Newsletter-ul nostru te ține informat!
Abonează-te acum

PROCES–VERBAL al ședinței extraordinare a Consiliului Local al municipiului Turda din 18.07.2024

R O M A N I A

JUDETUL CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

CONSILIUL LOCAL

 

P  R O C E S – V E R B A L

incheiat azi  18.07.2024  in localul de sedinte al

Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia

SEDINTEI  extraordinare ONLINE cu convocare de INDATA

a Consiliului Local  al municipiului Turda

 

Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 17.07.2024, prin transmiterea invitatiei nr. 25.476 / 17.07.2024 si  a Dispoziţiei nr.666 /  17.07.2024 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emisă de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei pe grupul Consiliul Local 2020-2024, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021  privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.

 

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda  : Buna ziua. Sedinta extraordinara cu convocare de indata din cursul zilei de azi, 17.07.2024 se deschide cu intonarea imnului de stat al Romaniei.

La sedinta Consiliului Local participa dl. primar – Cristian Octavian Matei.

Participa ca invitati: dna Liliana Vonica – director executiv Directia economica;  dl. Dan Cismas– sef Evidenta Patrimoniu, dl. Adrian Fagadar – sef serviciu Investitii si Relatii cu Investitorii;

 In conformitate cu art. 134, alin. 1 si 4 din OUG nr 57 / 2019, privind Codul Administrativ  si Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Local, d-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda   face prezenta si constata ca, din totalul de 21 consilieri locali in functie ai Consiliului Local, sunt prezenti ONLINE 20 consilieri, in persoana urmatoarelor doamne si domni: Aruncutean Bogdan Ciprian, Cojocaru Igor, Felezeu Cristian George, Costea Anca Nadia,  Csep Leylla,  Joldeș  Mircea Traian, Kolozsi Atilla, Năstase Paul, Nemeș Arpad, Nap Adrian, Pop Cristian, Pîrlea Daniela, Sălăgean Aron-Adrian, Sârbu  Paul Marius, Sima Radu Mihai, Suciu Andrei Nicolae, Sur  Mara,  Teban Adrian Marius, Varo Grigore Lucian, Vancea Monica Laura,.

 

Dna. consilier Blanita Gabriela este absenta.

Pentru buna desfasurare a sedintei, d-na secretar general arata ca, in conformitate cu art. 123, alin. 1 din OUG nr 57/2019 privind Codul Administrativ, presedinte de sedinta ales este  dl.consilier  Nastase Paul.

 

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda  : » Așadar, se constată că la această ședință participă un număr de 20  consilieri ai Consiliului Local al Municipiului Turda, din totalul de 21 în funcție.

Precizăm că ședința a fost convocată conform Dispoziției Primarului nr. 666 din data de 17.07.2024 și este legal constituită; având în vedere că sunt întrunite condițiile legale, declar deschisă ședința extraordinară cu convocare de îndată a Consiliului Local al Municipiului Turda de azi, 18.07.2024. Domnule președinte, aveți cuvântul.

 

Dl. presedinte de sedinta Nastase Paul : Mulțumesc. Dacă din partea dumneavoastră, stimați colegi, există intervenții cu privire la proiectul ordinii de zi. Astfel, propun să trecem la votarea ordinii de zi, așa cum a fost înaintată de către Executiv.

In urma votului rezulta : 19 voturi pentru, 1 abtinere ( Felezeu ).

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

 

  1. Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;

  1. Probleme ale Direcției Economice și ale Serviciului Evidență Patrimoniu:

        2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea valorificării prin vânzare a materialelor rezultate în urma demolării imobilului-clădire nefinalizată corp C1 a Casei de Cultură, situat administrativ în Municipiul Turda, str. 1 Decembrie 1918, nr. 27, județul Cluj, prin organizarea unei licitații publice deschise cu strigare.

     – iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

        2.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Hotărârilor Consiliului Local al Municipiului Turda, județul Cluj, nr. 187 din data de 26.10.2009, nr. 77 din data de 17.06.2010, nr. 22 din data de 31.01.2013, nr. 146 din data de 30.09.2010, nr. 2 din data de 28.01.2011, precum și actualizarea redevenței aferente contractelor de administrare-concesiune îmcheiate între UAT Municipiul Turda, județul Cluj și Salina Turda SA.

     – iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Serviciului Evidență Patrimoniu:

        3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind atestarea la domeniul public al Municipiului Turda și darea în administrare Școlii Profesionale Poiana Turda a unor imobile situate în Municipiul Turda, str. Câmpiei nr. 78.

     – iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

 

***

 

Se propune spre aprobare punctul 1.1  Prezentarea si aprobarea Procesului-verbal al ședinței precedente.

La ședința extraordinară din data de 05.07.2024 au participat 20 de consilieri locali din totalul de 21 de consilieri locali în funcție. În cadrul ședinței s-a dezbătut 4 proiecte de hotărâre, rezultând astfel Hotărârile Consiliului Local  de la nr. 127  – 130 din 05. 07. 2024

In urma votului rezulta : 18  voturi pentru, 1 abtinere( Suciu).

 

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1, PROIECT  DE  HOTARARE privind aprobarea valorificării prin vânzare a materialelor rezultate în urma demolării imobilului-clădire nefinalizată corp C1 a Casei de Cultură, situat administrativ în Municipiul Turda, str. 1 Decembrie 1918, nr. 27, județul Cluj, prin organizarea unei licitații publice deschise cu strigare.

 

Dl. Adrian Salagean- presedintele  comisiei nr 1 : Aviz favorabil in comisie.

 

Dl. Paul Sarbu – presedintele  comisiei nr 3 : Aviz favorabil in comisie.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 16  voturi pentru ( PNL, UDMR, Nap, Felezeu, Teban, Suciu),

4 abtineri( Aruncutean, Kolozsi, Pop, Vancea)

Se adopta HOTARAREA  nr.  131  /  18.07.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.2, PROIECT  DE  HOTARARE privind modificarea și completarea Hotărârilor Consiliului Local al Municipiului Turda, județul Cluj, nr. 187 din data de 26.10.2009, nr. 77 din data de 17.06.2010, nr. 22 din data de 31.01.2013, nr. 146 din data de 30.09.2010, nr. 2 din data de 28.01.2011, precum și actualizarea redevenței aferente contractelor de administrare-concesiune îmcheiate între UAT Municipiul Turda, județul Cluj și Salina Turda SA.

 

Dl. Adrian Salagean- presedintele  comisiei nr 1 : Aviz favorabil in comisie.

 

Dl. Lucian Varo – presedintele  comisiei nr 2 : Aviz favorabil in comisie.

 

Dl. Cristian Felezeu : » Mulțumesc, domnule președinte. La acest proiect ar fi câteva aspecte de discutat. În primul rând, ar fi trebuit discutat în ședința ordinară.

Având în vedere complexitatea și implicațiile acestui proiect, aș avea câteva întrebări. Acolo am văzut că se face referire la o redevență între anii 2017 și 2024. Care este motivul pentru care abia acum, în 2024, s-a întocmit această expertiză extrajudiciară legată de calculul redevenței?

Pe urmă, vreau să întreb dacă pentru perioada următoare s-a stabilit calculul redevenței pentru următorii ani, pentru că în acest proiect de hotărâre nu apare nimic. Apare doar această perioadă, 2017 2024 si aș dori să întreb dacă se mai modifică sau există modificări în contractele de administrare ale bunurilor date către Salina Turda?

Voi mai interveni, dacă mai este nevoie. Mulțumesc.

Dna Liliana Vonica – director executiv Directia economica; Bună ziua! Referitor la calculul redevenței pentru perioada 2023-2038, nu știu care e ultima pe 15 ani. În raportul de specialitate este defalcat calculul din care rezultă redevența pentru fiecare an.

 Dacă vă uitați pe ultima pagină a raportului de specialitate se scrie că se propune o redevență de 6.750.450 si în proiectul de hotărâre, la articolul 9 este detaliat modul de repartizare a redevenței pe cei 15 ani.

