R O M A N I A
JUDETUL CLUJ
MUNICIPIUL TURDA
CONSILIUL LOCAL
P R O C E S – V E R B A L
incheiat azi 06.08.2024 in localul de sedinte al
Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia
SEDINTEI extraordinare ONLINE cu convocare de INDATA
a Consiliului Local al municipiului Turda
Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 05.08.2024, prin transmiterea invitatiei nr. 27.751 / 05.08.2024 si a Dispoziţiei nr.756 / 06.08.2024 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emisă de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei pe grupul Consiliul Local 2020-2024, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.
D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : Buna ziua. Sedinta extraordinara cu convocare de indata din cursul zilei de azi, 06.08.2024 se deschide cu intonarea imnului de stat al Romaniei.
Participa ca invitati: dna Liliana Vonica– director executiv, dl. Adrian Fagadar – sef serviciu Investitii si Relatii cu Investitorii; dna Carmen Kollar – sef serviciu Resurse Umane; dl.Bogdan Matei – consilier juridic APL.
D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : » Conform prevederilor articolului 123 din Codul Administrativ. Solicităm din partea membrilor Consiliului Local al Municipiului Turda propuneri cu privire la numirea președintelui de ședință pe o perioadă de trei luni. Domnul Paul Năstase.
Dl. Paul Nastase: Bună ziua tuturor! Având în vedere că mandatul meu de președinte de ședință a expirat, mă gândesc să o propun pe doamna Daniela Pârlea pentru următorul mandat.
D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : »Mulțumim! Dacă mai aveți și alte propuneri?
Supunem la vot numirea doamnei Pârlea Daniela în calitate de președinte de ședință, pentru o perioadă de 3 luni. Start vot! Avem 16 voturi pentru. Așadar, noul președinte de ședință este doamna Pârlea Daniela, pe care o invităm în sală pentru a conduce ședința.
In urma votului rezulta : 16 voturi pentru
Se adopta HOTARAREA nr. 140 / 06.08.2024.
***
D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : Având în vedere prevederile Codului Administrativ, precum și Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Turda, se va efectua prezența membrilor.
Se constata ca, din totalul de 21 consilieri locali in functie ai Consiliului Local, sunt prezenti ONLINE 16 consilieri, in persoana urmatoarelor doamne si domni: Aruncutean Bogdan Ciprian, Costea Anca Nadia, Csep Leylla, Felezeu Cristian George, Kolozsi Atilla, Joldeș Mircea Traian, Năstase Paul, Nemeș Arpad, Nap Adrian, Pop Cristian, Pîrlea Daniela, Sârbu Paul Marius, Sima Radu Mihai, Sălăgean Aron-Adrian, Sur Mara, Teban Adrian Marius,
Consilieri Blanita Gabriela, Cojocaru Igor, Suciu Andrei Nicolae, Varo Grigore Lucian, Vancea Monica Laura sunt absenti.
Precizăm că ședința a fost convocată conform Dispoziției Primarului nr. 756 din data de 05.08 2024 și este legal constituită.
Având în vedere că sunt întrunite condițiile legale, declar deschisă ședința extraordinară cu convocare de îndată a Consiliului Local al Municipiului Turda de azi, 06 august 2024.
Doamnă președinte, aveți cuvântul.
Dna. presedinte de sedinta Daniela Pirlea : Buna ziua tuturor, Vreau să vă mulțumesc pentru vot și sunt onorată să prezidez ședințele Consiliului Local în următoarea perioadă. Pentru început, dacă sunt intervenții la proiectul ordinii de zi, domnule Sălăgean, vă rog.
Dl. Adrian Salagean :” Mă abțin la dezbateri și deliberări și vot la punctul 3.1.
Dna. presedinte de sedinta Daniela Pirlea: « Salutăm prezența în conferință a dlui consilier Cojocaru Igor si a domnului Varo Lucian, suntem 18 consilieri prezenți.
