Locație ideală pentru evenimente, conferințe și întâlniri
Rezervă acum

PROCES – VERBAL incheiat azi 21.10.2025 in localul de sedinte al Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia SEDINTEI extraordinare – online a Consiliului Local al municipiului Turda

R O M A N I A

JUDETUL CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

CONSILIUL LOCAL

P R O C E S – V E R B A L

incheiat azi 21.10.2025 in localul de sedinte al

Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia

SEDINTEI extraordinare – online

a Consiliului Local al municipiului Turda

Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 20.10.2025, prin transmiterea Dispoziţiei nr. 618 / 20.10.2025 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emisă de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei si a Invitatiei nr. 35412 / 29.09.2025 pe grupul Consiliul Local 2024-2028, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.

Participa ca invitati: dl. Primar Cristian Octavian Matei; dna Maria Cosmina Goron – consilier superior Guvernanta corporativa; dl. Dan Cismas – sef serviciu Evidenta Patrimoniu; iar online este logat pe platforma webex dl Catalin Grigoras– director al Teatrului National Aureliu Manea Turda.

Dl. presedinte de sedinta Atilla Kolozsi : Buna ziua, domnule primar, doamna secretar general, stimați colegi consilieri locali, stimați reprezentanți ai Executivului! Bun venit la ședința extraordinară a Consiliului Local Turda! Pentru început vă invit să ne ridicăm pentru intonarea Imnului de Stat al României.

Se intoneaza Imnul de stat al Romaniei.

D-na Secretar general, jr. Elena Mihaela Mărginean : Bună ziua! Având în vedere prevederile Codului Administrativ, precum și Regulamentul de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Turda, se va efectua prezența membrilor.

Așadar, se constată că la această ședință participă un număr de 21 consilieri locali ai Municipiului Turda din totalul de 21 în funcție.

Baba Sebastian Adonis, Blanita Gabriela, Budugan Cosmin Marius, Felezeu Cristian George, Gherman Alina Iudita, Hudrea Horea, Irimie Simona Janeta, Kolozsi Atilla, Muraru Claudiu Alin, Nagy Oana Florina, Nap Adrian, Năstase Paul, Pîrlea Daniela, Russu Gabriela Aurora, Sârbu Paul Marius, Ţifui Florin George, Pop Gavril Ilie, Riter Marius, Sălăgean Aron-Adrian, Şipoş Arpad, Vălean Teodora.

Precizăm că ședința a fost convocată conform Dispoziției primarului nr. 618 din data de 20.10.2025 și este legal constituită; având în vedere că sunt întrunite condițiile legale declar deschisă ședința extraordinară cu convocare de îndată a Consiliului Local al Municipiului Turda de azi, 21 octombrie 2025.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Dl. presedinte de sedinta Atilla Kolozsi: Vă mulțumesc frumos. Pentru început aș vrea să vă întreb dacă sunt propuneri pentru ordinea de zi?

Dl. Horea Hudrea:” Domnule președinte, aș dori suplimentarea ordinii de zi cu acel punct de probleme urgente.


Dl presedinte de sedinta:” Supun la vot suplimentarea ordinii de zi la punctul 4.

In urma votului rezulta 21 voturi pentru.

Dl presedinte de sedinta:” Supun la vot ordinea de zi. In urma votului rezulta: 21 pentru

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

ORDINEA DE ZI

  1. Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;

  1. Probleme ale Serviciului Evidență și Administrare Patrimoniu;

2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea unui protocol de colaborare între Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Turda și Teatrul Național Aureliu Manea Turda, în vederea înființării unui centru logistic prin construirea unor hale pentru depozitare.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

2.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea dării în folosință gratuită către Teatrul Național Aureliu Manea Turda, instituție publică de cultură în subordinea Consiliului Local al Municipiului Turda, județul Cluj, a imobilului-teren, situat administrativ în municipiul Turda, strada 22 Decembrie 1918, județul Cluj, înscris în Cartea Funciară nr. 55002 Turda, nr. Cadastral/topografic 55002, în suprafață de 14.628 mp, ce face parte din domeniul privat al UAT Municipiul Turda, județul Cluj.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Compartimentului Guvernanță Corporativă;

3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurii de selecție pentru trei membri în Consiliul de administrație la societatea Transport Urban Public SRL.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

***

Se propune spre aprobare punctul 1, Prezentarea si aprobarea Procesului-verbal al ședinței precedente.

