17  voturi pentru ( PNL, Sipos, AUR, ADU),

4 abtineri (PSD)

Se adopta HOTARAREA  nr.  215 /  26.11.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul  2.1 PROIECT DE HOTĂRÂRE  privind  2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind prelungirea termenului de depunere a cererilor pentru acordarea amnistiei fiscale, aprobată prin HCL nr. 172/30.09.2024 referitoare la aprobarea procedurii pentru  instituirea unor facilități fiscale, respectiv anularea majorărilor de întârziere datorate de contribuabili către bugetul local al municipiului Turda,  prevăzute de OUG.107/2024 pentru reglementarea  unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionarii creantelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative..

 

Comisia 1 Aviz favorabil

Comisia 2 Aviz favorabil

Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 17  voturi pentru ( PNL, Sipos, AUR, ADU),

4 abtineri (PSD)

Se adopta HOTARAREA  nr.  216 /  26.11.2024.

***

Se propune spre discutie punctul  3.

Dl. Horea Hudrea : » Doamnă președintă, aș dori să întreb membrii Executivului dacă au pregătit și în cât termen vor introduce pe ordinea de zi a Consiliului Local execuția bugetară?

Eu am observat, că execuția bugetară la luna septembrie nu a fost aprobată de Consiliul Local al municipiului Turda. Nu știu dacă e adevărat, pentru că site-ul nu este foarte clar.

 Și a doua problemă urgentă pe care rog administrația publică locală să o aibă în vedere este demararea documentațiilor tehnice și a proiectului tehnic pentru impunerea unor limitatoare de viteză in cartierul Primăverii.

 Am primit zeci de solicitări de acolo din partea cetățenilor, se circulă cu viteză foarte mare și există riscul unui accident, chiar dacă nu pare o problemă urgentă. Riscul ca cineva să fie călcat acolo din cauza vitezei excesive este foarte mare. Vă mulțumesc!

Dl. Ovidiu Gaina:” Vom dezbate solicitarea dvs in Comisia de
Sistematizare a traficului rutier și pietonal, iar dacă se va aviza favorabil, se vor monta acele limitatoare de care ați făcut dumneavoastră mențiune.

Dna Liliana vonica – director executiv:” Proiectul de hotărâre este depus la Consiliul Local. Ea nu a fost aprobată pentru că nu a fost întrunita o ședință.

Dl. Cristian Felezeu:” Bună seara! Mulțumesc, doamnă președinte! O solicitare către Direcția Tehnică legate de alunecările de teren de pe strada Călărași și Vânători, chiar și pe strada Dorobanți, dacă există planuri pentru atenuarea efectelor alunecărilor de teren.

 Și pentru că suntem la început de mandat, o să rog Secretariatul să consemneze voi transmite și eu o solicitare către toate societățile subordonate Consiliului Local să ne prezinte un raport de activitate la 10 luni, în special la Societatea Domeniul Public Turda, să ne prezinte un raport de activitate legat de serviciul de parcări, întreținerea spațiilor verzi și întreținerea drumurilor.

Mulțumesc.

Intrucat proiectul de pe ordinea de zi a fost dezbatut si nu au mai fost alte probleme, dna.  presedinte de sedinta  declara sedinta extraordinara de astazi, inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA,                                                 SECRETAR  GENERAL

    Consilier local,                                                                             al municipiului Turda,

     Gabriela Blanita                                                                  jr. Elena Mihaela Mărginean

Intocmit,Insp spec Mariana Marginean

X