Locație ideală pentru evenimente, conferințe și întâlniri
Rezervă acum

PROCES – VERBAL al ședinței extraordinare a Consiliului Local al municipiului Turda din 30.09.2025

R O M A N I A

JUDETUL CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

CONSILIUL LOCAL

P R O C E S – V E R B A L

incheiat azi 30.09.2025 in localul de sedinte al

Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia

SEDINTEI extraordinare – online

a Consiliului Local al municipiului Turda

Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 29.09.2025, prin transmiterea Dispoziţiei nr. 560 / 29.09.2025 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emisă de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei si a Invitatiei nr. 35412 / 29.09.2025 pe grupul Consiliul Local 2024-2028, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.

Participa ca invitati: dl. Primar Cristian Octavian Matei; dna Liliana Vonica – director executiv; dl.Adrian Fagadar– director executiv; dna Maria Cosmina Goron – consilier superior Guvernanta corporativa; dl. Dan Cismas – sef serviciu Evidenta Patrimoniu;

Dl. presedinte de sedinta Atilla Kolozsi : Buna ziua, doamna secretar general, stimați colegi consilieri locali, stimați reprezentanți ai Executivului! Bun venit la ședința extraordinară a Consiliului Local Turda! Pentru început vă invit să ne ridicăm pentru intonarea Imnului de Stat al României.

Se intoneaza Imnul de stat al Romaniei.

D-na Secretar general, jr. Elena Mihaela Mărginean : Bună ziua! Având în vedere prevederile Codului Administrativ, precum și Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Turda, se va efectua prezența membrilor.

Așadar, se constată că la această ședință participă un număr de 21 consilieri locali ai Municipiului Turda din totalul de 21 în funcție.

Baba Sebastian Adonis, Blanita Gabriela, Budugan Cosmin Marius, Felezeu Cristian George, Gherman Alina Iudita, Hudrea Horea, Irimie Simona Janeta, Kolozsi Atilla, Muraru Claudiu Alin, Nagy Oana Florina, Nap Adrian, Năstase Paul, Pîrlea Daniela, Russu Gabriela Aurora, Sârbu Paul Marius, Ţifui Florin George, Pop Gavril Ilie, Riter Marius, Sălăgean Aron-Adrian, Şipoş Arpad, Vălean Teodora.

Precizăm că ședința a fost convocată conform Dispoziției primarului nr. 560 din data de 29.09.2025 și este legal constituită; având în vedere că sunt întrunite condițiile legale declar deschisă ședința extraordinară cu convocare de îndată a Consiliului Local al Municipiului Turda de azi, 30 septembrie 2025.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Dl. presedinte de sedinta Atilla Kolozsi: Vă mulțumesc frumos. Pentru început aș vrea să vă întreb dacă sunt propuneri pentru ordinea de zi?

Dl presedinte de sedinta:” Supun la vot ordinea de zi.

In urma votului rezulta: 21 pentru

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

ORDINEA DE ZI

  1. Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;

  1. Probleme ale Direcției Dezvoltare, Investiții și Servicii Publice;

2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Devizului general actualizat și a principalilor indicatori tehnico-economici actualizați la finalizarea lucrărilor, aferenți obiectivului de investiții Construire ansamblu de locuințe sociale – 72 apartamente, branșamente și racorduri la utilități în Municipiul Turda, Intrarea Negru Vodă, fn, Județul Cluj, finanțat prin Programul construcțiilor de locuințe sociale derulat conform Legii locuinței nr. 114/1996.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Compartimentului Guvernanță Corporativă;

3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea componentei inițiale a planului de selecție pentru societatea Domeniul Public Turda SA.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Serviciului Administrație Publică Locală ;

4.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al Municipiului Turda în Consiliile de Administratie și în comisiile de evaluare din cadrul unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Turda.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Serviciului Evidență și Administrare Patrimoniu;

5.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Turda, județul Cluj, nr. 146 din data de 30.09.2010 referitoare la darea în administrare a imobilului Hotel Potaissa către SC Turda Salina Durgău SA.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea cumpărării terenului cu nr. cadastral 67937, situat în Turda, jud. Cluj, în suprafață de 3.977 mp și înscrierea acestuia în domeniul public al municipiului, în vederea realizării unor investiții de interes local.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.3. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind stabilirea componenței comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

5.4. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind stabilirea componenței comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL).

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

***

Se propune spre aprobare punctul 1, Prezentarea si aprobarea Procesului-verbal al ședinței precedente.

La ședința extraordinară din data de 25 septembrie 2025 au participat 21 de consilieri locali, din totalul de 21 de consilieri locali în funcție. În cadrul ședinței s-a dezbătut un proiect de hotărâre, rezultând astfel Hotărârea Consiliului Local nr. 108 din 25 .09. 2025.

In urma votului rezulta: 21 voturi pentru

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea Devizului general actualizat și a principalilor indicatori tehnico-economici actualizați la finalizarea lucrărilor, aferenți obiectivului de investiții Construire ansamblu de locuințe sociale – 72 apartamente, branșamente și racorduri la utilități în Municipiul Turda, Intrarea Negru Vodă, fn, Județul Cluj, finanțat prin Programul construcțiilor de locuințe sociale derulat conform Legii locuinței nr. 114/1996.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Adrian Salagean presedintele comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Claudiu Muraru – presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. Florin Tifui:” Doar o singură întrebare am, vă rog frumos, dacă puteți, să îmi spuneți care este capitolul bugetar din bugetul local din care se va asigura finanțarea?

Dl. Adrian Fagadar: Bună ziua tuturor! Capitolele din devizul general pentru care a fost asigurată valoarea de la bugetul local sunt următoarele; cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului Proiectare și studii, Capitolul III din devizul general, Capitolul 4.3. Utilaje și echipamente cu montaj, respectiv 4.3.2. Dotări și taxele ISC; Casa Constructorilor și atat!

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 109 / 30.09.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea componentei inițiale a planului de selecție pentru societatea Domeniul Public Turda SA.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Florin Tifui: În primul rând, aș vrea să vă felicit, in primul rând pentru indicatorii de performanță; este pentru prima dată când întâlnesc un set de indicatori de performanță atât de bine structurați la o companie aflată în subordinea municipalității Turda.

Totuși, aș dori să înțeleg mai bine, dacă în modul elaborării proiectului au fost luate în considerare toate implicațiile acestor criterii. Si aici mă refer la indicatorii financiari.

Am vazut ca rata lichidității curente 1,00 și lichiditatea imediată 0,8. In cazul unor neincasari acestor aceste valori pot să coboare rapid sub pragul minim acceptat.

De asemenea, rotația creanțelor, care este 7,83. Acest indicator presupune încasări rapide. Totuși, dacă noi, ca beneficiar principal, efectuam platile la o medie mai mare de 47 de zile, atunci respectarea indicatorului devine dificila.

Acum, ca și concluzie, indicatorii, mie mi se par stricți si au fost ganditi pentru logica unei firme cu încasări regulate, nu pentru situatia noastra unde depindem de clientul principal, care este Primăria Turda.

Totusi, o solutie ar fi ajustarea indicatorilor prin introducerea unor variante specifice sectorului public sau diversificarea bazei de clienți.

Dar concluzia finală este că ne îndreptăm pe drumul cel bun și doresc să felicit Inițiatorul proiectului pentru acest indicator de performanță. Mulțumesc.

Dl. Adonis Baba:” Având în vedere ce tocmai s-a întâmplat cu această companie, faptul că intră în insolvență sau poate deja a intrat în insolvență, cred că ar trebui să fim puțin mai atenți la criteriile de selecție folosite pentru noii membri ai Comisiei de administrație, pardon.

Toate criteriile de evaluare mi se par extrem de subiective. Adică nu știu cum putem să partajăm doi candidați prin gândirea strategică? Cum ne dăm seama dacă unul are o gândire mai strategică decât celălalt?

Nu există practic nimic măsurabil în toate aceste criterii și rămâne doar la latitudinea intervievatorului să decidă care candidat este mai bun.

Totodată referitor la indicatorii financiari menționați de colegul Tifui, salut și eu această listă de indicatori este foarte bună, dar mi-ar fi plăcut să vedem și ceva mai mult, poate un grad de colectare a creanțelor din servicii publice, poate un grad de autofinanțare. Dar în rest este un un demers pozitiv introducerea acestei liste.

Dl. Presedinte de sedinta:” Stimate coleg, aș vrea să vă răspund că selecțiile se fac conform legii, deci noi nu ne abatem de la lege. Deci, ceea ce ne sugerează legea, exact așa vom dezbate și vom pune în practică. Dacă mai sunt și alte intervenții?

Dl. Adonis Baba:” Nu am spus să ne abatem de la lege, am spus ca e ok să ne mulam la ea. Lista aceasta practic se mulează pe lege. Eu am spus să facem ceva mai mult.