La ședința extraordinară din data de 30 octombrie 2025 au participat 21 de consilieri locali, din totalul de 21 de consilieri locali în funcție. În cadrul ședinței s-au dezbătut 7 proiecte de hotărâre, rezultând astfel Hotărârile Consiliului Local de la nr. 109-115 din 30 .09. 2025.

In urma votului rezulta: 21 voturi pentru

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea unui protocol de colaborare între Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Turda și Teatrul Național Aureliu Manea Turda, în vederea înființării unui centru logistic prin construirea unor hale pentru depozitare.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Cristian Felezeu : « Mulțumesc, domnule președinte. Am o nelămurire și dacă cineva mă poate edifica? Care este locația exactă a terenului, având în vedere că din corpul proiectului lipsește planul de situație și planul de încadrare în zonă? Deci, imobilul teren unde este localizat pe strada 22 Decembrie?

Dl. Dan Cismas– sef SEAP:” Bună ziua tuturor! La finalul proiectului este extrasul de carte funciară, este un teren cadastral 14.628 de metri pătrați. Ca și locație, este exact dincolo de depozitul REWE, pe terenul respectiv sunt amplasați niște stâlpi… o lucrare neterminată.

Dl. Cristian Felezeu:” Dar având în vedere că există construcții pe acel teren, ale cui sunt construcțiile respective?

Dl. Dan Cismas– sef SEAP:” Ale municipiului Turda, sunt cuprinse în raportul de evaluare, dar sunt ale municipiului Turda.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru, dl Pop nu a participat la vot

Se adopta HOTARAREA nr. 116 / 21.10.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.2. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea dării în folosință gratuită către Teatrul Național Aureliu Manea Turda, instituție publică de cultură în subordinea Consiliului Local al Municipiului Turda, județul Cluj, a imobilului-teren, situat administrativ în municipiul Turda, strada 22 Decembrie 1918, județul Cluj, înscris în Cartea Funciară nr. 55002 Turda, nr. Cadastral/topografic 55002, în suprafață de 14.628 mp, ce face parte din domeniul privat al UAT Municipiul Turda, județul Cluj.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru. Dl. Muraru nu a participat la vot.

Se adopta HOTARAREA nr. 117 / 21.10.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.1. PROIECT DE HOTARARE privind declanșarea procedurii de selecție pentru trei membri în Consiliul de administrație la societatea Transport Urban Public SRL.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru,

Se adopta HOTARAREA nr. 118 / 21.10.2025.

***

Se propune spre discutie punctul 4, Diverse.

Dl. Horea Hudrea:” Domnule președinte, domnule primar, stimați colegi, am de semnalat Executivului prima dintre probleme; este elaborarea planului de intervenție pe timp de iarnă.

Dacă țineți minte, anul trecut a fost adus în 30-31 decembrie, pe ultima sută de metri și pe fugă. Forul deliberativ județean, Consiliul Județean, a aprobat deja planul de intervenție pe timp de iarnă la nivel județean și termenul legal.

Dacă nu mă înșel, este sfârșitul lunii octombrie…Deci, îl rog pe domnul primar să dea dispoziție subordonaților să întocmească acest plan de intervenție pe timp de iarnă.

Dl. Primar Cristian Matei:” Buna ziua tuturor, este în lucru planul pentru deszăpeziri.

Dl. Horea Hudrea:” A doua problemă pe care doresc să o ridic în fața deliberativului este necesitatea unei rectificări bugetare.

Și din nou, îl rog pe domnul primar să analizeze propunerea mea, noi avem niște bani alocați pentru bugetare participativă și pentru Legea 350, niște bani care de fapt sunt blocați.

Iar dacă nu am putea face o rectificare bugetară în timp util până la mijlocul lunii decembrie, așa cum prevede Codul Fiscal și Legea finanțelor publice locale, atunci am putea repartiza acești bani. Sunt niște necesități pe care eu le-am identificat.

De exemplu, e nevoie de achiziționarea unui ecograf special la Spitalul Municipal și, de asemenea, e nevoie puțin să ne uităm la proiectul de modernizare a școlilor, de dotare a școlilor, pentru că o serie de licee din Turda nu au suficiente suficientă aparatură IT prin programul de dotare.

De exemplu, la Liceul Liviu Rebreanu sunt 14 laptopuri, calculatoare alocate pentru un laborator când copiii dintr-o clasă sunt mult mai mulți, 25 către 30 și atunci îl rog pe domnul primar să analizeze utilitatea și necesitatea unei rectificări bugetare, iar dacă bugetul local este greu încărcat, poate doar repartizăm banii între între capitolele bugetare care au cea mai mare nevoie.

