Locație ideală pentru evenimente, conferințe și întâlniri
Rezervă acum

PROCES – VERBAL al ședinței extraordinare a Consiliului Local al municipiului Turda din 06.11.2025

R O M A N I A

JUDETUL CLUJ

MUNICIPIUL TURDA

CONSILIUL LOCAL

P R O C E S – V E R B A L

incheiat azi 06.11.2025 in localul de sedinte al

Consiliului Local al municipiului Turda cu ocazia

SEDINTEI extraordinare cu prezenta fizica,

a Consiliului Local al municipiului Turda

Convocarea consilierilor locali s-a făcut în scris, la data de 05.11.2025, prin transmiterea Dispoziţiei nr. 663 / 05.11.2025 cu anexa proiectului Ordinii de zi, emisă de către Primarul municipiului Turda, dl. Cristian Octavian Matei si a Invitatiei nr. 40.489 / 05.11.2025 pe grupul Consiliul Local 2024-2028, creat pe aplicația de mesagerie electronică WhatsApp; prin mail la adresele de mail personale ale consilierilor locali, precum și prin postare pe site-ul www.primariaturda.ro; în conformitate cu prevederile art. 23 și urmatoarele din HCL. 50 / 2021 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului local al municipiului Turda.

Participa ca invitati: dl. Primar Cristian Octavian Matei; dna Liliana Vonica – director executiv; dna Nicoleta Popescu – director Domeniul Public Turda SA; dl. Alin Popescu – director T.U.P. SRL; dna Violeta Vasilichi – sef serviciu RUNOS la Spital municipal Turda; dl. Flaviu Sasaeac – avocat; dna Maria Cosmina Goron – consilier superior Guvernanta corporativa; dl.Dan Cismas– sef serviciu Evidenta si Administrarea Patrimoniului.

Dl. presedinte de sedinta Atilla Kolozsi : Buna ziua, domnule primar, stimați colegi consilieri locali, stimați reprezentanți ai Executivului! Bun venit la ședința extraordinară a Consiliului Local Turda! Pentru început vă invit să ne ridicăm pentru intonarea Imnului de Stat al României.

Se intoneaza Imnul de stat al Romaniei.

D-na jurist Sorina Munteanu – sef serviciu Administratie Publica Locala : Bună ziua! Se constată că din totalul de 21 de consilieri în funcție, participă cu prezență fizică un număr de 21 consilieri.

Baba Sebastian Adonis, Blanita Gabriela, Budugan Cosmin Marius, Felezeu Cristian George, Gherman Alina Iudita, Hudrea Horea, Irimie Simona Janeta, Kolozsi Atilla, Muraru Claudiu Alin, Nagy Oana Florina, Nap Adrian, Năstase Paul, Pîrlea Daniela, Russu Gabriela Aurora, Sârbu Paul Marius, Ţifui Florin George, Pop Gavril Ilie, Riter Marius, Sălăgean Aron-Adrian, Şipoş Arpad, Vălean Teodora.

Ședința a fost convocată conform dispoziției primarului 663 din data de 5 noiembrie 2025 și este legal constituită. Având în vedere că sunt întrunite condițiile legale, declar deschisă ședința și dau cuvântul domnului președinte. Mulțumesc.

Dl. presedinte de sedinta Atilla Kolozsi: Vă mulțumesc frumos. Pentru început aș vrea să vă întreb dacă sunt propuneri pentru ordinea de zi?

Dl. Florin Tifui:” Vreau să va anunt ca mă abțin de la punctul 5.1


Dl presedinte de sedinta:” Supun la vot ordinea de zi. In urma votului rezulta: 21 pentru

Ordinea de zi a sedintei este urmatoarea:

ORDINEA DE ZI

  1. Prezentarea și aprobarea procesului verbal al şedinţei precedente;

  1. Probleme ale Direcției Economice;

2.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea contului de execuție al bugetului local al Municipiului Turda la data de 30.09.2025.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Compartimentului Guvernanță Corporativă;

3.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind desemnarea administratorului special al societății Domeniul Public Turda S.A.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

3.2. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Turda în Adunarea Generală a Asociaților societății Transport Urban Public S.R.L.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Serviciului Administrație Publică Locală;

4.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Turda nr. 89 din 26.08.2025 referitoare la desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Turda în Consiliul de Administraţie al Spitalului Municipal Turda.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

  1. Probleme ale Serviciului Evidența și Administrarea Patrimoniului;

5.1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind preluarea în proprietatea privată a Municipiului Turda a imobilului înscris în CF nr. 66461 Turda, nr. cadastral 66461, situat în Turda, str. Tineretului nr. 26 B, jud. Cluj..

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

***

Se propune spre aprobare punctul 1, Prezentarea si aprobarea Procesului-verbal al ședinței precedente.

La ședința extraordinară din data de 24.10.2025 au participat 21 de consilieri locali din totalul de 21 de consilieri în funcție. În cadrul ședinței s-au dezbătut 3 proiecte de hotărâre, rezultând astfel Hotărârile Consiliului Local de la numărul 119 până la 121 din 24.10. 2025. Supun la vot

In urma votului rezulta: 21 voturi pentru.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 2.1. PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea contului de execuție al bugetului local al Municipiului Turda la data de 30.09.2025.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Adrian Salagean presedintele comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl. Cristian Felezeu:” Am văzut că au fost alocate sume sau trecute sume pe partea de venituri, 19 milioane de lei din excedentul bugetar din anul trecut. Și doresc să întreb cum vor fi folosite aceste sume?

Dna Liliana Vonica :” Bună ziua! Sumele din excedentul bugetar al anului trecut sunt constituite din prefinanțări rămase neutilizate la final de 2024. Sumele vor fi utilizate pentru fiecare proiect, pentru cheltuielile care se derulează în anul acesta și o parte din ele sunt restituite bugetului de stat ca prefinanțări pentru proiectele care au s-au finalizat pe etapa 1.

Dl. Horea Hudrea:”O să revin pe subiectul ăsta pentru doamna director economic. Mă interesează de ce nu reușim să reducem sumele din anii precedenți la o serie de capitole bugetare, de exemplu la amenzi, dacă nu sunt încasate?

Haideți ca să declanșăm procedurile, să le ștergem, să nu le avem în bugetul local, la taxele pe folosirea bunurilor. Iarăși am văzut sume din anii precedenți care nu sunt recuperate pe partea de venituri.

De asemenea, o să vă rog să-mi explicați de ce nu reușim să plătim la timp lucrările efectuate? Sunt angajamente de plată extrem de mari. Poate ne puteți explica de ce nu reușim să respectăm angajamentele de plată la execuția bugetară. Sunt 20 de milioane sau poate nici nu mai știu 40 de milioane de plată pe lucrări.

Dna Liliana Vonica:” Nu sunt de plată atâția și chiar dacă ar fi, mare parte din ele sunt pe proiectele din fonduri europene unde depindem de finanțările pe care ni le virează PNRR-ul.

Sunt cereri și facturi de 19 milioane care nu au fost onorate cu alocări de sume. PNRR-ul este puțin oprit la partea de finanțare, stiți, și atunci avem această acest deficit de plăți.

De asemenea, angajamentele sunt la nivel de contracte, nu neapărat de facturi și lucrări executate, deci angajamentele legale sunt la nivel de contracte și bugetare, nu neapărat lucrări executate.

Detalii despre modul în care se șterg obligațiile nu pot să vă dau, sunt în sarcina doamnei director de la Impozite și Taxe. Nu pot să vă spun care este modalitatea de ștergere a amenzilor neîncasate, dar pot să vă spun că este o fluctuație constantă de procese verbale care intră și procese verbale care se anulează din diferite motive.

Dl. Horea Hudrea De asemenea, am observat, tot la partea de amenzi, că au fost prevăzute peste 3,6 milioane de lei amenzi și realizate undeva la 2,8 milioane.

Asta înseamnă că ori s-a prevăzut prea mult, ori cei de la Poliția Locală nu și-au făcut treaba.

Dna Liliana Vonica:” Acum amenzile… este greu să prevezi, nu cred că este bine să faci un plan de amenzi. Nu este făcut pentru că se ia în calcul o medie și un trend al veniturilor de acest tip din anii precedenți. E o estimare la început de an care se reglează și am avut la rectificarea trecută chiar o diminuare acolo, pentru că au fost amenzi șterse.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru,

Se adopta HOTARAREA nr. 122 / 06.11.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.1. PROIECT DE HOTARARE privind desemnarea administratorului special al societății Domeniul Public Turda S.A.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Marius Riter:” Mulțumesc, domnule președinte. Aș dori câteva clarificări legate de acest proiect. În prezent, societatea Domeniul Public se află în insolvență, iar directorul actual este o doamnă specializată chiar în proceduri de insolvență.

Sub conducerea dânsei, societatea a ajuns în această situație dificilă. Cu toate acestea, prin proiectul de hotărâre actual ni se solicită să aprobăm desemnarea aceleiași persoane în calitate de administrator special al companiei, consider că, în mod firesc, o persoană care a condus o societate în insolvență și a eșuat în examenul de management nu ar trebui reconfirmată în vreo poziție de conducere a aceleiași societăți.

Cu atât mai mult cu cât există suspiciuni, suspiciunea rezonabilă că întreaga situație ar putea fi rezultatul unui plan premeditat, în care un grup de interese ar promova la conducerea societății exact o specialistă în insolvențe, cu scopul de a facilita preluarea controlului asupra suprafețelor generoase de teren aflate în proprietatea domeniului public și care în prezent sunt ipotecate.

Întrebarea mea este adresată inițiatorului proiectului și este următoarea:Pe ce criterii s-a ajuns la concluzia că această persoană este potrivită pentru funcția de administrator special și dacă s-au analizat responsabilitățile sale în management care au condus societatea către insolvență? Mulțumesc.

Domnule președinte, nu aștept răspunsul de la domnul Horea Hudrea. Aștept de la inițiatorul proiectului.

Dl. Presedinte de sedinta:” Sunt de acord că veți primi în scris, dacă astăzi nu veți primi … verbal acest răspuns.

Dl. Marius Riter:” Domnule președinte, noi trebuie să votăm astăzi…

Dl. Presedinte de sedinta:” Am înțeles că domnul primar o să ia cuvântul și vă dă informația. Mulțumesc. Poftiți, domnule primar!

Dl. Primar Cristian Matei:” Doamna a dat un examen, a fost examinată, a câștigat concursul și a devenit director. Ce trebuie să vă spun, nu este nici un interes, al nimănui.

La momentul când dânsa a câștigat acest concurs de director, habar n-aveam că dânsa conduce o firmă, s-a asociat la o firmă de insolvență, nu a dat nici un semn până acum de o astfel de speculație, cum spuneți dumneavoastră, că nu știu ce interese are și vrea să distrugă tot.

Și-a făcut datoria, toate necazurile care vin… nu vin din perioada dânsei, ca dânsa e numai de un an; astea vin din spate și noi încercăm să remediem, să avem gospodarul orașului așa cum dorim să poată face orice lucrare, fiindcă a fost o nebunie de ani de zile, stiți bine, începând cu Nechita și cu toți, nu are rost să-i nominalizez, știți mai bine ca mine. Toată lumea știe.

Nu-mi puneți întrebări de imagine, că nu mă interesează. Doamna a câștigat un curs și cu asta basta. Nu-mi imputati mie chestia asta. La revedere!

Dl. Presedinte de sedinta: Vă mulțumim, domnule primar, domnule președinte. Da, vă rog.

Dl. Marius Riter:” Vă mulțumesc pentru răspuns, domnule primar, dar ca și consilier local să știți că am dreptul să vă pun întrebări , dumneavoastră dacă doriți să-mi răspundeți, dacă nu, nu.

Ideea e că nu mi se pare moral să continuăm cu aceeași conducere care a dus societatea în faliment, motiv pentru care nu consider că este oportun să votăm proiectul în forma actuală. Dar dacă tot am deschis subiectul pe vechea moștenire, aș dori să vă întreb…
Am vrut să vă întreb dacă ați reușit să achitați datoriile restante către Domeniul public?

Dna Nicoleta Popescu:” Bună ziua! Se fac plăți în mod constant catre beneficiarul lucrărilor , iar pentru serviciile care încă nu sunt recepționate se fac verificări.

Dl. Marius Riter:” Puteți să ne spuneți sumele restante care sunt? În momentul de față erau 500 și ceva de mii de lei, lucrări efectuate și neîncasate, plus încă o sută și ceva de mii lucrări efectuate și recepționate.

Dna Nicoleta Popescu:” : La ce perioadă vă referiți?

Dl. Marius Riter:” La anul 2025 erau lucrările.

Dna Nicoleta Popescu: Nu sunt sute de mii de lei, sunt milioane.

Dl. Marius Riter:” 5 milioane și ceva erau efectuate și facturate invers efectuate, recepționate și neîncasate.

Dna Nicoleta Popescu:” în verificare sunt aproximativ trei milioane, lucrări de aproximativ trei milioane și jumătate și de încasat, care sunt în termen. Două milioane cu TVA inclus. Cine sunt lucrările?

Dl. Marius Riter:” Deci mai avem de achitat către domeniul public două milioane care ar fi recepționate? Da. Trebuie doar achitate? Și insolvența s-a cerut…. pentru ce sumă?

Dna Nicoleta Popescu:” Doisprezece milioane. Aveți sentința de deschidere a procedurii de insolvență și judecătorul sindic a precizat valoarea datoriei. Cam 40%.

Dl. Marius Riter:” Am înțeles. Deci mai mult de jumătate a datoriei ar fi de la Primăria Turda, dacă ar fi să o calculăm matematic, 5 milioane cu un milion sunt 6 din 12 și jumătate vin penalitățile.

Dl. Horea Hudrea:” Domnule președinte. Sfatul meu este să vă rețineți glumele, că nu e un moment potrivit. Dacă vreți să continuăm în stilul ăsta, pot să încep și eu, dar nu cred că este cazul. Haideți să fim politicoși, echilibrați.
Cine este administratorul juridic provizoriu care va fi numit? Este aici?

Dna Nicoleta Popescu:” Nu , va fi la ședința de la ora 12, Insol. 2007 SPRL, filiala Cluj.

Dl. Horea Hudrea:” Am înțeles. Eu rog Executivul să solicite conducerii domeniului public să pună la dispoziție raportul solicitat de instanță, după ce este făcut acel raport, în baza articolului 97, alineatul 1 și insist asupra …inclusiv cu persoanele, dacă sunt identificate, care sunt responsabile de starea de la domeniul public.

Dl. Florin Tifui:” Mulțumesc. In primul rând, doamna Popescu vreau să vă spun că nu am nimic personal cu dumneavoastră, dar în calitate de director al societății și de practician în insolvență, cunoșteați foarte bine mecanismele acestei proceduri și prin experiența pe care o aveți și aveți o experiență bogată în spate, ați fi putut anticipa sau chiar influența momentul în care firma să intre în insolvență?

Și de ce spun că aveți o experiență foarte bogată în insolvență? Pentru că văd acești 19 ani pe care dumneavoastră aveți în CV, există un CV-ul la orice candidatură, aveți peste 980 de proceduri de insolvență, ceea ce este un lucru foarte bun în cariera dumneavoastră.

Dna Nicoleta Popescu:”După ce am venit, Consiliului de Administrație din acea perioadă, le-am semnalat problemele pe care le are societatea.

Dl. Florin Tifui:” Da, ok, dar prin experiența dumneavoastră de redresare ați fi putut ca în ăștia 1- 2 ani de zile pe care i-ați avut la conducere…

Dna Nicoleta Popescu:” Nu, pentru că deficitul de numerar era prea mare…

Dl. Florin Tifui:” Și de ce nu ați spus chestia asta de la început? Adică puteați să veniți să spuneți avem o problemă foarte mare, n-ați spus-o timp de un an de zile, adică din 16.04 2024. Suntem la sfârșitului anului 2025.

Dna Nicoleta Popescu:” Consiliul de Administrație a fost înștiințat în luna iulie 2024. În momentul în care s-a încheiat anul financiar 2024, știți foarte bine că, nu s-a votat un interimat prin care noi doream să ne reorganizăm. Ați fost notificați. Da, știam. Cum să nu?

Dl. Florin Tifui:” Și de ce nu ne-ați spus? „Avem probleme financiare. Vom intra în insolvență”. Adică mie mi se par lucruri…

Dna Nicoleta Popescu:” În luna iulie, anul trecut, prin care s-a adus la cunoștința Consiliului Local, este depus la Consiliul.

Dl. Florin Tifui: Trecut. Mi se pare foarte trasă de păr chestia asta. Ați fost numită, ați câștigat un contract, ați câștigat un concurs de director general al societății comerciale, dumneavoastră fiind practician în insolvență, iar acum tot dumneavoastră veniți să ne reorganizați lucrurile pe care tot dumneavoastră a dat-o de gard…

Dna Nicoleta Popescu:” Nu am dat-o de gard. Se va vedea în raportul cauzelor ajungerii în stare de insolvență. După aceea puteți să spuneți dacă am dat-o de gard.

Dl. Cristian Felezeu:” Mulțumesc, domnule președinte. Aici e o situație paradoxală;

dumneavoastră spuneți că ați notificat Consiliul de Administrație despre potențiala posibilitate a intrării în insolvență, dar în același timp, am observat că o parte din Consiliul de Administrație pe care dumneavoastră le-ați notificat; a fost renumit, reconfirmat în funcțiile de administratori ai societății. Mie mi se pare un paradox aici.

În același timp, doresc să vă readuc aminte dumneavoastră, incă eram președintele Comisiei de buget Finanțe, in luna februarie și v-am solicitat documente ale societății, să ni le puneți la dispoziție, documente pe care nu le-am primit nici în ziua de astăzi.

Am primit un răspuns foarte frumos de la dumneavoastră, împachetat foarte frumos, prin care ne-ați comunicat că acele documente vor fi puse la dispoziție după încheierea situațiilor financiare ale societății.

A trecut și luna mai, a trecut și luna iunie, suntem în luna noiembrie, nu am primit acele documente, iar acum, dacă dumneavoastră în acele luni care au trecut, nu ne-ați răspuns; mie îmi este foarte greu să vă acord încrederea în a gestiona și administra societatea ca și administrator special, pentru că noi aici suntem un for deliberativ.

Noi suntem cei care ne asumăm răspunderea, inclusiv patrimonială, conform legii, asupra a ceea ce se întâmplă cu bunurile municipiului Turda, care nu ne aparțin nouă, aparțin cetățenilor din municipiul Turda și noi trebuie să le dăm socoteală.

Și atunci, dacă dumneavoastră în 7 luni de zile, 8 luni de zile nu ne-ați răspuns la niște întrebări simple, niște solicitări simple, eu cum pot să vă acord încrederea în continuare? Am cerut contracte, mai ales contractele care erau dezavantajoase societății

Și mai am o întrebare cine a hotărât ca firma Insolv 2007 SPRL să fie administratorul pe perioada insolvenței? Mulțumesc.

Dna Nicoleta Popescu:” Solicitarea ați făcut-o în luna ianuarie. Într-adevăr, v-am răspuns că avem nevoie de finalizare. Da, am făcut evaluarea activelor la valoarea de piață, deoarece capitalurile deja erau negative. Raportul a fost înregistrat cred că în 18.04 la Consiliul Local am numărul de înregistrare.

Dl. Cristian Felezeu:” Firma care se ocupă cu insolvența va prezenta raportul creditorilor societății, ne vom îndrepta din punct de vedere legal pentru a vedea care au fost cauzele acelor contracte păguboase care au dus la starea actuală a societății.

Ne cereti nouă să ne asumăm niște lucruri prin votul nostru în Consiliul Local, în condițiile în care faptele au fost făcute de alții. Mulțumesc.

Dl. Adrian Salagean:” Situație similară ca și aceasta la domeniul public a fost în perioada 2012 -2013. Aici domnul consilier Felezeu își aduce aminte, … la alte cifre și raportate la anii 2013, când în acea perioadă am fost numit director la această societate și împreună cu domnul primar, care la vremea de atuncinu era primar, am reușit într-un timp relativ scurt să aducem societatea la niște cifre pozitive, care, în era opinia noastră, nu au existat în istoria domeniului public.

Având în vedere experiența și timpul trecut de atunci, consider că astăzi domnul primar și împreună cu Executivul cred că, poate să ducă societatea acolo unde este locul, la cifre mult mai bune ca în 2013- 2015. Mulțumesc.

Dl. Horea Hudrea:” Aș dori să îmi spuneți dacă aveți vreo legătură cu societatea de insolventa?

Dna Nicoleta Popescu:” Și vreau să vă spun tuturor că scopul insolvenței nu este falimentul acestuia, ci redresarea societății.

Dl. Horea Hudrea:” Am pus întrebarea, am pus întrebarea în mod conștient legat de acel raport care trebuie să nominalizeze persoanele care ar fi responsabile. Și atunci exista un conflict. Dacă erați legată cumva.

Dna Nicoleta Popescu:” Vă mai spun că sunt doar administrator judiciar provizoriu până la prima adunare a creditorilor, care parcă este în 16 ianuarie 2026, deci definitivatul le aparține creditorilor.

Dl. Presedinte de sedinta:” Mulțumim! Stimați colegi. Eu sunt convins că doamna director are intenții bune, având în vedere că este doar de un an de zile, așa cum a spus și domnul primar.

Vă spun sincer că aceste datorii nu se datorează în ultimii ani și se datorează pe o perioadă moștenită, drept pentru care consider că doamna director o să încerce să redreseze situația, deci moștenită de cei care i-au fost anterior.

Deci nu este un caz care datează de un an de zile. Hai să fim serioși și sperăm să iasă cu bine. Poftiți, doamna Blăniță, aveți și dumneavoastră cuvântul.

Dna Gabriela Blanita:” Mulțumesc, domnule președinte. Intenționam să intervin, apoi au vorbit colegii mei. Doamna director, am fost consilier local ca o parte din colegi și în mandatul 2020- 2024. Acum aud de greaua moștenire.

În mandatul 2020 -2024, la fiecare raport financiar al domeniului public, noi, cei din grupul U.S.R., am atras atenția; cifrele…, nu e bine, nu merge.

De fiecare dată am primit în Consiliul Local, în forul deliberativ, justificări, liniștiri… Nu, doamna Blăniță va fi bine, datorii care vin, se rezolvă.

Dumneavoastră, într-adevăr, puteți să ziceți de o moștenire, dar, stimați colegi, haideți să fim sinceri 4 ani de zile în Consiliul Local s-a spus Păi știți, domeniul public face lucrări pentru pentru Turda la un preț preferențial.

După aceea nu mai făcea, pentru că prețurile sunt mai mari decât cele din piață.

Și apoi a venit bomba in toamnă, o băgăm în insolvență! Da, știm toți că înseamnă restructurare și sperăm să aibă succes, dar e firesc ca noi să fim sceptici după ce 4 ani de zile a fost: „Ne mai gândim! Nu-i chiar așa, nu-i cum vi se pare!”

Deci cum a mai fost? Nici n-am știut că a mai fost în situația asta, Domeniul public. Cum de-am ajuns iar în ea? Dacă noi am mai fost, parcă suntem înțelepți și nu repetăm greșelile! Mulțumesc.

Dl. Marius Riter: Aș dori s-o întreb pe doamna director dacă s-a făcut un raport de cauze la intrarea în insolvență?

Dna Nicoleta Popescu:” Încă nu. Va fi depus la Consiliul Local. Termenul este de 40 de zile de la deschiderea procedurii de insolvență.

Dl. Marius Riter:” Când se termină, puteți să-l faceți public, vă rog să-l vedem și noi.

Dl. Presedinte de sedinta:” Dacă nu mai sunt și alte intervenții pentru desemnarea administratorului special al Societății Domeniul Public Turda s.a. se va folosi metoda votului secret.

V-aș ruga să votați cu Da sau Nu si sa mergeti in cabina de vot. Acolo aveți și pixurile care sunt de aceeași culoare, pentru a nu ne confunda. Poftiți!

 

  1. Sunteți de acord cu numirea doamnei Popescu Nicoleta Maria, practician în insolvență, înscrisa în Tabloul UNPIR, Secțiunea 1, Persoane fizice romane, subsecțiunea 1C, Practicieni definitivi asociați în societati profesionale, nr matricol 1 C 3915 in calitate de administrator special al societatii Domeniul Public Turda SA?

voturi DA=13 voturi NU=7 vot nul= 1

Comisia de validare a votului secret: Kolozsi Atilla, Tifui Florin, Nagy Oana, Horea Hudrea, Gherman Alina

Dl. Primar Cristian Matei:” Stimați colegi, ar mai fi niște amănunte, ca să închidem capitolul ăsta și în calitate de suport juridic pentru Domeniul public il rog pe dl. Flaviu Sasaeac o să vă spună câteva amănunte care nu erau trecute in proiect de hotărâre.

Dl. Flaviu Sasaeac- avocat:” Bună ziua tuturor! Câteva mici detalii doar legat de întrebările care s-au adresat și răspunsurile care sunt necesare.

Un aspect important este prin prisma faptului că ar urma sau s-a făcut această numire de administrator special, exact delegându-se acest atribut către directorul cu mandat. Este important de observat că în cuprinsul HCL ului nu este prevăzută și o remunerație pe care legea o prevede ca, fiind în sarcina asociatului unic, în acest caz să o plătească.

Deci, practic, legându-se acest atribut către o persoană din cadrul structurii Domeniului public, doamna director cu contractul de mandat, ea va fi plătită în continuare în baza acelui contract de mandat și nu generează un cost suplimentar destul de substanțial pentru partea de administrator special.

Ar fi putut să ceară acest lucru, să fie prevăzut în proiectul de hotărâre, dar în interesul societății s-a renunțat la această posibilitate.

Separat, domnul Riter a făcut o confuzie; nu este în faliment societatea. Aici e foarte important de reliefat că insolvența are două elemente; reorganizare și faliment.

Dacă există un insucces al reorganizării, ar urma falimentul. Dar toată intenția asociatului, prin voința dumneavoastră, trebuie să fie reorganizarea societății, una de succes, printr-un plan de reorganizare foarte bun, pe care d-voastră îl veți avea la cunoștință și va fi aplicat cu o restructurare pozitivă, pe redresarea întregii societăți și achitarea tuturor creanțelor către absolut toate cele 4 categorii de creditori: garantați, salariați, bugetari și chirografari.

Deci acesta este scopul care este urmărit și din această formulă a fost gândită toată această mișcare la care este necesar suportul dumneavoastră. Mulțumesc.