Dl. Presedinte de sedinta:” Ceva mai mult nu se poate face, domnule coleg, atâta timp cât legea ne prevede exact ce trebuie să facem. Vă mulțumesc și eu dacă mai sunt și alte intervenții. Doamna Blăniță, poftiți!

Dna Gabriela Blanita:” Mulțumesc, domnule președinte. Tot referitor la acești indicatori de performanță, sunt și eu încântată să văd lista.

Din punctul meu de vedere, îmi face plăcere să constat că s-a impus această cotă de gen de 33%. Am o observație, vă rog, dacă se poate să schimbați angajați cu handicap în angajați cu dizabilități. Este formula folosită de lege peste tot. Și aș avea o întrebare, am văzut că există indicatori legați de inovare și toți acești indicatori sunt sub monitorizare. Ce înseamnă asta? Îmi puteți explica?

Dna Maria Goron – Guvernanta corporativa :” Buna ziua, Doresc să vă menționez faptul că acești indicatori de performanță au fost introduși în scrisoarea de așteptări, pe baza unei adrese primite de la AMEPIP în perioada februarie, anul acesta și sunt doar actualizați. Aceștia sunt indicatorii pe care AMEPIP-ul ne solicită să îi avem.

Dna Gabriela Blanita:” Și oare este clară o companie în secolul XXI nu rezistă pe piață, dacă nu este, nu are parte de inovare?

Oare în cazul domeniului public aveți cumva știință dacă au avut brevete acordate sau ceva activități inovative la nivelul unității?

Dna Maria Goron – Guvernanta corporativa :”În momentul de față nu deținem astfel de informații.

Dl. Primar Cristian Matei:” Bună ziua tuturor! Aș vrea să intervin puțin la aceste chestiuni, fiindcă suntem în stadiul de selecție a elaborării unor decizii, atât cu Consiliul de Administrație, cât și conducerea executivă a domeniului public, deoarece acolo este o suprafață care trebuie utilizată cât mai eficient.

Din păcate, anumite suprafețe nu au fost bine utilizate sau nu li s-a dat o destinație foarte clară si am venit personal cu multe propuneri.

Mai mult, de eficientizare, nu neapărat de inovare, fiindcă la domeniul public ei prestează niște servicii necesare municipiului, iar ele trebuie să fie bine structurate si serele trebuie să fie întreținute, fiindcă mai zilele trecute am făcut o comandă către domeniul public să igienizeze serele, deoarece crescuseră bălării în sere până au distrus și acoperișul serelor și se face o curățenie exemplară.

Pot să vă spun că până la ora actuală au plecat de acolo resturi… și mai puțin elementele recuperate de noi de pe străzi, care considerăm că pot să fie, să aibă o altă utilitate în continuare.

Bineînțeles că au fost selectate cele care pot face față unor alte construcții, dar era foarte mare mizerie acolo și au plecat 26 de camioane de 40 de tone, cu mizerie.

Vom trece la acoperirea serelor și a le da o utilitate în plus. În spatele serelor există un teren viran la ora actuală, la care putem să dăm mai multe întrebuințări. Sunt multe de discutat la acest subiect, deoarece prin direcția noastră de taxe și impozite avem peste 100 de mașini confiscate, nu avem unde să le depozităm pentru a fi recuperate sau a fi vândute ulterior, iar această suprafață ar face foarte bine față acestui lucru.

Probabil că se va da o destinație acestui teren, care în acest moment nu folosește la nimic.

Deci sunt multe, multe idei de restructurare și eficientizare a activității, pentru că în această perioadă de trei ani de zile, cât ar dura insolvența sau reorganizarea, să putem face aceste lucruri.

Sigur, va fi nevoie la un moment dat, etapizat, pe ani, să facem și noi, Consiliul Local, o infuzie de capital.

Eu voi urmări cu preponderență ce se întâmplă cu această insolvență și doresc foarte mult să fie o reorganizare reușită, ca la final, societatea să fie așa cum trebuie să fie, cu mult pe plus și cu cu servicii de calitate.

Deci cam la asta s-a rezumat indicatorii de inovare. Ei bine, poate să fie și alte grade, să zicem de inovare, respectiv o centrală pe lemne, deoarece noi dispunem de păduri, iar tot ce pică din păduri poate fi adus la această centrală care practic, după construcția aia ar funcționa gratuit și toate toaletarile copacilor din oraș ar putea fi folosite în acest scop.

Acum, de exemplu, tot ce a fost depozitat la domeniul public au plecat la stația de compost de la Compania de Apă. Încet, încet se reglează toate treburile, doar că trebuie ordine și orientare foarte bună. Vă mulțumesc!

Dl. Horea Hudrea:” Domnule primar, domnule președinte, stimați colegi, cred că este prea mult să cerem brevete de invenție unei companii precum domeniul public care se ocupă de salubritatea stradală.

Iar eu sunt surprins că, colega mea, doamna Blăniță, nu face diferența subtilă între inventică și inovare. Inventica creează noul, doamna Blăniță, iar inovarea aplică acel nou și îl integrează în activitatea curentă.

Așadar, inovarea este strâns legată de implementare și utilizare. Inventica da. Dacă erau cercetători, cei de la domeniul public puteau să aibă brevete de invenție. Așadar, este o diferență între inventică și inovare. Pot să aplice noul și să-l integreze în activitatea economică si așa cum spunea domnul primar, spre exemplu, o centrală pe lemne este o astfel de idee inovativă, dar nu are cum sa fie inventică. Multumesc.

Dna Gabriela Blanita:” Mulțumesc, domnule președinte. Mulțumesc, domnule Hudrea, că mi-ai făcut această precizare. Da. Eu lucrez în domeniul cercetării, inovării și chiar aveam nevoie!

Nu eu am trecut în indicatori număr de brevete! Și să știți, domnule Hudrea, că a face, a inova, a inventa ceva nou e suficient să-i lăsăm pe angajați să-și eficientizeze procesele. E inovare, o chestie mică, aparent nesemnificativă și ieftină, care nu presupune costuri. Dar dacă ne lovim în semantică, așa să fie…Mulțumesc, domnule președinte.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru.

Se adopta HOTARAREA nr. 110 / 30.09.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 4.1. PROIECT DE HOTARARE privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al Municipiului Turda în Consiliile de Administratie și în comisiile de evaluare din cadrul unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Turda.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dna Daniela Pirlea- presedintele comisiei nr 5: Aviz favorabil.

Dna Gabriela Russu:” Mulțumesc, domnule președinte. Deci, noi am făcut acest amendament pentru a echilibra puțin, ceea ce ne-a fost prezentat in primă fază.

Considerăm că este foarte important ca fiecare dintre consilierii locali să facă parte dintr-un Consiliu de administrație la nivel de unității de învățământ. Și tocmai de aceea am încercat să aducem un echilibru în documentul inițial.

O singură mențiune am aici, la Grădinița Sfânta Maria era nevoie de un singur reprezentant și acolo au fost trecuți doi dintr-o eroare, va rămâne unul singur.

Am observat că și dl Tifui a prezentat un amendament. Deci atunci, acolo o vom propune pe doamna Nagy.

Plus de asta, în ceea ce ne-a fost prezentat inițial, câțiva dintre consilierii locali făceau parte din două consilii de administrație, la nivelul a două unități școlare și nu ni s-a părut firesc, atâta timp cât unii nu erau în niciun Consiliu de Administrație.

Drept urmare, noi considerăm că varianta pe care noi o propunem cu acest amendament este mult mai echilibrată din punctul de vedere al reprezentării Consiliului Local la nivel de unități școlare. Mulțumesc.

Dl. Presedinte de sedinta:” Supunem la vot amendamentul grupului PSD. In urma votului rezulta: 8 voturi pentru ( Tifui, Valean, Pop, Baba, Russu, Felezeu, Blanita, Riter)

11 impotriva

2 abtineri( Sipos, Hudrea)

Amendamentul nu a intrunit numarul necesar de voturi.

***

Dl. Presedinte de sedinta:” Vom trece la următorul amendament, al domnului primar Amendamentul nr. 2. Dacă aveți intervenții? Dacă nu aveți pregătiți, vă rog votul. Start vot.

In urma votului rezulta: 16 voturi pentru

1 impotriva ( Russu)

4 abtineri ( Valean, Baba, Felezeu, Riter)

Amendamentul a intrunit numarul necesar de voturi.

***

Dl. Presedinte de sedinta:” Vom trece la al treilea amendament, al domnului Tifui, pregătiți vă rog votul. Start vot.

Dl. Florin Tifui:” Eu consider că, în calitate de consilier local, dar și de părinte al unui copil care frecventează Grădinița Sfânta Maria, consider că nu este oportun să fac parte din Consiliul de Administrație al acestei unități de învățământ.

Drept urmare, propun să facem un schimb de locuri cu colegul meu Marius Riter, în sensul că el va veni în Consiliul de Administrație la Grădinița Sfânta Maria în locul meu, iar eu voi merge ca membru în comisia de evaluare la Școala Gimnazială Avram Iancu. Practic, nu încurcăm pe nimeni, facem doar un schimb între colegi. Vă mulțumesc!

In urma votului rezulta: 21 voturi pentru

Amendamentul a intrunit numarul necesar de voturi.

***

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare cu cele 2 amendamente

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru,

1 impotriva ( Baba)

Se adopta HOTARAREA nr. 111 / 30.09.2025.

***


Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.1. PROIECT DE HOTARARE privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Turda, județul Cluj, nr. 146 din data de 30.09.2010 referitoare la darea în administrare a imobilului Hotel Potaissa către SC Turda Salina Durgău SA.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl. Paul Sarbu – presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.


Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru,

Se adopta HOTARAREA nr. 112 / 30.09.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.2. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea cumpărării terenului cu nr. cadastral 67937, situat în Turda, jud. Cluj, în suprafață de 3.977 mp și înscrierea acestuia în domeniul public al municipiului, în vederea realizării unor investiții de interes local.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl. Adrian Salagean:” – presedintele comisiei nr 1: Aviz favorabil.


Dl. Paul Sarbu – presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Claudiu Muraru – presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. Sipos Arpad:” Bună ziua! Încă o dată aș vrea să întreb, investiția care va fi făcută… cum afectează drumurile de acces? Acolo sunt câteva străzi, Strada Funicularului, strada Cheii care se continuă spre Dealul Suia, spre fostele vii care sunt pe lângă viaductul autostrăzii și drumul care merge pe lângă Arieș spre partea de vizavi cu Mihai Viteazu. Dacă știe cineva ce se va întâmpla cu aceste drumuri?

Dl. Primar Cristian Matei:” Vă referiți probabil la continuitatea accesului la viitorul parc fotovoltaic? Acest drum este de astazi al nostru, a fost in proprietatea Cimentului si putem investi pe acest drum și bineînțeles că devine de o mare importanță această bucată de drum și vom ține cont de acest lucru și vom pregăti documentațiile și pentru drumurile adiacente, care contribuie la accesul la parcul fotovoltaic.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru,

Se adopta HOTARAREA nr. 113 / 30.09.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.3. PROIECT DE HOTARARE privind stabilirea componenței comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl. Claudiu Muraru – presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. Arpad Sipos:” – presedintele comisiei nr 4: Aviz favorabil.

Dl. Presedinte de sedinta:” Dacă aveți aici, vor trebui să avem propuneri. Doamna Blăniță, poftiți!

Dna Gabriela Blanita:” Mulțumesc, domnule președinte. Din partea grupului USR- PMP, vreau să propun să facă parte din această comisie pe domnul George Cristian Felezeu.

Dl. Presedinte de sedinta:” Am și eu o propunere din partea AUR, pe domnul Adrian Nap.

Dna Oana Nagy:” Am și eu o propunere, pe domnul Horea Hudrea.

Dl. Adrian Nap Mulțumesc mult, domnule președinte! Am și eu propunere pe domnul Pop Gavril.

Dl. Paul Sarbu:” Mulțumesc, o propun pe doamna Daniela Pârlea.

Dna Gabriela Russu:” Mulțumesc. Eu îl propun pe Adonis Baba.

Dl.Horea Hudrea:” Domnule președinte, eu propun pe doamna Teodora Vălean.

Dl. Presedinte de sedinta:” Începem cu prima propunere, domnul consilier Cristian Felezeu, vă rog să pregătiți votul secret.

1. Pentru desemnarea dlui Felezeu Cristian George, din partea Consiliului local Turda in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale , se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Felezeu Cristian George in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

10 voturi DA11 voturi NU

***

2. Pentru desemnarea dlui Nap Adrian, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale, se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Nap Adrian in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

14 voturi DA7 voturi NU

***

3. Pentru desemnarea dlui Hudrea Horea, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale, se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Hudrea Horea in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

6 voturi DA15 voturi NU

***

Dl. Presedinte de sedinta: Următorul este domnul Pop Gavril, poftiți, aveți cuvântul.

Dl. Gavril Pop:” Mulțumesc, am vrut să îmi retrag candidatura mea… ramane asa, acum. Mulțumesc.

Dl. Presedinte de sedinta:” Bine, vă mulțumim și noi. Deci rămâne să votăm în continuare următorul candidat, pe domnul Pop Gavril Ilie. Start vot!

4. Pentru desemnarea dlui Pop Gavril Ilie, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale, se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Pop Gavril Ilie in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

16 voturi DA5 voturi NU

***

5. Pentru desemnarea dnei Pirlea Daniela , din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale, se va folosi metoda votului secret, participa 20 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dnei consilier local Pirlea Daniela in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

16 voturi DA4 voturi NU

***

6. Pentru desemnarea dui Baba Adonis, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale, se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Baba Adonis in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

9 voturi DA12 voturi NU

***

7. Pentru desemnarea dnei Valean Teodora, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al comisiei pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale, se va folosi metoda votului secret, participa 20 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dnei consilier local Valean Teodora in calitate de membru în Comisia pentru analizarea dosarelor și stabilirea ordinii de prioritate în vederea repartizării locuințelor sociale și a celor din fondul locativ de stat, altele decât cele sociale?

19 voturi DA1 voturi NU

***

Dna secretar general, Mihaela Marginean:” Dați-mi voie să anunț membrii acestei comisii care au întrunit numărul de voturi, Dl. Nap Adrian, Dl. Pop Gavril Ilie, doamna Pârlea Daniela și doamna Vălean Teodora.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru,

Se adopta HOTARAREA nr. 114 / 30.09.2025.

***


Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.4. PROIECT DE HOTARARE privind privind stabilirea componenței comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL).

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl. Claudiu Muraru – presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. Arpad Sipos:” – presedintele comisiei nr 4: Aviz favorabil.

Dl. Presedinte de sedinta:” Și aici vom avea propuneri. Aș avea o propunere pe domnul Adrian Nap.

Dna Daniela Pirlea:” Îl propun pe domnul consilier Paul Sârbu. Mulțumesc.

Dna Gabriela Russu:” Îl propun pe domnul Baba Adonis.

Dl. Cosmin Budugan:” Eu l-aș propune pe domnul Horea Hudrea.

Dl. Marius Riter:” Doresc să o propun pe doamna Blăniță Gabriela.

Dl. Adrian Nap:”Mulțumesc, domnule președinte. Aceeași propunere ca domnul Riter, pe dna Gabriela Blăniță.

Dl. Presedinte de sedinta:” Nu cred că este cazul. Avem deja o propunere. Vă mulțumim pentru intervenție.

Dna Oana Nagy:” Îmi retrag cuvintele, au propus altcineva în locul meu…, pe cine aveam eu de gând. Mulțumesc.

1.Pentru desemnarea dlui Nap Adrian, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al Comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL), se va folosi metoda votului secret, participa 20 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Nap Adrian in calitate de membru în Comisia de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL)?

16 voturi DA – 4 voturi NU

***

2.Pentru desemnarea dlui Sarbu Paul, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al Comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL), se va folosi metoda votului secret, participa 20 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Sarbu Paul in calitate de membru în Comisia de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL)?

14 voturi DA – 6 voturi NU

***

3.Pentru desemnarea dlui Baba Adonis, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al Comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL), se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Nap Adrian in calitate de membru în Comisia de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL)?

9 voturi DA12 voturi NU

***

4.Pentru desemnarea dlui Hudrea Horea, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al Comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL), se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dlui consilier local Nap Adrian in calitate de membru în Comisia de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL)?

13 voturi DA8 voturi NU

***

5.Pentru desemnarea dnei Blanita Gabriela, din partea Consiliului local Turda, in calitate de membru al Comisiei de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL), se va folosi metoda votului secret, participa 21 de consilieri la vot

Sunteți de acord cu desemnarea dnei consilier local Blanita Gabriela in calitate de membru în Comisia de analiză a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuințelor destinate tinerilor, construite prin programul Agenției Naționale pentru Locuințe (ANL)?

21 voturi DA voturi NU

***

Dna secretar general Mihaela Marginean:Din comisie fac parte: Nap Adrian, Sârbu Paul Marius, Hudrea Horea și doamna Blăniță Gabriela.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru, 1 abtinere ( Riter)

Se adopta HOTARAREA nr. 115 / 30.09.2025.

***

Intrucat toate proiectele de pe ordinea de zi au fost dezbatute si nu au mai fost alte probleme,

dl. Presedinte de sedinta declara sedinta extraordinara de astazi, inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR GENERAL

Consilier local, al municipiului Turda,

Kolozsi Atilla jr. Elena Mihaela Mărginean

intocmit,Insp spec Mariana Marginean

X