Și o ultimă observație mi-aș dori ca acest proiect al teatrului sau să ia domnul director în considerare faptul că s-ar putea face și un hub, după modelul celui de la Central din Cluj, 14.000 de metri pătrați e o sumă extrem de generoasă pentru spații de depozitare și depozit, indiferent ce recuzită ar vrea teatrul să facă pe acolo sau ce destinație va avea acest depozit.

Deci m-aș bucura să văd în Turda un hub pentru tineri, un hub în care tinerii, persoanele care au mici afaceri pot să meargă și să lucreze după modelul celui de la Central, magazinul Central din Cluj. Vă mulțumesc.

Dl. Cristian Felezeu:” Aș dori să solicit din partea Direcției Tehnice un raport cu privire la strada Bogata. Acest raport să cuprindă data începerii lucrărilor, data finalizării lor, data recepției, dacă a fost făcută, dacă nu, din ce cauză nu a fost recepționată strada și dacă a fost notificat constructorul pentru remedierea deficiențelor de pe această stradă? Mulțumesc.


Dl. Atilla Kolozsi:” Am și eu o problemă ridicată de cetățenii de pe strada Barbu Lăutaru. Acolo exista un sens unic, iar sensul unic a fost ridicat, deoarece circulația pe strada Avram Iancu era întreruptă.

Cetățenii de pe Barbu Lăutaru solicită din nou să fie remontat sensul unic, deoarece nu au acces unde să parcheze în fața casei.

Și mai am încă o solicitare după circa 6 -7 luni în care am intervenit și am făcut și eu o solicitare în scris, pe care vreau să vă confirm că nu am primit niciun răspuns în ceea ce privește intrarea și accesul pe strada Nicolae Iorga dinspre spital.

Acolo este o problemă. Cei care doresc să meargă acasă nu pot să intre pe strada Nicolae Iorga, deoarece sensul a fost schimbat. Nu știu cine l-a schimbat? A fost gândit destul de rău, pentru că în momentul în care vrei să intri pe strada Nicolae Iorga trebuie să stai la semafor ca să intri, iar după ce se schimbă semaforul trebuie să mai aștepți și până să acorzi prioritate la cei care vin din Cluj. Deci, practic nu putem intra să mergem acasă, pe strada Nicolae Iorga. Vă mulțumesc.

Dna Oana Nagy:” Mulțumesc, doamna președinte. Bună ziua tuturor! La solicitarea cetățenilor de prin micro, dacă se poate cumva să se ridice deșeurile vegetale; pe la colțurile blocurilor este plin de saci de gunoi. Dacă se poate face ceva în privința asta. Mulțumesc.

Dl presedinte de sedinta:” Doamna Nagy, dumneavoastră, din câte știu, aveți un viceprimar care se ocupă de aceste probleme și vă rog frumos, apelați la dînsul cu încredere. Vă mulțumesc dacă mai sunt și alte intervenții. Doamna Rusu, vă rog.

Dna Gabriela Russu:” Bună ziua! Mulțumesc, domnule președinte. În primul rând vreau să mulțumesc Executivului pentru că o mare parte din solicitările pe care le-am transmis din partea cetățenilor au fost rezolvate.

Aș vrea în continuare să ridic problema referitoare la strada Libertății, numărul 6, acolo unde lipsește trotuarul și am înțeles că este foarte greu de intrat în scara blocului, dacă se poate remedia. Plus, tot pe strada Libertății, în spate, la terasa aceea unde nu s-a lucrat momentan la zidul care stă se prăbușească. Mulțumesc.

Dl. Paul Sarbu:” Mulțumesc. Domnule președinte, aș vrea să vă contrazic cu privire la accesul pe strada Iorga, dar cred că o să discutăm în afara ședinței și o să vedeți că nu este chiar așa cum ați prezentat dumneavoastră problema.

Și al doilea punct, stimați colegi, toate aceste subiecte pe care le-ați adus în discuția Consiliului sunt de bun augur, dar sunt absolut convins că puteți să le discutați direct și cu reprezentanți ai Executivului.

Dacă am veni toți cu o listă plină de întrebări și observații… Sigur, nu am termina ședințele!

Să nu ne înțelegem greșit și că nu avem dreptul să ne exprimăm și aceste puncte de vedere, solicitări din partea cetățenilor din ședință, dar cred că puteți să accesați nu doar la un așa zis punct de probleme urgente, pe care cu toții l-am votat să fie introdus…

Nu țin neapărat să ne creăm un obicei din acest punct urgente.

