Hotărârea nr. 270 privind aprobarea comunicării actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanță sau tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local
Consiliul Local al municipiului Turda, întrunit în şedinţa ordinară din data de 22.12.2022;
Luând în dezbatere proiectul de hotărâre privind aprobarea comunicării actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanță sau tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local, proiect elaborat din iniţiativa Primarului municipiului Turda, domnul Cristian Octavian Matei;
Având în vedere temeiurile juridice, respectiv prevederile:
1) Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal, cu modificările si completările ulterioare;
2) Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare;
3) Ordinul ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) şi art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal;
4) Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările si completările ulterioare;
5) Legea nr. 24/2000 privind privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
6) Legea nr. 169/2019 privind pentru modificarea şi completarea art. V din Ordonanţa Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare şi modificarea şi completarea unor acte normative;
7) Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice;
8) Legea nr. 455/2001 privind semnătură electronica;
9) Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
10) Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
11) Regulamentului Parlamentului European nr. 910/2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa interna;
Ţinând seama de:
a) referatul de aprobare al iniţiatorului proiectului de hotarare;
b) raportul de specialitate al Direcţiei Impozite si Taxe Locale înregistrat sub nr. 913 din 07.12.2022;
c) avizul favorabil al comisiilor de specialitate nr. 1 pentru buget – finanţe, prognoze economice si nr. 2 pentru administraţie publica locala, servicii publice, regii, pieţe, comerţ, agricultura, asocieri, relaţii cu publicul, juridic, ordine publica si aparare, ale a Consiliului Local al municipiului Turda;
În temeiul prevederilor art. 5 lit. (j), art. 139 alin. (1) şi celor ale art. 196 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările şi completările ulterioare precum si ale Regulamentului de organizare si funcţionare al Consiliului Local al municipiului Turda,
H O T Ă R Ă Ș T E:
Art. 1. Se aprobă comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local ( prevăzute în Anexa 1), tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite şi ştampila organului fiscal local, conform art. 46 alin. (6) si (8) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala cu modificările si completările ulterioare.
Anexa nr. 1 face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2. Se aprobă comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanță, respectiv:
• fax;
• e-mail (casuta de poștă electronică);
• prin intermediul platformei de contact pusa la dispoziţie de către Primăria municipiului Turda – online.primariaturda.ro ”.
Art. 3. Se aprobă Procedura detaliată privind modalitatea de identificare, înregistrarea şi accesul contribuabilului la platforma de contact online.primariaturda.ro (Anexa nr. 2), pusă la dispoziţie de către Primăria municipiului Turda – Direcţia Impozite si Taxe Locale, în vederea comunicării actelor administrative fiscale, actelor de executare şi altor acte emise de organul fiscal local.
Anexa nr. 2 face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 4. Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul Secretarului general al Municipiului Turda, în termenul prevăzut de lege, Primarului Municipiului Turda, Instituţiei Prefectului Judeţului Cluj precum şi Direcţiei Impozite si Taxe Locale, Direcţiei Economice, în vederea ducerii la îndeplinire şi se aduce la cunoştinţă publică prin afişare la sediul Consiliului Local Turda şi postare pe pagina de internet www .primariaturda.ro
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,
Sălăgean Aron Adrian
CONTRASEMNEAZĂ
SECRETARUL general al municipiului TURDA,
Jr. Mărginean Elena Mihaela
VOTURI: pentru 19
împotrivă –
abțineri –
Numărul total al consilierilor în funcţie este 21.
Numărul consilierilor participanţi la vot este 19.
