Locație ideală pentru evenimente, conferințe și întâlniri
Rezervă acum

P R O C E S – V E R B A L incheiat azi 28.03.2024 in localul de sedinte al Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia SEDINTEI ORDINARE – ONLINE a Consiliului Local al municipiului Turda

R O M A N I A

JUDETUL CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

CONSILIUL LOCAL

P R O C E S – V E R B A L

incheiat azi 28.03.2024 in localul de sedinte al

Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia

SEDINTEI ORDINARE – ONLINE

a Consiliului Local al municipiului Turda

Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 22.03.2024, prin transmiterea invitatiei nr. 10.287 / 22.03.2024, a Dispoziţiei nr.376 /22.03.2024 modificata prin Dispozitia nr 382 din 28.03.2024 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emise de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei pe grupul Consiliul Local 2020-2024, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.

Dl. Presedinte de sedinta Sarbu Paul Marius Bună ziua, domnule primar. Bună ziua, doamnă secretar general, Stimate colege, stimați colegi, răspund tuturor, bine ați venit la ședința ordinară a Consiliului Local. De asemenea, salutăm și echipa Executivului. Voi da cuvântul doamnei secretar general pentru prezență.


D-na Secretar general, jr. Elena Mihaela Mărginean : Având în vedere prevederile Codului administrativ, precum și Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Turda, se constată că din totalul de 21 consilieri locali în funcție, participă cu prezența fizică un număr de 21 consilieri, in persoana urmatoarelor doamne si domni: Aruncutean Bogdan Ciprian, Blăniță Gabriela, Cojocaru Igor, Costea Anca Nadia, Csep Leylla, Felezeu Cristian George, Joldeș Mircea Traian, Kolozsi Atilla, Nap Adrian, Năstase Paul, Nemeș Arpad, Pîrlea Daniela, Pop Cristian, Sălăgean Aron-Adrian, Sârbu Paul Marius, Sima Radu Mihai, Suciu Andrei Nicolae, Sur Mara, Teban Adrian Marius, Vancea Monica Laura, Varo Grigore Lucian.

D-na Secretar general, jr. Elena Mihaela Mărginean : Așadar, se constată că la această ședință participă un număr de 21 consilieri ai Consiliului Local al Municipiului Turda, din totalul de 21 în funcție. Precizăm că ședința a fost convocată conform dispoziției primarului numărul 376 din 22.03.2024, modificată prin Dispoziția Primarului nr. 382 din data de 28.03.2024 și este legal constituită având în vedere că sunt întrunite condițiile legale, declar deschisă ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Turda de azi, 28 martie 2024.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

La sedinta Consiliului Local participa dl. primar – Cristian Octavian Matei.

Participa ca invitati: dl.Marin Fantana – sef SUAT; dl. Soran Cheveresan– arhitect sef; – dl. Dan Cismas– sef Evidenta Patrimoniu, dl. Ovidiu Gaina – director Directia tehnica; dl. Almasan Cornel – sef serviciu Domeniul public SA; dl. Alin Popescu– director TUP; dna Adriana Hanc – contabil sef Salina Turda SA; dna Adriana Chintovan – contabil sef Domeniul public Turda SA; dna Monia Koti – director DAS;

Dl. presedinte de sedinta: Mulțumesc, doamna Secretar general. Dacă din partea dumneavoastră, stimați colegi, există intervenții cu privire la proiectul ordinii de zi, vă rog. Domnul Sălăgean Adrian. Poftiți!


Dl. Sălăgean Adrian :” Mă abțin de la dezbateri și vot la punctele 3.1, 3.3 și 5.4. Mulțumesc.

Dl. Teban Adrian:” :” Mă abțin de la dezbateri și vot la punctul 5.3. Mulțumesc.

Dl. Lucian Varo :” Ma abțini de la punctul 3. 2.

Dl. Presedinte de sedinta:” Dacă mai este altcineva care dorește să intervină? Au fost notate toate observațiile dumneavoastră.

Din partea executivului există propuneri cu privire la ordinea de zi prin suplimentarea ordinii de zi cu mai multe proiecte. Permiteți-mi să dau citire fiecărei propunere de proiect suplimentar și urmează să votăm la fiecare proiect în parte.

Astfel, se propune suplimentarea proiectului ordinii de zi prin introducerea la:

– punctul 3.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea delegării prin gestiune directă a serviciului de salubrizare stradală în municipiul Turda către Societatea Domeniul Public Turda SA.

Inițiatorul acestui proiect este dl. Primar al Municipiului Turda, dl. Matei Cristian Octavian.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

  • punct 3.4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declararea ca locuințe de necesitate a unei locuințe sociale libere și repartizarea nominală a acesteia familiei din municipiul Turda, care va primi locuința de necesitate.

Inițiator Primarul municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

  • punctul 5.7 PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Societății Salina Turda S.A. aferent exercițiului financiar al anului 2024.

Inițiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

  • punctul 5.8 PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru reprezentarea intereselor unității administrativ teritoriale în cadrul Adunării Generale a Consiliului de Coordonare al Ocolului Silvic Șoimul Arieș, regie autonomă ce se va desfășura în data de 02.04.2024, ora 12.