Executivul cu toți reprezentanții Executivului sunt colegii noștri, până la urmă, că împreună constituim administrația publică locală, haideți să lucrăm împreună cu dânșii zi de zi.

Nu trebuie neapărat să apărem pe sticlă, că transmitem foarte, foarte multă informație. Nu o luați ca și un atac, nu o luați ca și reproș, doar ca și o observație personală și o recomandare de lucru în continuare.

Mulțumesc, iar domnul președinte chiar o să vă contactez ca să mergem împreună până la locația de care ziceați.

Dl. Presedinte de sedinta:” Stimate coleg, domnule Sârbu, permiteți-mi să vă răspund la ceea ce ați afirmat dumneavoastră, pentru că nu pot să rămân neatent, având în vedere că de șase luni de zile am depus în scris și nu am primit niciun răspuns.

Permiteți-mi să pot să iau cuvântul în ședință, în direct. Și eu cred că este un motiv destul de întemeiat ca să iau cuvântul. Vă mulțumesc.

Dl. Paul Sarbu:” În regulă. Observația mea nu avea privire la faptul că nu puteți să luați sau puteți să luați cuvântul, ci faptul că eu astăzi, ca să tranversez strada Nicolae Iorga venind din Cluj, nu trebuie să stau la semaforul de care faceți vorbire. Sunt două semafoare acolo, dar, repet, nu pierdem timpul colegilor, nu facem o dispută și o polemică, pentru că putem să discutăm personal că suntem colegi și de Comisie și chiar la Urbanism. Mulțumesc.

Dl. Presedinte de sedinta:” Am înțeles. Aș putea să continui cu dumneavoastră cât vreți, pentru că nu aveți dreptate, dar o las așa. Poftiți, domnule Hudrea!

Dl. Horea Hudrea:” Foarte scurt, domnule președinte. Pentru domnul Sîrbu, domnule Sîrbu, vreau să îi dau o scurtă replică în momentul în care eu propun această rubrică de diverse și probleme urgente o fac pentru că cei care mă contactează, în speță alegătorii, părinții sau profesorii, doresc ca anumite probleme să fie exprimate în mod public, nu pentru că n-am avea o relație bună de colaborare cu Executivul, ci că vor din partea persoanei pe care o contactează, în speță un ales local, ca acesta să se exprime public și să aducă… să prezinte acea problemă în mod public, într-o ședință publică, fiind subiecte de interes public.

Așa le arătăm alegătorilor și cetățenilor că ne pasă, că îi ascultăm și că, în final, încercăm să intervenim în mod legal, în limite legale, ca problemele lor să fie rezolvate.

Deci, o parte dintre ei ne urmăresc ședințele. Dacă noi nu intervenim și nu prezentăm problemele cu care se confruntă ei în plenul ședințelor Consiliului Local, cumva îi desconsiderăm, zic eu. Oamenii trebuie să știe că sunt reprezentați și sunt reprezentați în mod corect. Vă mulțumesc.

Dl. Adrian Nap”:Mulțumesc mult, domnule președinte! Aș vrea să-i răspund doamnei Nagy Oana, colega noastră.

Asociațiile de proprietari, administratorii asociațiilor de proprietari se plâng și se plâng cam de mult. Problema este că cei de la domeniul public nu își fac treaba.

Deci eu am trimis de nenumărate ori, atât eu, cât domnul Găină…le-am transmis și de unde să ridice iarba deșeurile vegetale, dar nu avem cu cine.

Deci aș vrea să se menționeze chestia asta. Chiar astăzi am vorbit cu doamna directoare și i-am spus clar.

Deci eu nu știu ce să le mai spun administratorilor de asociații, pentru că e jalnic. Peste tot sunt deșeuri vegetale, se fac plângeri, sesizări, de fapt, dar noi nu putem, pentru că cei de la domeniul public nu le ridică. Mulțumesc mult, domnule președinte.

Dl. Presedinte de sedinta:” Și eu vă mulțumesc. Sunt convins că veți merge până la RADP și veți rezolva dumneavostră problema, dacă nu… Dacă nu mai sunt și alte intervenții, având în vedere că ordinea de zi a fost epuizată, declar ședința închisă. Vă mulțumesc! O zi plăcută.

***

Intrucat toate proiectele de pe ordinea de zi au fost dezbatute si nu au mai fost alte probleme,

dl. Presedinte de sedinta declara sedinta extraordinara de astazi, inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR GENERAL

Consilier local, al municipiului Turda,

Kolozsi Atilla jr. Elena Mihaela Mărginean

intocmit,Insp spec Mariana Marginean

X