Dacă nu mai sunt intervenții, vă supun la vot proiectul ordinii de zi de astăzi. Start vot!
In urma votului rezulta : 17 voturi pentru, 1 abtinere ( Felezeu)
Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:
-
Probleme ale Direcției Economice și al Serviciului Evidență și Administrare Patrimoniu:
2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea încheierii unui acord de parteneriat între UAT Municipiul Turda, Județul Cluj și Asociația de Handbal Club Potaissa Turda pentru utilizarea Sălii Polivalente Nova PG, precum și aprobarea prețurilor biletelor de acces și abonamentelor la competițiile sportive interne (campionat și Cupa României) în sezonul competițional 2024-2025.
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.
-
Probleme ale Direcției Economice și ale Serviciului Resurse Umane:
3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind stabilirea coeficienților și salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Turda, precum și a salariaților instituțiilor și serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al municipiului Turda.
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.
-
Probleme ale Serviciului Administrație Publică Locală:
4.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Turda în Adunarea Generală a Acţionarilor la societatea Domeniul Public Turda S.A., în vederea actualizării Actului Constitutiv al societății.
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.
4.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Turda în Adunarea Generală a Acționarilor societăţii Compania de Apă Arieş SA.
– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.
***
-
Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;
La ședința extraordinară din data de 26.07.2024 au participat 18 consilieri locali din totalul de 21 consilieri locali în funcție. În cadrul ședinței s-au dezbătut 6 proiecte de hotărâre, rezultând hotărârile Consiliului Local de la numărul 134 – 139 din 26.07. 2024. Vă supun la vot procesul-verbal al ședinței precedente. Start vot!
In urma votului rezulta : 17 voturi pentru și o abținere ( Felezeu).
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1, PROIECT DE HOTARARE privind 2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea încheierii unui acord de parteneriat între UAT Municipiul Turda, Județul Cluj și Asociația de Handbal Club Potaissa Turda pentru utilizarea Sălii Polivalente Nova PG, precum și aprobarea prețurilor biletelor de acces și abonamentelor la competițiile sportive interne (campionat și Cupa României) în sezonul competițional 2024-2025.
Dl. Adrian Salagean – presedintele comisiei nr 1 : Aviz favorabil in comisie.
Dl. Lucian Varo – presedintele comisiei nr 2 : Aviz favorabil in comisie.
Dna Mara Sur – presedintele comisiei nr 5 : Aviz favorabil in comisie.
Dl. Cristian Felezeu : . Bună ziua! Aș avea câteva întrebări la acest proiect de hotărâre. Prima ar fi, după cum ne spune și titlul proiectului, aprobarea încheierii unui acord de parteneriat. Eu nu am regăsit în anexe nicăieri acest.., sau forma scrisă a acestui acord; poate e o scăpare.
Asta ar fi prima întrebare și a doua cine va încasa valoarea biletelor și a abonamentelor? Mulțumesc.
Dl.Bogdan Matei – consilier juridic APL.: Bună ziua! Acordul de parteneriat rezultă din cuprinsul proiectului de hotărâre care vă este supus dezbaterii si presupune faptul că echipa de handbal utilizează Sala Polivalentă pentru meciurile din competițiile interne, iar în schimb, primăria încasează contravaloarea biletelor de acces conform tarifelor pe care dumneavoastră urmează să le aprobați.
Nu sunt alte aspecte care ar trebui aprobate. Dumneavoastră ați avut între anexe, o adresă de la clubul de handbal, care într-adevăr erau mai multe solicitări din partea dumnealor.
Ele nu fac obiectul acestui proiect de hotărâre. Acordul este doar atât; ei utilizează sala, Primăria taie bilete și încasează contravaloarea acestora.