Inițiatori: consilieri locali Pârlea Daniela, Năstase Paul, Joldeș Mircea Traian și Sima Radu Mihai.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

  • punctul 5.9 PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru semnarea oricăror documente și realizarea tuturor formalităților necesare pentru ca UAT Municipiul Turda, județul Cluj, să beneficieze de compensațiile reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcțiilor de protecție stabilite prin amenajamentele silvice care determină restricții în recoltarea de masă lemnoasă.

Inițiatori: consilieri locali Pârlea Daniela, Năstase Paul, Joldeș Mircea Traian și Sima Radu Mihai.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

  • punctul 5.10 PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru reprezentarea intereselor unității administrativ teritoriale în cadrul Adunării Generale a Asociației Șoimul ARIEȘ, ce se va desfășura în data de 02.04.2024, ora 10.

  • Inițiatori: consilieri locali Pârlea Daniela, Năstase Paul, Joldeș Mircea Traian și Sima Radu Mihai.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

– punctul 6.4 PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea articolului 2 din Hotărârea Consiliului Local numărul 31 din 18.02.2024 privind aprobarea organizării

evenimentului Inaugurarea Sălii Polivalente Turda, în perioada 12 14 aprilie 2024, pe platoul Sălii

Polivalente din municipiul Turda.

Inițiator este primarul municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.

– punctul 7.1 PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea prelungirii duratei de implementare a proiectului Restaurarea, punerea în valoare și introducerea în circuitul turistic a Castrului Legiunii a 5 a Macedonica, Potaissa Turda, cod SMIS 116 761, peste data de 31 12 2023.

Inițiator este primarul municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

In urma votului rezulta: 21 de voturi pentru.


Punctul 7 se va numerota ca și punctul 8. Prin votul dumneavoastră, aceste proiecte sunt propuse a fi introduse pe ordinea de zi și astfel vă supun la vot ordinea de zi actualizată.

Va supun la vot ordinea de zi actualizata.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

  1. Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;

  1. Probleme ale Arhitectului Șef;

2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea PUZ/RLU – Construire și dotare Ambulatoriu – Spital Municipal Turda, str. Andrei Mureșanu, nr. 13-15, municipiul Turda, județul Cluj.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

2.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea PUZ/RLU – 1. Extindere și dotare Spital Municipal Turda 2. Desființare corp ginecologie (S+P+E) și corp oncologie – infecțioase (S+P+E), operațiuni notariale alipire imobile, str. Andrei Mureșanu, nr. 13-15, municipiul Turda, județul Cluj.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Direcției Tehnice;

3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea preturilor practicate de societatea Domeniul Public Turda S.A. pentru amenajarea și întreținerea spațiilor verzi din municipiul Turda.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

3.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea listelor de priorități în vederea repartizării locuințelor pentru tineri, destinate închirierii, pentru anul 2024, derulate prin Agenția Națională pentru Locuințe.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

3.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea delegării prin gestiune directă a serviciului de salubrizare stradală în Municipiul Turda către societatea Domeniul Public Turda SA..

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

3.4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declararea ca locuință de necesitate a unei locuințe sociale libere și repartizarea nominală a acesteia familiei din municipiul Turda care va primi locuința de necesitate.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Direcției de Asistență Socială Turda;

4.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind stabilirea unor măsuri pentru acordarea ajutorului de urgență familiilor și persoanelor singure aflate în situații deosebite, de pe raza municipiului Turda, conform Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

4.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind acordarea unor beneficii sociale pentru veteranii de război din municipiul Turda, cu ocazia Zilei Veteranilor de Război.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian

5. Probleme ale Serviciului Administrație Publică Locală;

5.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli al societăţii Transport Urban Public S.R.L., pentru exerciţiul financiar al anului 2024.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Programului de investiţii al societăţii Transport Urban Public S.R.L., pentru anul 2024, anexă la Contractul de delegare a serviciului de transport public local de călători prin curse regulate pe raza administrativ teritorială a municipiului Turda.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea organigramei, statului de funcții, a limitelor de salarizare pentru personalul angajat în cadrul societății Transport Urban Public SRL și a regulamentului de organizare și funcționare al societății Transport Urban Public SRL.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli al societăţii Domeniul Public Turda S.A. și a listei de investiții, pentru exercițiului financiar al anului 2024.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.5. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Local al municipiului Turda în Adunarea Generală a Acţionarilor la societatea TETAROM S.A., în vederea exercitării drepturilor de acţionar în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.6. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind desemnarea de către Consiliul Local al municipiului Turda a doi consilieri locali care vor avea calitatea de evaluatori în cadrul Comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al unității administrativ teritoriale a municipiului Turda pentru activitatea desfășurata în anul 2023.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.7. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății Salina Turda SA, aferent exercițiului financiar al anului 2024.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.8. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru reprezentarea intereselor unității administrativ-teritoriale în cadrul Adunării Generale a Consiliului de Coordonare al Ocolului Silvic Șoimul Arieș Regie Autonomă, ce se va desfășura în data de 02.04.2024, ora 12.00.

