Locație ideală pentru evenimente, conferințe și întâlniri
Rezervă acum

 UAT MUNICIPIUL TURDA organizează în data de 17 decembrie 2024, orele 12 concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:

 

 UAT MUNICIPIUL TURDA

organizează în data de 17 decembrie 2024, orele 12 concurs de recrutare pentru ocuparea următoarelor funcţii publice de execuţie vacante:

  1. Consilier, clasa I, grad profesional superior, Compartiment guvernanță corporativă, ID 547256 – 1 post, durată nedeterminată

Condiţii de participare:

– studii superioare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental  Știinte sociale, Ramura de știință – Științe economice, Domeniul de licență Administrarea afacerilor, Contabilitate, Economie, Finanțe, Management, Marketing, Economie și afaceri
– minim 7 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice

– raport de serviciu cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

  1. Consilier juridic, clasa I, grad profesional asistent, Compartiment guvernanță corporativă, ID post 600477 – 1 post, durată nedeterminată

Condiţii de participare:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental Știinte sociale, Ramura de știință – Științe juridice, Domeniul de licență Drept, Specializarea – Drept

– minim 1 an în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice

– raport de serviciu cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână

 

Probele concursuluit:

  • verificarea eligibilității candidaților în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor
  • proba scrisă
  • interviul se va organiza în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului probei scrise.

 

Data, ora și locul desfășurării probei scrise: 17.12.2024, 12:00, Primăria municipiului Turda, Piața 1 Decembrie 1918, nr. 28

Perioada de depunere a dosarelor: 11.11.2024 – 02.12.2024

Persoană de contact: Arsene Gabriela Ligia, referent, tel. 0264317199, e-mail: resurseumane@primariaturda.ro

Condiţiile generale de ocupare a posturilor sunt cele prevăzute la art. 465 din OUG 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Acte necesare la dosar conform prevederilor art. 94, alin. 2 din Anexa 10 la Codul administrativ:

  1. a) formularul de înscriere;
  2. b) copia cărţii de identitate;
  3. c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  5. e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  6. f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  7. g) cazierul judiciar;
  8. h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

           Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la litera d este cel prevăzut în Anexa 10, la art. 137 lit. e) din Codul administrativ. Adeverinţele care au un alt format decât cel prevăzut la art. 137 lit. e) trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

Dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.

Bibliografie și tematică:

  1. Pentru postul de Consilier, clasa I, grad profesional superior, Compartiment guvernanță corporativă, ID 547256

 

  1. Constituția României, republicată

Tematica: Constituția României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Tematica: Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: . Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare

  1. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂNr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Tematica: Capitolul I – Capitolul V;
  2. HOTĂRÂRE Nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

Tematica: Anexa 1, Capitolul I – Procedura de selecție, Anexa 2, Capitolul I – Măsurarea performanțelor întreprinderilor publice, Capitolul II – Metodologia de stabilire a indicatorilor de performanță financiară și nefinanciară;

  1. ORDIN Nr. 126/2024 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare al comisiilor de selecţie şi nominalizare a candidaţilor pentru postul de membru în cadrul consiliilor de administraţie/supraveghere ale întreprinderilor publice.

Tematica: Capitolul I – Capitolul V

Atribuțiile postului:

  • Asigură interfaţa dintre întreprinderile publice și autoritatea publică tutelară (APT), respectiv adunarea generală a acţionarilor;
  • Asigură monitorizarea activității Consiliilor de administraţie ale societăților comerciale, întreprinderi publice, precum şi evaluarea activităţii acestora de către Consiliul local al municipiului Turda – în calitate de autoritate publică tutelară, pentru a se asigura că sunt respectate principiile de eficienţă economică şi profitabilitate în funcţionarea lor, precum și indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari anexaţi la contractul de mandat;
  • Întocmește actele administrative pentru aprobarea de către Consiliul local al municipiului Turda a Planurilor de administrare (elaborate de Consiliile de administraţie ale întreprinderilor publice), care cuprind strategia de administrare pe durata mandatelor pentru atingerea obiectivelor şi criteriilor de performanţă stabilite în contractele de mandat, conform Scrisorii de Așteptări a APT;
  • Asigură implementarea procedurilor de selecție și numire a Consiliilor de Administrație, conform prevederilor legale și a deciziei AGA, pentru fiecare societate comercială la care Consiliul Local Turda este APT;
  • Întocmește informări către Consiliul local al municipiului Turda cu privire la Rapoartele semestriale elaborate de Consiliile de administraţie ale întreprinderilor publice privind activitatea acestor unităţi (care includ şi informaţii referitoare la execuţia contractelor de mandat ale directorilor);
  • Asigură monitorizarea şi evaluarea respectării prevederilor OUG 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice şi depune un raport Ministerului Finanţelor Publice; ROF Primaria municipiului TURDA;
  • Asigură stabilirea indicatorilor de performanță pentru membrii consiliului de administraţie şi înscrierea acestora în contractele de mandat;
  • Asigură raportarea indicatorilor de performanţă monitorizaţi la întreprinderile publice conform prevederilor legale incidente.
  • Asigură implementarea principiilor de guvernanță corporativă la nivelul tuturor structurilor aflate în subordinea/coordonarea Consiliului Local Turda;
  • Susține proiectele de hotărâri în față comisiilor de specialitate și în sedințele Consiliului Local, raspunde la interpelări;
  • Își însușește și respectă prevederile Regulamentului UE nr. 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 aprilie 2016,privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (GDPR) și a Legii  190/2018, privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului UE 679/2016;
  • Îndeplinește și alte atribuții prevăzute de acte normative în sarcina sa sau însărcinări date de către Secretarul general al Municipiului Turda, județul Cluj, sau de către Primarul UAT Municipiul Turda, județul Cluj.

 

  1. Pentru postul de Consilier juridic, clasa I, grad profesional asistent, Compartiment guvernanță corporativă, ID post 600477  
  2. Constituția României, republicată

Tematica: Constituția României, republicată

  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Tematica: Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

Tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare

  1. Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare

Tematica: . Partea I, titlul I și II ale părții a II-a, Titlul I al părții a IV-a, Titlul I si II ale părții a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare

  1. ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Tematica: Capitolul I – Capitolul V;
  2. HOTĂRÂRE Nr. 639/2023 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.

Tematica: Anexa 1, Capitolul I – Procedura de selecție, Anexa 2, Capitolul I – Măsurarea performanțelor întreprinderilor publice, Capitolul II – Metodologia de stabilire a indicatorilor de performanță financiară și nefinanciară;

  1. ORDIN Nr. 126/2024 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare al comisiilor de selecţie şi nominalizare a candidaţilor pentru postul de membru în cadrul consiliilor de administraţie/supraveghere ale întreprinderilor publice.

Tematica: Capitolul I – Capitolul V

Atribuțiile postului:

– Studiază permanent legislaţia incidentă în domeniul de activitate, completările, modificările actelor normative cu aplicabilitate în administrația publică locală, în vederea aplicării ei în mod corect şi unitar;

– Respectă termenele legale, respectiv cele stabilite de superiorii ierarhici pentru soluţionarea actelor repartizate;

– Respectă regulamentele şi procedurile de lucru interne aprobate;

– Colaborează cu celelalte compartimente din instituţie pentru soluţionarea actelor repartizate în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

– Întocmește actele administrative în vederea numirii/revocării membrilor Consiliilor de administraţie ale societăților comerciale la care Consiliul Local Turda este APT;

– Întocmește Contractele de mandat având ca obiect administrarea întreprinderilor publice, care vor fi încheiate între Consiliul local al municipiului Turda, în calitate de autoritate publică tutelară şi administratorii întreprinderilor publice. Contractele de mandat constituie anexe la actele administrative de numire;

– Exercită şi alte atribuţii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliului local sau dispoziţii ale Primarului;

– Asigură confidenţialitatea în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;

-Își însușește și respectă prevederile Regulamentului UE nr. 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 aprilie 2016, privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (GDPR) și a Legii nr. 190/2018, privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului UE 679/2016;

– Îndeplinește și alte atribuții prevăzute de acte normative în sarcina sa sau însărcinări date de către Secretarul general al Municipiului Turda, județul Cluj, sau de către Primarul UAT Municipiul Turda, județul Cluj.

Afișat azi 11.11.2024

Nr. 40588/11.11.2024

Documente Necesare Inscriere:

Rezultate: 

 

X