Dl. Cristian Felezeu : . În niciunul dintre articolele proiectului de hotărâre de la 1 și până la 6 nu este precizat absolut nimic. Și eu cred că lucrurile trebuie să fie foarte clare pentru viitor. Deci nu este prevăzut absolut nimic legat de acest parteneriat. Este prevăzut doar prețul biletelor, prețul abonamentelor, valabilitatea abonamentelor, reducerile pentru elevi și studenți și posibilitatea de a contesta la Tribunalul Cluj în contencios, dar nu se precizează în niciunul dintre articole, eu cred că ar trebui precizat, acest acord de parteneriat. Mulțumesc.
Dl.Bogdan Matei – consilier juridic APL:” Acuma vă rog să nu facem confuzie între, mă rog, între un protocol și un acord. Nu a fost cazul să se încheie un protocol, probabil în viitor, având în vedere adresa celor de la clubul de handbal, va fi încheiat un protocol care vă va fi supus atenției. Deci acordul presupune doar prețul biletelor și faptul că dumnealor utilizează Sala Polivalentă, pentru că altfel, în lipsa acordului dumneavoastră, în lipsa aprobării acestei hotărâri, Primăria nu ar putea tăia bilete și încasa contravaloarea acestora.
Dl. Cristian Felezeu:” Deci revin. Acuma poate că eu gândesc așa, mai inginerește, nu ca și domnul consilier juridic, dar titlul proiectului ne spune foarte clar; si atunci ori modificăm titlul proiectului și ne referim doar la prețul biletelor și al abonamentelor, sau introducem și acordul de parteneriat în proiect, un punct în proiectul de hotărâre.
Sunt perfect de acord cu acest acord, dar trebuie și din punct de vedere juridic să le reglementăm, să fie toate foarte clare. Mulțumesc.
Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare
In urma votului rezulta : 18 voturi pentru
Se adopta HOTARAREA nr. 141 / 06.08.2024.
***
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind stabilirea coeficienților și salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Turda, precum și a salariaților instituțiilor și serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al municipiului Turda.
Dl. Adrian Salagean – presedintele comisiei nr 1 : Aviz favorabil in comisie.
Dl. Lucian Varo – presedintele comisiei nr 2 : Aviz favorabil in comisie.
Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare
In urma votului rezulta : 16 voturi pentru.
Dl. Salagean nu a participat la vot, iar dl. Cojocaru este iesit de pe platforma.
Se adopta HOTARAREA nr. 142 / 06.08.2024.
***
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 4.1, PROIECT DE HOTARARE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Turda în Adunarea Generală a Acţionarilor la societatea Domeniul Public Turda S.A., în vederea actualizării Actului Constitutiv al societății.
Dl. Lucian Varo- presedintele comisiei nr 2 : Aviz favorabil in comisie.
Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare
In urma votului rezulta : 13 voturi pentru, 1 impotriva( Felezeu),
3 abtineri( Aruncutean, Pop, Kolozsi)
dl. Cojocaru este iesit de pe platforma.
Se adopta HOTARAREA nr. 143 / 06.08.2024.
***
Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 4.2, PROIECT DE HOTARARE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Turda în Adunarea Generală a Acționarilor societăţii Compania de Apă Arieş SA.
Dl. Lucian Varo- presedintele comisiei nr 2 : Aviz favorabil in comisie.
Dna. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare
In urma votului rezulta : 12 voturi pentru, 1 impotriva( Felezeu),
4 abtineri( Aruncutean, Pop, Kolozsi, Nap)
dl. Cojocaru este iesit de pe platforma.
Se adopta HOTARAREA nr. 144 / 06.08.2024.
***
Intrucat proiectul de pe ordinea de zi a fost dezbatut si nu au mai fost alte probleme, dna. presedinte de sedinta declara sedinta extraordinara de astazi, inchisa.
Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.
***
PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR GENERAL
Consilier local, al municipiului Turda,
Daniela Pirlea jr. Elena Mihaela Mărginean
Intocmit,Insp spec Mariana Marginean