– iniţiatori consilierii locali: Năstase Paul, Joldeș Mircea Traian, Sima Radu Mihai și Pîrlea Daniela.

5.9. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru semnarea oricăror documente și realizarea tuturor formalităților necesare pentru ca UAT Municipiul Turda, județul Cluj, să beneficieze de compensațiile reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcțiilor de protecție stabilite prin amenajamente silvice care determină restricții în recoltarea de masă lemnoasă.

– iniţiatori consilierii locali: Năstase Paul, Joldeș Mircea Traian, Sima Radu Mihai și Pîrlea Daniela.

5.10. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru reprezentarea intereselor unității administrativ-teritoriale în cadrul Adunării Generale a Asociației Șoimul Arieș, ce se va desfășura în data de 02.04.2024, ora 10.00.

– iniţiatori consilierii locali: Năstase Paul, Joldeș Mircea Traian, Sima Radu Mihai și Pîrlea Daniela.

6. Probleme ale Serviciului Evidență Patrimoniu;

6.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind reglementarea situației juridice a imobilului teren, situat în Turda, str. Ioan Opriș nr. 1, județul Cluj, înscris în CF nr. 67108 Turda, nr. topo. 509/1/2.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

6.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind revocarea HCL nr. 7/31.01.2024 referitoare la vânzarea fără licitație publică a unei locuințe situate în Turda, str. Gheorghe Marinescu nr. 2, ap. 7, în favoarea d-nei Szilagyi Hainalka.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

6.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea modificării și completării inventarului bunurilor aparținând domeniului privat al municipiului Turda, județul Cluj, aprobat prin HCL nr. 187/2002, modificat și completat prin HCL nr. 194/25.11.2021 și HCL nr. 60/30.03.2023.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

6.4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea art. 2 din HCL nr. 31 din 18.03.2024 privind aprobarea organizării evenimentului „Inaugurarea Sălii Polivalente Turda”, în perioada 12-14 aprilie 2024, pe platoul Sălii Polivalente din Municipiul Turda.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

7. Probleme ale Serviciului Finanțări Externe și Relații Internaționale;

7.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea prelungirii duratei de implementare a proiectului Restaurarea, punerea în valoare și introducerea în circuitul turistic a Castrului Legiunii V Macedonica, Potaissa-Turda, cod SMIS 116761, peste data de 31.12.2023.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

8. Propuneri, întrebări, interpelări.

****

1.Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;

La ședința extraordinară din data de 27.03.2024 au participat 20 de consilieri locali din totalul de 21 consilieri locali în funcție.

În cadrul ședinței au fost dezbătute două proiecte de hotărâri, rezultând astfel Hotărârile Consiliului Local nr. 34 și 35 din 27.03.2024. Vă rog să vă exprimați votul pentru acest punct.

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru, 1 abtinere( Suciu) .

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea PUZ/RLU – Construire și dotare Ambulatoriu – Spital Municipal Turda, str. Andrei Mureșanu, nr. 13-15, municipiul Turda, județul Cluj.

Dl. Paul Sarbu – presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 36 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.2. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea PUZ/RLU – 1. Extindere și dotare Spital Municipal Turda 2. Desființare corp ginecologie (S+P+E) și corp oncologie – infecțioase (S+P+E), operațiuni notariale alipire imobile, str. Andrei Mureșanu, nr. 13-15, municipiul Turda, județul Cluj.

Dl. Paul Sarbu – presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 37 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea preturilor practicate de societatea Domeniul Public Turda S.A. pentru amenajarea și întreținerea spațiilor verzi din municipiul Turda.

Dl. Paul Nastase – secretar al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.

Dl. Adrian Salagean nu participa la vot.

Se adopta HOTARAREA nr. 38 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.2. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea listelor de priorități în vederea repartizării locuințelor pentru tineri, destinate închirierii, pentru anul 2024, derulate prin Agenția Națională pentru Locuințe.

Dl. Paul Nastase – presedinte al comisiei nr 4: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.

Dl. Lucian Varo nu participa la vot.

Se adopta HOTARAREA nr. 39 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.3. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea delegării prin gestiune directă a serviciului de salubrizare stradală în Municipiul Turda către societatea Domeniul Public Turda SA..

Dl. Lucian Varo – presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.

Dl. Adrian Salagean nu participa la vot.

Se adopta HOTARAREA nr. 40 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.4. PROIECT DE HOTARARE privind declararea ca locuință de necesitate a unei locuințe sociale libere și repartizarea nominală a acesteia familiei din municipiul Turda care va primi locuința de necesitate.

Dl. Paul Nastase – presedinte al comisiei nr 4: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 41 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 4.1 PROIECT DE HOTARARE privind stabilirea unor măsuri pentru acordarea ajutorului de urgență familiilor și persoanelor singure aflate în situații deosebite, de pe raza municipiului Turda, conform Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune.

