UAT MUNICIPIUL TURDA
organizează în data de 14 noiembrie 2024, orele 12 concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:
- Consilier, clasa I, grad profesional superior, Serviciul executori bugetari, ID post 342937 – 1 post
Condiţii de participare:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Ramura de știință – Științe economice, științelor juridice sau științelor administrative, specializarea administrație publică
Domenii de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână
- Consilier, clasa I, grad profesional superior, Serviciul executori bugetari, ID post 342846 – 1 post
Condiţii de participare:
– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă
Ramura de știință – Științe economice, științelor juridice sau științelor administrative, specializarea administrație publică
Domenii de studiu: Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental)
Vechimea minimă în specialitatea studiilor: 7 ani
Durată timp de muncă: 8h/zi – 40h/săptămână
Probele concursului:
- verificarea eligibilității candidaților în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
- proba scrisă
- interviul se va organiza în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise.
Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 14.11.2024, 12:00, Primăria municipiului Turda, Piața 1 Decembrie 1918, nr. 28
Perioada de depunere a dosarelor: 11.10.2024 – 30.10.2024
Persoană de contact: Arsene Gabriela Ligia, referent, tel. 0264317199, fax. 0264317081, e-mail: resurseumane@primariaturda.ro
Condiţiile generale de ocupare a posturilor sunt cele prevăzute la art. 465 din OUG 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Acte necesare la dosar conform prevederilor art. 94, alin. 2 din Anexa 10 la Codul administrativ:
- a) formularul de înscriere;
- b) copia cărţii de identitate;
- c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- g) cazierul judiciar;
- h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la litera d este cel prevăzut în Anexa 10, la art. 137 lit. e) din Codul administrativ. Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.
Bibliografie și tematică:
- Pentru postul de Consilier, clasa I, grad profesional superior, Serviciul executori bugetari, ID post 342937
- Constituția României, republicată
Tematica: Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Tematica: Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: . Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Titlul I – art. 1; CAP.I art 2, art. 3; CAP. II art. 8 – art. 12 ; Titlul II – CAP. II art. 21- art. 27; Titlul III – CAP. II ; CAP. III; CAP. IV art. 46 – art. 51, art. 53; CAP. V art. 55 – art. 58, art. 68 – art. 70, art. 70 ᵔ 1; Titlul VII – CAP. I art. 152 – art. 154, art. 156 – art. 157, art 159 – art. 161; CAP. III art. 183; CAP. IV art. 185; CAP. VII art. 215 – art. 218, CAP. VIII, CAP. IX; CAP. X; CAP. XI; CAP. XII;
- Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Capitolul I Dispoziții generale, Capitolul II Constatarea contravenției, Capitolul III Aplicarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul IV Căile de atac, Capitolul V Executarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul VI Dispoziții speciale și tranzitorii
Atribuțiile postului:
– intocmeste, comunica si confirma in baza de date actele de executare silita pentru debitorii persoane fizice (somatii si titluri executorii, adrese de infiintare popriri, instiintari privind infiintarea popririi, sechestre pe bunuri mobile si imobile, procese-verbale de constatare si declarare a starii de insolvabilitate si procese-verbale aditionale la acestea, procese verbale de cheltuieli de executare silita, asigura arhivarea acestora in dosarul de executare;
– confirma titlurile executorii primite de la alte institutii in termenul legal, intocmeste borderourile de debit si le transmite pentru operare. In cazul in care debitorii nu domiciliaza la adresele indicate, sau daca titlurile executorii nu sunt conforme cu prevederile legale in vigoare, acestea se restituie;
– intocmeste adrese de solicitare informatii de la alte institutii privind veniturile realizate, conturile bancare sau bunurile sechestrabile situate in alte localitati, pentru recuperarea debitelor sau pentru declararea starii de insolvabilitate pentru debitorii persoane fizice din sectorul repartizat;
-pentru sumele incasate in numerar elibereaza chitante, inscrie zilnic in borderourile desfasuratoare sumele incasate pe surse de venituri si le preda operatorului de rol, depunand zilnic sumele incasate la caseria institutiei;
-urmareste permanent si raspunde pentru lichidarea si clarificarea pozitiilor de rol pentru a nu se prescrie debitele din culpa sa;
– intocmeste in termenul prevazut de lege deciziile de ridicare a masurilor asiguratorii sau executorii si le comunica tertilor popriti;
– face propuneri de valorificare a bunurilor sechestrate din sectorul repartizat;
-intocmeste si comunica in termen declaratiile de creanta sau raspunsuri la solicitarea diferitelor institutii, executori judecatoresti, bancari, administratori judiciari sau la publicatii de vanzare pentru contribuabilii persoane fizice cu debite restante din sectorul repartizat;
-intocmeste si transmite spre operare referatele de scadere pentru amenzile incasate in termen la alte unitati administrativ-teritoriale sau pe ghiseul.ro, anulate sau operate eronat , pentru amenzile debitorilor decedati;
– pe baza raspunsurilor de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta Persoanei sau a actelor de identitate ale debitorilor, transfera dosarele de executare silita la primaria de domiciliu a acestora si scade din evidenta fiscala debitele transmise dupa primirea adresei de confirmare sau dupa trecerea termenului legal pentru raspuns;
-intocmeste deciziile de restituire sume de la bugetul local pentru sume incasate in plus din executare silita;
-transpune procesele-verbale de contraventie ale debitorilor din sectorul repartizat din borderourile de debitare in dosarele de executare.