Dl. Presedinte de sedinta:” Vă mulțumim și noi și vreau să supun la vot proiectul per ansamblu.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 15 voturi pentru,

1 abtinere ( Baba), 5 impotriva ( Pop, Felezeu, Riter, Tifui, Blanita)

Se adopta HOTARAREA nr. 123 / 06.11.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 3.2 PROIECT DE HOTARARE privind aprobarea unui mandat special reprezentantului municipiului Turda în Adunarea Generală a Asociaților societății Transport Urban Public S.R.L.

– iniţiator Primarul Municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Adrian Salagean presedintele comisiei nr 1: Aviz favorabil.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl. Horea Hudrea:” Aș dori să îl întreb pe domnul director dacă ne poate preciza cu ce se garantează acest credit?

Dl. Alin Popescu – director TUP:” Deci acest credit ne va spune banca cu ce să creditează în momentul în care ni-l acordă, pentru că sunt documente prezentate la bancă și ea o să spună absolut tot de ce este nevoie pentru asta.

Dl. Horea Hudrea:” Cred că va fi nevoie, în opinia mea, de o altă hotărâre de Consiliu Local, pentru că dacă sunt bunuri aflate în proprietatea privată a municipiului Turda, doar Consiliul Local poate încuviința.

Dl. Alin Popescu – director TUP:” Consiliul Local și cu siguranță celelalte șase consilii locale cu care este în asociere. Nu este nevoie de nicio girație. Cu aceste lucruri sunt garantate.

Dl. Horea Hudrea:” Eu zic că dacă e din patrimoniul municipiului Turda, deci dacă sunt bunuri aflate în patrimoniu, clădiri, terenuri, nu are. Și dacă sunt bunuri de altă natură, Consiliul Local va trebui să aprobe.

Dl. Florin Tifui” Consider că, pentru suma de 400.000 de lei nu va cere banca nicio garanție ipotecară sau așa mai departe. Adică este o sumă destul de mică pe care orice persoană fizică poate accesa relativ ușor de la orice bancă. Deci e ok. Mulțumesc.

Dl. Kolozsi Atilla:” Vă mulțumim și noi pentru intervenția populară. Poftiți, Dl Felezeu!

Dl. Cristian Felezeu:” Mulțumesc, domnule președinte. Tot o intervenție populară, dar tehnică; as ruga Secretariatul să introducă în corpul proiectului numele reprezentantului municipiului Turda în Adunarea Generală a Acționarilor, pentru că nu este precizat și să fie.

Pentru a fi proiectul complet, trebuie trecut numele reprezentantului municipiului Turda. Mulțumesc.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru,

Se adopta HOTARAREA nr. 124 / 06.11.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 4.1 PROIECT DE HOTARARE privind

modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Turda nr. 89 din 26.08.2025 referitor la desemnarea reprezentanților Consiliului Local al Municipiului Turda în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Turda.

Inițiator primarul municipiului Turda, dl Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dna. Daniela Pirlea presedintele comisiei nr 5: Aviz favorabil

Dl. Presedinte de sedinta:” Pentru desemnarea dnei consilier local Irimie Simona Janeta, în calitate de membru titular în cadrul Consiliului de Administrație al Spitalului Municipiului Turda se va folosi metoda votului secret. Dacă aveți și alte intervenții, poftiți, domnule Tifui.

Dl. Florin Tifui:” Vă întreb, nu trebuia să facem propuneri pentru aceasta desemnare? Am văzut și am văzut și CV-ul doamnei Simona, deci nu am emoții că nu va trece proiectul.
Și vă rog frumos să mă lăsați să termin… Și dacă tot suntem la CV-uri, astăzi am ce am cu CV-urile. Doamna Simona, felicitări pentru masterat! O singură remarcă, cred că în 1992 ati terminat liceul și pe urmă facultatea, nu invers. Mulțumesc.

Dl. Presedinte de sedinta:” Mulțumesc de remarca populară. Dacă mai aveți și alte intervenții poftiți.

Dl. Cristian Felezeu:” Pe vremea când eu făceam școala, la astea le spuneau servite. Adică veneai cu ea gata, de acasă și numa le puneai pe masă.

Să nu ne mai obosim să facem și propuneri și altele. Cred că n-ar fi bine să ne batem chiar așa joc de colegii consilieri și să încercăm măcar să dăm niște aparențe.

Am înțeles, aveți putere, aveți majoritatea în Consiliul Local, dar măcar să dăm o aparență de legalitate și moralitate. Mulțumesc!

Dl. Presedinte de sedinta:” Și noi vă mulțumim de popularitate. Poftiți, domnule Horică!

Dl. Horea Hudrea:” Sunt de acord cu domnul Felezeu că trebuie să dăm o aparență de… nu știu de ce ? Dar vreau să vă spun că puterea se exercită politic și administrația publică locală se face în baza unor discuții politice și a unor programe politice și a unor majorități formate. Foarte bine, foarte bine. V-am reamintit doar ca să nu existe vreun dubiu în acest sens. Mulțumesc.

Dl presedinte de sedinta:” Vă mulțumim! Dacă aveți intervenții sau propuneri, vă rog. Doamna Russu, vă rog.

Dna Gabriela Russu:” Eu vreau să fac o propunere. Totuși, dincolo de toate aparențele, chiar nu mi se pare că ar trebui să fie niște aparențe. Propunerea mea este domnul Adonis Baba pentru această funcție și vreau să aduc și niște argumente.

Eu chiar țin la tineri și la posibilitatea lor de a aduce idei noi, în ceea ce înseamnă comunitate. Pe domnul Baba l-ați ocolit în ceea ce privește numirea lui într-un Consiliu de administrație a unei școli și consider că este foarte important să aibă experiența unui consiliu de administrație. Deci propunerea mea, repet, este domnul Adonis Baba. Mulțumesc.

Dl Adrian Nap:” Cred ca trebuie sa facem si noi o propunere, cum ati spus si dvs, o propunem pe doamna Irimie Simona. Eu sunt de acord cu doamna Russu, referitor la colegul dânsei, dar fiecare formațiune politică trebuie să aibă câte o propunere și rămâne să vedem la vot.

Știți ce?… doamna Russu, știți, nu? Corect. Mulțumesc, domnule președinte.

Dl. Florin Tifui” Mulțumesc, domnule coleg! Vrem să propunem și noi pe doamna Gabriela Blăniță. Considerăm că este un om potrivit pentru acest Consiliu de Administrație. Mulțumesc mult!

Dl. Presedinte de sedinta:” O sa luam o pauza, pana se redacteaza buletinele de vot pentru cele 3 propuneri.

***

Se reiau lucrarile sedintei de Consiliu local, in sala sunt prezenti 21 consilieri si se impart primele buletine de vot.

Comisia de validare a votului secret: Kolozsi Atilla, Tifui Florin, Nagy Oana, Horea Hudrea, Gherman Alina

Dl. Presedinte de sedinta:” Dacă nu mai sunt și alte intervenții, pentru desemnarea reprezentanților Consiliului Local al Municipiului Turda în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Turda se va folosi metoda votului secret.

V-aș ruga să votați cu Da sau Nu si sa mergeti in cabina de vot.

 

  1. Sunteți de acord cu desemnarea dlui BABA Adonis in calitate de membru titular în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Turda ?

voturi DA=10 voturi NU=11 vot nul= –

==============================================

  1. Sunteți de acord cu desemnarea dnei IRIMIE Simona Janeta in calitate de membru titular în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Turda ?

voturi DA=11 voturi NU=9 vot nul= 1

==============================================

  1. Sunteți de acord cu desemnarea dnei BLANITA Gabriela in calitate de membru titular în Consiliul de Administrație al Spitalului Municipal Turda ?

voturi DA=9 voturi NU=12 vot nul= –

==============================================

Dl. Presedinte de sedinta:” Stimați colegi, din viitorul Consiliu de Administrație al Spitalului municipal va face parte doamna Irimie Simona Janeta.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 20 voturi pentru, 1 abtinere ( Baba)

Se adopta HOTARAREA nr. 125 / 06.11.2025.

***

Se propune spre dezbatere si aprobare punctul 5.1 PROIECT DE HOTARARE privind proprietatea privată a Municipiului Turda a imobilului scris în CF nr. 66 000 461. Turda, nr. cadastral 66.000 461, situat în Turda, strada Tineretului nr. 26 B, județul Cluj.

Inițiator primarul municipiului Turda, domnul Matei Cristian Octavian.

Dl . Paul Sarbu presedintele comisiei nr 2: Aviz favorabil.

Dl . Claudiu Muraru presedintele comisiei nr 3: Aviz favorabil.

Dl. presedinte de sedinta supune la vot proiectul de hotarare

In urma votului rezulta : 21 voturi pentru

Se adopta HOTARAREA nr. 126 / 06.11.2025.

***

Intrucat toate proiectele de pe ordinea de zi au fost dezbatute si nu au mai fost alte probleme,

dl. Presedinte de sedinta declara sedinta extraordinara de astazi, inchisa.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul proces-verbal in doua exemplare.

***

PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR GENERAL

Consilier local, al municipiului Turda,

Kolozsi Atilla jr. Elena Mihaela Mărginean

Prin sef SAPL, dna Sorina Felicia Munteanu

intocmit,Insp spec Mariana Marginean

X