Dl. Paul Nastase – presedinte al comisiei nr 4: Aviz favorabil.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 42 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 4.2 PROIECT DE HOTARARE privind acordarea unor beneficii sociale pentru veteranii de război din municipiul Turda, cu ocazia Zilei Veteranilor de Război.

Dl. Paul Nastase – presedinte al comisiei nr 4: Aviz favorabil.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 43 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.1 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli al societăţii Transport Urban Public S.R.L., pentru exerciţiul financiar al anului 2024.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 44 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.2 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli al societăţii Transport Urban Public S.R.L., pentru exerciţiul financiar al anului 2024.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 45 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.3 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea organigramei, statului de funcții, a limitelor de salarizare pentru personalul angajat în cadrul societății Transport Urban Public SRL și a regulamentului de organizare și funcționare al societății Transport Urban Public SRL.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.

Dl. Teban nu participa la vot.

Se adopta HOTARAREA nr. 46 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.4 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli al societăţii Domeniul Public Turda S.A. și a listei de investiții, pentru exercițiului financiar al anului 2024.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta :

17 voturi pentru ( PNL, UDMR, Kolozsi, Nap, Felezeu, Pop, Vancea, Aruncutean)

3 abtineri ( Blanita, Teban, Suciu)

Dl. Salagean nu participa la vot

Se adopta HOTARAREA nr. 47 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.5 PROIECT DE HOTARARE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Consiliului Local al municipiului Turda în Adunarea Generală a Acţionarilor la societatea TETAROM S.A., în vederea exercitării drepturilor de acţionar în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor.

Dl. Adrian Salagean presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 18 voturi pentru

3 impotriva ( Blanita, Teban, Suciu)

Se adopta HOTARAREA nr. 48 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.6 PROIECT DE HOTARARE privind desemnarea de către Consiliul Local al municipiului Turda a doi consilieri locali care vor avea calitatea de evaluatori în cadrul Comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al unității administrativ teritoriale a municipiului Turda pentru activitatea desfășurata în anul 2023.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dna viceprimar Pirlea Daniela :” Buna ziua, ii propun pe doamna consilier Mara Sur și domnul consilier Paul Sârbu.

Dl. Presedinte de sedinta:” A fost notat de către Executiv, dacă mai există și alte propuneri? Nu mai există alte propuneri. Cred că se va vota secret, fiind vorba de persoane. Colegii noștri de la tehnic vor pregăti procedura de vot.

  1. Pentru desemnarea celor doi consilieri locali în calitate de evaluatori în cadrul Comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al unității administrativ-teritoriale Municipiul Turda, pentru activitatea desfășurată în anul 2023, se va folosi metoda votului secret.

  1. Sunteți de acord cu numirea doamnei consilier local SUR MARA în calitate de evaluator în cadrul Comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al unității administrativ-teritoriale Municipiul Turda, pentru activitatea desfășurată în anul 2023?

  1. voturi DA 2 voturi NU

  1. Sunteți de acord cu numirea domnului consilier local SARBU PAUL MARIUS în calitate de evaluator în cadrul Comisiei de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale secretarului general al unității administrativ-teritoriale Municipiul Turda, pentru activitatea desfășurată în anul 2023?

  • 19 voturi DA – 2 voturi NU

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru.

1 abtinere ( Nap)

Se adopta HOTARAREA nr. 49 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.7 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății Salina Turda SA, aferent exercițiului financiar al anului 2024.

Dl. Adrian Salagean – presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Cristian Felezeu:” În structura bugetului de venituri și cheltuieli, la capitolul D), alte cheltuieli de exploatare, punctul d) spune : alte cheltuieli. La ce se referă această sumă prezumtivă de 2.162.000 de lei?

Dna Adriana Hanc– contabil sef Salina Turda:” Bună ziua! Respectivele cheltuieli reprezintă cotizația pe care o plătește Societatea Salina Turda Asociației de Handbal Potaissa Turda. Cotizația este în sumă de 165.000 de lei lunar, aprobată de Consiliul Local pentru fiecare an în parte.

Dl. Adrian Teban:” Am și eu o întrebare și aș adresa-o direct doamnei director Duma; dacă este în sală? Dacă nu, să I se transmită.

Citesc aici in bugetul de venituri și cheltuieli și văd că avem o propunere pentru anul acesta de scădere a veniturilor totale și nu mi se pare, din punct de vedere managerial, optim ca un manager să-și asume o scădere a veniturilor din prima.

Suntem de-abia în luna martie și deja facem această scădere.

Mai mult de atât, aș vrea s-o întreb, dacă tot scad veniturile totale, de ce bonusurile rămân încă valabile?

Și aș mai vrea să o întreb pe doamna Duma cum își explică o acceptare de scădere a productivității muncii la 297 anul trecut la 262, în condițiile în care cheltuielile totale, de asemenea cresc pe mia de lei, de la 636 la 747?

Mie, sincer, bugetul acesta nu mi se pare ok. Și mă refer aici din punctul de vedere al unui om cu experiență în conducere și în managerială a bugetelor. Cum poți să-ți asumi ca și manager așa ceva? Pierderi, bonusuri, scăderea productivității muncii și creșterea cheltuielilor la mia de lei venituri totale. Vă mulțumesc!

Dna Adriana Hanc– contabil sef Salina Turda:” Aș vrea, dacă îmi permiteți, să răspund la întrebarea legată de venituri. Deci, am estimat venituri mai mici pentru acest an din cauză că anul trecut a fost cel mai bun an din istoria salinei.

La începutul anului trecut, în bugetul inițial, veniturile au fost estimate mai mici decât cele pe care le estimăm anul acesta. Am preferat să mergem pe un buget prudent, pentru că la începutul anului ne-a arătat că numărul de turiști este mai mic decât cel care a fost anul trecut.

Veniturile în ianuarie și februarie au fost mai mici decât veniturile din ianuarie și februarie 2023. Cu siguranță, în vară vom veni cu o rectificare de buget și am preferat să fie o rectificare pozitivă, să nu ne asumăm de la începutul anului realizarea unor venituri, pe care noi nu putem să fim siguri în momentul de față.

Dl. Adrian Teban:” Aveți un factor pe care îl puteți controla, productivitatea muncii. De ce? De ce acceptați o scădere a productivității muncii? Ce se întâmplă acolo? De ce nu mai vrea lumea să muncească? Care e motivul pentru care scade productivitatea muncii, în condițiile în care cheltuielile pe mia de lei sunt, de asemenea, mult mai mari?

Dna Adriana Hanc– contabil sef Salina Turda:” Productivitatea muncii se calculează împărțind veniturile societății la numărul mediu de personal. Atâta timp cât veniturile societății le-am estimat mai mici decât cele realizate anul trecut, sigur că și productivitatea muncii, matematic vorbind, nu are cum să nu fie în scădere.

Important este ceea ce vom realiza la final de an, adică exact cum a fost în fiecare an. Rezultatul a fost mai bun decât anul precedent.

Și trebuie să remarcăm că anul trecut, spre exemplu, am avut un rezultat mai bun, chiar dacă numărul de angajați a fost mai mic decât în anii dinainte. Deci considerăm că angajații își fac pe deplin datoria și contribuie la obținerea unui rezultat foarte bun al societății. Deci productivitatea este importantă, cea pe care o să o realizăm la final de an.

Dl. Adrian Teban:” N-am nicio îndoială că angajații își fac pe deplin datoria. Îndoiala mea este la stabilirea acestui buget, la prognoza lui. I

ntenționat, după părerea mea, se face mai mic tocmai pentru a raporta, nu știu, creșteri extraordinare la sfârșit de an, să justificăm niște bonusuri sau pentru ce? E un nonsens așa ceva într-o economie de piață.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 17 voturi pentru.

3 impotriva( Blanita, Teban, Suciu)

1 abtinere ( Nap)

Se adopta HOTARAREA nr. 50 / 28.03.2024.

***


Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.8 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru reprezentarea intereselor unității administrativ-teritoriale în cadrul Adunării Generale a Consiliului de Coordonare al Ocolului Silvic Șoimul Arieș Regie Autonomă, ce se va desfășura în data de 02.04.2024, ora 12.00.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Cristian Felezeu:” ! În primul rând aștept răspuns la întrebările puse la ședința precedentă din partea reprezentanților Ocolului Silvic, Regiei Autonome, iar apoi am mai multe întrebări.

Nu știu dacă este cineva prezent ca să poată răspunde, dar oricum aștept răspuns scris la aceste întrebări. Prima ar fi în felul următor:

– Regia autonomă administrează niște bunuri ale municipiului Turda, respectiv suprafața de pădure. Aș vrea să întreb care este situația defalcată din buget, aferentă contractului de administrare și a suprafeței de pădure care a fost dată în administrarea acestui ocol silvic?

– A doua întrebare; Ce constatări a făcut Garda Forestieră la ultimul control pe suprafețele aferente Unității administrative Turda? Dacă au fost aplicate sancțiuni sau dacă au fost imputate sume de bani?

– Următoarea întrebare: ce cantități de masă lemnoasă au fost valorificate către populația municipiului Turda ca și ajutor de încălzire?

Dl. Ing. Danciu Nicodim -sef Ocolul Silvic SOIMUL ARIES Regie Autonoma: Buna ziua tuturor! Referitor la prima întrebarea dumneavoastră, cea legată de bugetul defalcat pentru fondul forestier al municipiului Turda, nu am situația exactă acum la mine, dar o să vă trimit în scris, ulterior, pentru că între Ocolul Silvic Șoimul Arieș și municipiul Turda a fost deja aprobat și a trecut prin ședința de Consiliu Local prin care s-a aprobat inclusiv taxa de administrare pe care municipiul Turda trebuie să o achite Ocolului Silvic Șoimul Arieș.

Legat de a doua întrebare, referitor la controlul Gărzii Forestiere, de asemenea, a fost prezentat controlul de fond în ședința în care am participat și eu prin copie, deci tot activitatea care s-a desfășurat în perioada respectivă, inclusiv a fost prezent un reprezentant din partea municipiului Turda, ca și delegat la controlul de fond executat de Garda Forestieră.

Referitor la sancțiuni; nu au fost aplicate sancțiuni, s-au găsit doar pagube minore, câteva cioate cu sume relativ mici, care o să vi le prezentăm încă o dată, dacă este nevoie și o să vă transmit în scris tot.

Referitor la acordarea de lemn de foc pentru populația municipiului Turda nu au fost solicitări în acest sens către Ocolul Silvic Șoimul Arieș.

Dl. Cristian Felezeu: Vă rog frumos, tot pentru domnul director, dacă există vreo hotărâre Consiliu local pentru aprobare la marcare tăiere, prețul pentru valorificarea masei lemnoase? Referitor la aceeași suprafață care aparține UAT Municipiul Turda. Mulțumesc.

Dl. Ing. Danciu Nicodim -sef Ocolul Silvic SOIMUL ARIES Regie Autonoma: Pentru marcare, tăiere, referitor la păduri care aparțin municipiului Turda nu există o hotărâre a Consiliului Local.

Prin contractul de administrare, Ocolul Silvic Șoimul Arieș administrează pădurile Municipiului Turda, deci modul de valorificare a materialului lemnos, conform Regulamentului de valorificare 715 din 2017 se poate aproba de către Consiliul de administrație al Regiei autonome.

Și noi încercăm să valorificăm la un preț superior ceea ce am și reușit, având în vedere că la finele anului 2023, inclusiv prin acel ordin de compensare, am virat cu O.P. în bancă, am virat o sumă de bani în valoare de… Pot să vă spun exact dacă doriți, aproape 30.000 de lei după ce am scăzut taxa de administrare.

Deci am reușit să valorificăm în așa fel încât să putem să să virăm și niște banii proprietarilor la toate cele 18 UAT-uri care fac parte din Ocolul silvic, care au constituit Ocolul Silvic Regia Autonomă Soimul Aries, au primit anumite sume de bani, în funcție de cat s-a realizat la fiecare în parte.

Dl. Andrei Suciu:” Reamintesc domnului director că ultima dată când ne-am văzut, l-am rugat să îmi dea coordonatele GPS ale locurilor în care Garda Forestieră a efectuat controalele respective. Mi-a trimis un răspuns cu coordonatele pădurilor. Aștept totuși si sper ca, până data viitoare să-mi trimită un răspuns în acest sens. Mulțumesc.

Dl. Ing. Danciu Nicodim -sef Ocolul Silvic SOIMUL ARIES Regie Autonoma: V-am trimis, acele coordonate care le avem în amenajamentele silvice si sunt în Stereo 70. Alea sunt singurele coordonate pe suprafața de pădure a municipiului Turda, altele nu există, deci ele sunt.

Dl. Andrei Suciu:” Domnul director, în momentul în care Garda Forestieră face verificări într-un anumit loc, primul lucru se iau coordonatele acelui loc.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 15 voturi pentru.

3 impotriva( Blanita, Teban, Suciu)

3 abtinere ( Felezeu, Kolozsi,Nap)

Se adopta HOTARAREA nr. 51 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.9 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru semnarea oricăror documente și realizarea tuturor formalităților necesare pentru ca UAT Municipiul Turda, județul Cluj, să beneficieze de compensațiile reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii nu le recoltează din cauza funcțiilor de protecție stabilite prin amenajamente silvice care determină restricții în recoltarea de masă lemnoasă.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 17 voturi pentru.

3 impotriva( Blanita, Teban, Suciu)

1 abtinere Kolozsi)

Se adopta HOTARAREA nr. 52 / 28.03.2024.

***


Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.10 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea acordării unui mandat special reprezentantului UAT Municipiul Turda, județul Cluj, pentru reprezentarea intereselor unității administrativ-teritoriale în cadrul Adunării Generale a Asociației Șoimul Arieș, ce se va desfășura în data de 02.04.2024, ora 10.00.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Cristian Felezeu:” In prezentarea, informarea făcute de către administratorul asociației precizează în mod foarte clar că, în anul 2023 nu a fost nicio Adunare Generală a Asociaților.

Aș vrea să întreb dacă mi se poate răspunde de ce nu a avut loc, conform legii, cel puțin odată pe an? Trebuia să existe o întâlnire a asociaților, iar în cadrul proiectului se solicită mandat pentru discutarea oportunității de a dizolva asociația.

Vreau să întreb există în intenție așa ceva? A se dizolva această asociație? Mulțumesc.

Dl. Ing. Danciu Nicodim -sef Ocolul Silvic SOIMUL ARIES Regie Autonoma: Administratorul care răspunde de Asociatia Șoimul Arieș nu a putut veni astăzi, fiind într-o situație mai puțin obișnuită, fiind foarte bolnav.

Știu că este singurul angajat al acelei asociații și singurul bun al asociației este acea clădire de la Valea Ierii, acea cabană de acolo. Acuma, de ce nu s-au întrunit în Adunarea Generală? Asta nu pot să vă spun. O să primiți probabil un răspuns in scris. Singurul venit știu că este din cotizațiile membrilor asociați.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 15 voturi pentru.

3 impotriva( Blanita, Teban, Suciu)

3 abtinere ( Felezeu, Nap, Kolozsi)

Se adopta HOTARAREA nr. 53 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 6.1 PROIECT DE HOTARARE privind reglementarea situației juridice a imobilului teren, situat în Turda, str. Ioan Opriș nr. 1, județul Cluj, înscris în CF nr. 67108 Turda, nr. topo. 509/1/2.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl Paul Sarbu: presedinte al comisiei nr 3: Aviz favorabil.


Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 54 / 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 6.2 PROIECT DE HOTARARE privind revocarea HCL nr. 7/31.01.2024 referitoare la vânzarea fără licitație publică a unei locuințe situate în Turda, str. Gheorghe Marinescu nr. 2, ap. 7, în favoarea d-nei Szilagyi Hainalka.

Dl. Adrian Salagean :” presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl Paul Sarbu: presedinte al comisiei nr 3: Aviz favorabil.


Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 55/ 28.03.2024.

***


Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 6.3 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea modificării și completării inventarului bunurilor aparținând domeniului privat al municipiului Turda, județul Cluj, aprobat prin HCL nr. 187/2002, modificat și completat prin HCL nr. 194/25.11.2021 și HCL nr. 60/30.03.2023.

Dl. Lucian Varo – presedinte al comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl Paul Sarbu: presedinte al comisiei nr 3: Aviz favorabil.


Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 18 voturi pentru.

3 abtineri( Blanita, Teban, Suciu)

Se adopta HOTARAREA nr. 56/ 28.03.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 6.4 PROIECT DE HOTARARE privind modificarea și completarea art. 2 din HCL nr. 31 din 18.03.2024 privind aprobarea organizării evenimentului „Inaugurarea Sălii Polivalente Turda”, în perioada 12-14 aprilie 2024, pe platoul Sălii Polivalente din Municipiul Turda.

Dna. Mara Sur – presedinte al comisiei nr 5: Aviz favorabil.

Dl. Adrian Salagean :” presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.


Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 15 voturi pentru.

6 abtineri( Blanita, Teban, Suciu, Felezeu, Kolozsi, Nap)

Se adopta HOTARAREA nr. 57/ 28.03.2024.

***


Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 7.1 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea prelungirii duratei de implementare a proiectului Restaurarea, punerea în valoare și introducerea în circuitul turistic a Castrului Legiunii V Macedonica, Potaissa-Turda, cod SMIS 116761, peste data de 31.12.2023.

Dl. Adrian Salagean :” presedinte al comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl Paul Sarbu: presedinte al comisiei nr 3: Aviz favorabil.


Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare.

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 58/ 28.03.2024.

***


Se propune spre discutie punctul 8 , Propuneri, întrebări, interpelări.

Dl. Presedinte de sedinta:” Am avut o cerere din partea dlui Grigor Robert de a lua cuvantul, dar nu s-a mai logat pe platforma. Atunci din partea dumneavoastră daca sunt interpelari…

Dna Gabriela Blanita:” Am câteva puncte la solicitarea cetățenilor. Voi începe cu o sesizare legată de trecerea de pietoni de pe strada Dragalina, aflată la intersecția cu strada Pictor Theodor Aman.

Este o stradă folosită de elevi dimineața, când merg la școală și la amiaza când ies. Părinții elevilor sesizează faptul că marcajul trecerii de pietoni este șters, aproape șters, lipsește indicatorul de avertizare- presemnalizare trecere de pietoni și, deși este ușor supraînălțată, acolo mașinile circulă cu viteză. De cele mai multe ori e un risc să treci pe trecerea aceea și cetățenii solicită refacerea marcajului si prezența unui polițist local, așa cum se întâmplă la trecerile de pietoni de pe strada Doctor Ioan Rațiu.

La solicitarea cetățenilor de pe strada Harcana, de peste un an de zile ei nu au apă curentă, deși instalația de apă există. Problema este că se alimentează doar din două fântâni sau trebuie să o cumpere din oraș aflat la distanță mare, totuși.

O altă sesizare a cetățenilor de pe strada Harcana este starea proastă a drumului, mai ales primăvara, toamna, când plouă, cea mai mare parte din porțiune este inundata.

De asemenea, sunt probleme cu iluminatul public, este din loc în loc, la distanță foarte mare funcționează câte un bec.

Tot la solicitarea cetățenilor de pe strada Petrilaca, mai ales a celor de pe strada Florilor și strada Petrilaca dincolo de intersecția cu strada Hărcana sesizează la fel starea extraordinar de proastă a drumului, ceea ce împiedică ambulanțele și pompierii să se deplaseze spre posibilele cazuri de necesitate.
De asemenea, cetățenii de pe strada Aleea Pietroasă sesizează starea proastă a drumului și lipsa canalizării. Toți acești concetățeni ai noștri de pe strada Harcana, Petrilaca de pe strada Valea Florilor, de pe Aleea Pietroasa, sunt turdenii care își plătesc taxele și impozitele și cumva…i-am uitat.

Administrația i-a uitat, îi ignoră de ani de zile.

Mă refer aici la stația TUP de pe strada Frăgăriste, la intersecția cu strada Aleea Durgău. Practic, autobuzul oprește și lasă pe cetățeni într-un teren viran. Din păcate, vizavi de stația de uscare și condiționare a semințelor; se plâng mai ales doamnele că există în zonă câini, haite de câini comunitari care în momentul în care coboară, mai ales seara…. Stația nu este marcată, nu este amenajată, nu există iluminat public, câinii aceia atacă persoanele și bagajele lor și ar trebui să rezolvăm această problemă și administrația, TUP-ul să încerce să amenajeze o stație și cu condiții cât de cât decente pentru concetățenii noștri.

O altă problemă este ridicată de cetățenii din Turda Nouă. După cum toți știm, stația de pe strada Simion Bărnuțiu, de lângă fosta Fabrica de Oale a fost desființată temporar datorită lucrărilor și, din păcate, nu mai există o altă stație spre centru decât la Colegiul Mihai Viteazu.

În cazul cetățenilor vârstnici sau cei cu copii, este extrem de departe și solicită introducerea unei stații temporare pe str Gh Barițiu, dacă se poate undeva, în felul acesta persoanele având acces mai ușor la transportul public. Mulțumesc!

Dl. Presedinte de sedinta:” Vă mulțumesc, doamna Blăniță! Toate cele expuse de către dumneavoastră au fost notate de către reprezentanți ai Executivului și vor fi analizate punct cu punct.

Dl. Cristian Felezeu: Dacă la ședința trecută am avut o solicitare către Direcția Tehnică să mi se pună la dispoziție copii, după procesele verbale de recepție la refaceri carosabil spațiu verde pentru toate lucrările de apă canal de pe raza municipiului Turda.

Dacă e nevoie și motivez pentru ce am nevoie. Pentru a compara recepția făcută cu filmările pe care le am făcut personal, pe asfaltări, în ploaie, în apă, turnare de betoane în apă!

Nu mai departe, în fața porții mele, si ceea ce se vede, cel puțin la partea de refaceri, este un dezastru. Toate vor rămâne pe cheltuiala noastră, a municipiului, și asta nu este regulă.

Stim foarte bine ca firmele care execută lucrările…cam ce situație solvabilă au!

O problemă punctuală; linia de iluminat public din zona Parcului Micro 1 până la stația de autobuz din Micro 2 a fost deteriorată tot în urma acestor lucrări de reabilitare apă canal, in urmă cu aproximativ doi ani.

Am solicitat de foarte multe ori refacerea de către constructor a acestei linii de iluminat. Este o zonă de parc destul de periculoasă. Dacă Direcția Tehnică poate insista pe această temă, m-aș bucura.

În al treilea rând, solicit de la Serviciul de Finanțări Externe să ne prezinte consilierilor o informare cu privire la raportul de progres fizic și financiar, la toate proiectele care au fost fazate, precum și datele estimate de finalizare a acestor proiecte.

Iar în ultimul rând, aș dori să adresăm, sau eu să adresez o invitație domnului director general al Companiei de Apă Arieș să vină în fața Consiliului Local pentru a ne prezenta stadiul de implementare al proiectului, strict la lucrările care se desfășoară sau au legătură cu municipiul Turda. Mulțumesc!

Dl. Adrian Nap:” Am și eu câteva întrebări pentru domnul primar. Aș vrea să îl întreb pe domnul primar să-mi comunice care sunt terenurile din domeniul privat din municipiul Turda asupra cărora există urmărire silită imobiliară, la cererea STP Alba Iulia?

Un alt punct aș vrea… Care este datoria pe care o are municipiul Turda față de STP Alba Iulia în urma proceselor pierdute?

Și aș mai avea o întrebare. Cât s-a plătit până în acest moment la STP Alba Iulia, în urma proceselor pierdute?

Vreau să vă spun că am în fața mea câteva CF-uri, probabil sunt mai multe, am câteva CF-uri in care se menționează urmărirea silită și sunt sume de vreo aproape 9 milioane de lei și aproape 15 milioane lei.

Probabil a rămas 8 milioane și a fost 15, nu știu chiar exact…pentru asta vreau clarificări în cel mai scurt timp. Mulțumesc. Cam astea au fost.. poate să ne spună domnul primar, poate nu are datele, dar poate ne poate spune…

Dl. Primar Cristian Matei:” In primul rand vreau sa va spun altceva, că suntem in totala necunoștință de cauză, ca intotdeauna, vorbiti…nu stiu, de prin oraș ati auzit sau…

Iar dacă într-adevăr aveți documentele de la STP…, vă rog sa mă ascultati că v-am ascultat… da, aveti toate datele de la STP, probabil ca ati devenit avocatul STP-ului in Consiliul Local Turda. O sa primiti raspunsul in scris.

Intrucat toate proiectele de pe ordinea de zi au fost dezbatute si nu au mai fost alte probleme, dl. presedinte de sedinta declara sedinta ordinara de astazi, inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR GENERAL

Consilier local, al municipiului Turda,

Sarbu Paul Marius jr. Elena Mihaela Mărginean

Intocmit,

Insp spec Mariana Marginean

X