 

Dl. Cristian Felezeu : » Dacă îmi permiteți, să înțeleg că în următorii 15 ani Salina va plăti aproximativ 12 milioane de lei ?

Dna Liliana Vonica :”Adică 6.750.000 de lei pe an. Pentru anii care urmează în.

     Dl. Cristian Felezeu : »În 2025 va plăti suma restantă de 6.700.000 plus încă 6 milioane. Nu?

Dna Liliana Vonica :”Uitați, ascultați-mă puțin din total redevență stabilită de către expert se scade ce s-a plătit în perioada 2017 2022. Suma rămasă se împarte la 15 ani. Din anul 2023 și anul 2024 se scad sumele plătite ; 64.000 și 70.000.

Dl. Cristian Felezeu:: Am înțeles pe urmă să înțeleg că din 2025 nu se va mai plăti redevența anuală? Doar suma restantă.

Dna Liliana Vonica: Nu este restanță. Este redevența anuală stabilită pe 15 ani, începând cu 2023, este nicio restanță. Dânșii și-au plătit redevența la valorile stabilită în contracte la momentul la care contractul era în vigoare, pentru fiecare an, atât de mici erau redevențele stabilite.

 Și le-am luat în calcul acum să modificăm redevența și să o aducem la un nivel cât de cât, în corelare cu beneficiile pe care Salina le produce, tocmai pentru a găsi sursa de finanțare la bugetul local și a valorifica cât mai bine activele pe care le avem în gestiune.

Dl Cristian Felezeu:” Am înțeles că,  se diminuează profitul și crește redevența.

Dna Liliana Vonica:  ..pentru că profitul este ce rămâne după plata taxelor la valoarea reală și corectă a lor.

Dl. Cristian Felezeu:  Am înțeles, acum m-am lămurit. Dacă eram în comisie, probabil că mă lămuream mai repede, dar posibil.

 Vreau sa adaug câteva întrebări referitoare la modificarea contractelor de administrare.

Dna Liliana Vonica:” Se modifică contractele de administrare la redevență. Deci, articolul care prevede plata redevenței se va modifica astfel încât să ajungem la suma stabilită de 6.750.000.
Prin act adițional. Suma o aprobați și noi o trecem în actele adiționale. Nu cred că se aprobă, nu se aprobă prin ședință de consiliu.

     Dl. Adrian Teban:” Mulțumesc. Aș vrea să o întreb și eu de ce s-a ales această perioadă lungă de timp, mai exact 15 ani? Practic, noi angajăm 3 consilii locale cu aceeași redevență.

 Redevența, din punctul meu de vedere, este ceva fluctuant, este o variabilă care poate să crească, poate să scadă, anual. De ce nu s-a ales formularea să se stabilească redevența anuală, de exemplu? Mulțumesc.

Dna Liliana Vonica Legislația nu prevede o perioadă în care se poate recupera suma datorată drept redevență. Poate fi la început, poate fi pe toată durata de valabilitate a contractului sau pe o perioadă stabilită de părți. Noi am considerat că perioada de 15 ani este o perioadă bună, este o perioadă în care încercăm să facem și investiții în Salină și atunci avem nevoie și de resurse.

Oricând redevența,  în funcție de evoluția afacerii în sine, numită Salina Turda, se poate modifica de către Consiliul Local în funcție de.., atunci.

       Dl. Adrian Teban:”  Tocmai de asta nu înțeleg de ce votăm acum 15 ani. Viitorul Consiliu și viitoarele alte două consilii se supun unei hotărâri de Consiliu Local pe sfârșit de mandat.

 Este o greșeală și, cum vă spuneam, o redevență este o variabilă în funcție de cifra de afaceri. Mie mi se pare nonsens și fără simț economic să angajăm 15 ani într-o astfel de discuție.

Dna Liliana Vonica:” Dacă redevența se angaja pe an, trebuia calculată tot printr-un algoritm, pornind de la valoarea de piață de acuma. Puteam împărți pe 40 de ani sau cât au rămas; redevența era mult mai mică.

 Beneficiul municipiului Turda ca și unic acționar erau mai mici, in prezent și atunci noi am considerat o perioadă de 15 ani corectă.

Nu împovărăm nici Salina, pentru că Salina a avut întotdeauna, începând de acum doi ani, beneficii excedentare peste această valoare. Deci rămân și dânșii, deci nu intră în deficit și la anul, peste doi ani, dacă se va face extinderi la Salină și cifra de afaceri va crește, se poate modifica în sus redevența și stabili o altă perioadă de recuperare, astfel încât dânșii să nu intre în pierdere. Noi așa am considerat. Dacă aveți propuneri dumneavoastră…

Dl. Adrian Nap:” O întrebarea oare nu ar fi trebuit atașate CF-uri la proiect?

Dna Liliana Vonivca: Este atașat la proiect extrase din raportul de evaluare al expertului.

Dl.Adrian Nap:” Eu am întrebat de CF, dacă trebuiau atașate la proiect?

Dna Liliana Vonica:”  Noi am considerat că nu,  dl expert și-a fundamentat decizia pe titluri de proprietate,  extrase CF daca au fost, pe situațiile financiare ale Salinei.

 Am atașat raportul din care rezultă suma de la care am plecat.

 

Dl Adrian Nap:” O întreb pe doamna secretar general dacă trebuia depuse la proiect CF-urile?

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda : »    Din punctul meu de vedere, nu trebuia puse la proiect CF-ul, întrucât este un raport de expertiză extrajudiciară aprobat de către un expert autorizat.

 Deci documentele care au stat la baza efectuării acestui raport de expertiză au fost depuse către expert. De aici revine răspunderea dânsului. Acum noi ce facem? Îl verificăm dacă și-a făcut bine documentația?

Dl. Adrian Nap:” Eu am întrebat; Raportul de expertiză constă altceva și CF-ul  este altceva. Sunt două lucruri diferite.

D-na Mihaela Elena Marginean – secretarul general al muncipiului Turda:”   Din punctul meu de vedere, nu sunt două lucruri diferite. Raportul de expertiză extrajudiciară a avut la bază documentele necesare pentru a fi întocmit. Așa cum a spus și colega mea.

Dl. Presedinte de sedinta:”  Dacă mai sunt și alți colegi care doresc să aibă vreo intervenție privitoare la acest proiect, dacă nu mai sunt și alte intervenții, o să trecem la votul proiectului. Start vot!

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 12  voturi pentru ( PNL, UDMR,),

7 abtineri( Aruncutean, Kolozsi, Pop, Vancea Nap, Felezeu, Suciu)

1 impotriva (Teban)

Se adopta HOTARAREA  nr.  132  /  18.07.2024.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.1, PROIECT  DE  HOTARARE privind atestarea la domeniul public al Municipiului Turda și darea în administrare Școlii Profesionale Poiana Turda a unor imobile situate în Municipiul Turda, str. Câmpiei nr. 78.

 

Dl. Adrian Salagean- presedintele  comisiei nr 1 : Aviz favorabil in comisie.

 

Dl. Lucian Varo – presedintele  comisiei nr 2 : Aviz favorabil in comisie.

 

Dl. Paul Sarbu – presedintele  comisiei nr 3 : Aviz favorabil in comisie.

Dna Mara Sur – presedintele  comisiei nr 5 : Aviz favorabil in comisie.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 20  voturi pentru

Se adopta HOTARAREA  nr.  133.  /  18.07.2024.

***

Intrucat proiectul de pe ordinea de zi a fost dezbatut si nu au mai fost alte probleme, dl.  presedinte de sedinta  declara sedinta extraordinara de astazi, inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA,                                                 SECRETAR  GENERAL

    Consilier local,                                                                                al municipiului Turda,

     Paul  Nastase                                                                           jr. Elena Mihaela Mărginean

 

 

 

 

Intocmit,Insp spec Mariana Marginean

X