- Pentru postul de Consilier, clasa I, grad profesional superior, Serviciul executori bugetari, ID post 342846
- Constituția României, republicată
Tematica: Constituția României, republicată
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Tematica: Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: . Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Titlul I – art. 1; CAP.I art 2, art. 3; CAP. II art. 8 – art. 12 ; Titlul II – CAP. II art. 21- art. 27; Titlul III – CAP. II ; CAP. III; CAP. IV art. 46 – art. 51, art. 53; CAP. V art. 55 – art. 58, art. 68 – art. 70, art. 70 ᵔ 1; Titlul VII – CAP. I art. 152 – art. 154, art. 156 – art. 157, art 159 – art. 161; CAP. III art. 183; CAP. IV art. 185; CAP. VII art. 215 – art. 218, CAP. VIII, CAP. IX; CAP. X; CAP. XI; CAP. XII;
- Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Capitolul I Dispoziții generale, Capitolul II Constatarea contravenției, Capitolul III Aplicarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul IV Căile de atac, Capitolul V Executarea sancțiunilor contravenționale, Capitolul VI Dispoziții speciale și tranzitorii
Atribuțiile postului:
– preia de la executorii bugetari persoane fizice de pe fiecare sector, dosarele de executare în care s-a întocmit proces-verbal de constatare și declarare a stării de insolvabilitate, împreună cu dovada comunicării la debitor;
– ține evidența pe sectoare a dosarelor de executare în care s-a întocmit proces-verbal de constatare și declarare a stării de insolvabilitate;
– verifică în evidența fiscală trecerea corectă în starea specială, în evidența separată sau curentă după caz;
– întocmește anual adresele către instituții pentru verificarea stării de insolvabilitate pentru cei cu domiciliu în altă localitate;
– arhivează răspunsurile primite de la instituții în fiecare dosar de insolvabilitate;
– verifică anual sau periodic baza de date PATRIMVEN , pentru identificare loc de muncă sau conturi bancare și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
– verifică anual sau periodic baza de date de la Casa de Pensii Cluj, pentru identificare loc de muncă sau dosar pensie și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
– verifică anual sau periodic baza de date proprie cu impozitele și taxele locale pentru identificarea dobândirii unor bunuri impozabile și valorificabile noi și listează rapoartele emise pentru fiecare debitor pe care le arhivează la dosarul de insolvabilitate;
– se deplasează pe teren și întocmește note de constatare privind starea materială a debitorilor insolvabili și identificarea unor bunuri valorificabile;
– în situația găsirii unui loc de muncă, dosar pensie sau cont bancar nou /dobandire de bunuri cu valoare mai mica decat valoarea creantelor, continua masurile de executare silita;
– întocmește anunțurile colective sau individuale pentru actele emise și returnate, procesele -verbale de afișare prin publicitate si le inainteaza in termen pentru publicare pe site si la afisierul institutiei;
– în situația efectuării de plăți voluntare sistematice, virări din popriri sau dobândirii de bunuri cu valoare mai mare decât a debitului și care pot fi valorificate, intocmeste documentatia pentru scoaterea debitorului din evidența separată și trecerea în evidența curentă și restituie dosarul de insolvabilitate executorului bugetar de sector;
– pe baza căutărilor, întocmește anual anexa cu debitele nou intrate, pe termene de plată și procesul-verbal aditional de insolvabilitate pe care il transmite debitorului sau fișa de verificare, menționând demersurile întreprinse;
– în cazul mutării domiciliului debitorului insolvabil în altă localitate, pe baza datelor furnizate de DEPABD, transfera dosarul executional unitatii administrativ-teritoriale si scade din evidenta separata sau curenta debitele transmise dupa primirea adresei de confirmare sau dupa trecerea termenului legal pentru raspuns;
– la împlinirea termenului de prescripție, întocmește procesul verbal de scădere din evidența separată sau curentă pentru debitorii insolvabili;
– verifica zilnic e-mailul serviciului Executori Bugetari, inregistreaza la intrari actele serviciului si le repartizeaza personalului, pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
– verifica titlurile executorii primite de la alte institutii de conformitate, le transmite spre debitare pe cele conforme si le restituie pe cele neconforme, verifica confirmarile de plata, pe perioada lipsei din institutie a angajatului responsabil cu registratura;
– transmite corespondența Direcției Impozite și Taxe Locale pe perioada lipsei din instituție a angajatului responsabil cu registratura;
Afișat azi 11.10.2024
Nr.36724/11.10.2024
Documente necesare:
Rezultate: